football360 logo
360-club
360-club-icon

برنامه تمرینی ویژه منچستریونایتد؛ تمرینات سبک، تحصیلات دانشگاهی!

05 مرداد 1403 ساعت 10:2339 نظر
با توجه به مشکلات فصل گذشته، شیاطین سرخ تمرینات پیش‌فصل خود را اصلاح کردند.

به گزارش فوتبال 360، تمرینات فصل 24-2023 که آغاز شد، شنیدیم اریک تن‌هاخ قصد دارد انقلابی را در تمرینات تیمی منچستریونایتد آغاز کند. او با ایده گرفتن از تمرینات تکاورهای بریتانیایی و به وسیله مشورت با چند نیروی متخصص در این زمینه، تمرینات را شروع کرد و قصد داشت از این طریق بازیکنانی داشته باشد که از لحاظ بدنی در اوج باشند و پس از آن تفکراتش را به آنها تزریق کند. برنامه مدنظر تن‌هاخ پیاده شد اما نتیجه بسیار به آنچه در ذهنش بود، تفاوت داشت. شیاطین سرخ آسیب‌دیدگی‌های فراوانی را از همان روزهای اول مشاهده کردند و مصدوم شدن یکی پس از دیگری بازیکنان، بدون اینکه کسی ضربه‌ای خطرناک به آنها وارد کند را دیدیم. تیم مدیریت راتکلیف و خود سرمربی دید چنین تغییری را نمی‌توان به سرعت انجام داد و به همین دلیل تغییرات فراوانی رقم خواهد خورد.

خبری از فشار حداکثری نیست

پس از بررسی بیش از 60 مورد آسیب‌دیدگی، تن‌هاخ نتیجه گرفت باید سبک تمرینات خود را تغییر داده و آن را به روز کند. جیسون ویلکاکس، مدیر فنی باشگاه کاملا با این ایده همراه بود و به همین منظور تغییراتی در کادر فنی، امکانات تمرینی و سطح تمرینات توسط مرد هلندی و ویلکاکس برنامه‌ریزی شد.

ورود رنه هاکه و رود فن‌نیستلروی برای رسیدن به سبکی جذاب‌تر و تمریناتی سبک‌تر بود تا بازیکنان در طول تمرینات مختلف به دلیل حجم و شدت تمرینات دچار مشکلات آسیب‌دیدگی نشوند. برنامه جدید توسط تن‌هاخ، ویلکاکس، فن‌نیستلروی و هاکه طراحی  و سپس با مشورت سایر مدیران و اعضای مختلف کادرفنی نهایی شد. حالا منچستریونایتد می‌داند برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدتش برای این فصل و حتی فصل‌های آتی چه خواهد بود و سعی کرده‌اند تمریناتی را ایجاد کنند که در حد بازیکنان باشد و سپس به مرور و نسبت به ظرفیت هر شخص، آن را بهبود ببخشند. این شاید مهمترین اقدام از سوی کادرفنی برای فصل جدید لقب بگیرد.

برنامه درست برای تور پیش‌فصل

تورهای چند فصل قبلی منچستریونایتد بعد از سر الکس فرگوسن، رویدادی تجاری نام گرفته و بیشتر باعث درآمدزایی می‌شد تا اینکه بتواند سطح بازیکنان را ارتقا دهد. بازی‌های دوستانه مختلف در سراسر جهان در فصل قبل یکی دیگر از مشکلات منچستری‌ها بود. 8 بازی در شهرهای منچستر، اسلو، ادینبرو، نیوجرسی، سن‌دیگو، هیوستون و وگاس باعث شد  بازیکنان در طول تور بسیار سفر کنند و برای شروع فصل کاملا خسته باشند. این تنها مشکل تیم نام نداشت و حجم زیادی از رویدادهای تجاری دیگر برای بازیکنان، باعث شد آنها  تمرکز لازم را نداشته باشند و کارها را با بی‌دقتی و بی‌حوصلگی پیش ببرند.

با این حال در فصل جدید خبری از چنین اتفاقاتی نیست. تعداد جابه‌جایی‌ها کمتر شده و همچنین بازی‌های کمتری برای پیش‌فصل درنظر گرفته شده. منچستریونایتد با احتساب بازی جام خیریه با منچسترسیتی، فقط 6 بازی را تا آغاز فصل برنامه‌ریزی کرده و بازیکنان شاداب‌تر و آماده‌تر برای لیگ برتر خود را حاضر کنند. فعالیت‌های تجاری جانبی بسیار کم شده و تنها یک یا 2 روز تیم در اختیار مدیران تجاری برای رویدادها قرار می‌گیرد.

به دانشگاه بازمی‌گردیم!

در اکثر تورهای تمرینی، بازیکنان مدتی را در آکادمی‌های تخصصی حاضر می‌شوند تا علم خود را در زمینه ورزش و فوتبال افزایش دهند. منچستریونایتد در سال‌های قبل بهترین دانشگاه‌ها را برای این موضوع انتخاب می‌کرد اما در سال گذشته آنها در کالج سیستر شهر سن‌دیگو این بخش را گذراندند. فصل جدید اما تیم دوباره به دانشگاه بازمی‌گردد تا بالاترین سطوح را برای آموزش در اختیار داشته باشد. منچستریونایتد دانشگاه کالیفرنیا را برای این بخش از تور خود درنظر گرفته که یکی از برترین مکان‌ها برای تقویت بازیکنان است. انتظار می‌رود منچستریونایتد با بار علمی بیشتری فصل جدید را آغاز کند.

آماده برای فصلی ایده‌آل؟

منچستریونایتد، فصل قبل مجموعه‌ای از اتفاقات نامناسب را به صورت سریالی تجربه کرد که تجمیع آنها باعث به وجود آمدن بدترین عملکرد چندین سال اخیر شد. قطعا تن‌هاخ یکی از مقصران عملکرد بد تیم بود اما هرگز نمی‌توانیم او را به عنوان مشکل اصلی تیم معرفی کنیم. در کنار او، بسیاری دیگر از افراد تصمیمات اشتباه گرفته بودند و مجموع تمام تصمیمات، نتیجه‌ای فاجعه‌بار رقم زد.

منچستریونایتد احتمال دارد در فصل جدید هم جایگاه ویژه‌ای در لیگ نداشته باشد اما نکاتی که در مورد این تیم می‌بینیم، نشان می‌دهد، ادامه سال ۲۰۲۴ می‌تواند شروعی دوباره برای شیاطین سرخ باشد. شاید یونایتد قهرمانی به دست نیاورد و گاها نتایج ضعیفی را از آنها در طول فصل ببینیم اما اقدامات پیشگیرانه و اصولی آنها می‌تواند نوید فصلی ایده‌آل و پر از موفقیت را بدهد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...