football360 logo
360-club
360-club-icon

فوتبال زنان المپیک، 12 سال پس از فاجعه تاریخی؛ خجالت دیپلماتیک در لندن!

04 مرداد 1403 ساعت 22:3819 نظر
سال 2012 در چنین روزی پرچم کره‌جنوبی به‌جای کره‌شمالی در المپیک لندن به نمایش گذاشته شد.
به گزارش فوتبال 360، فوتبال زنان المپیک به میزبانی پاریس 2024 از روز پنجشنبه آغاز شد و درحالی که ژاپن مقابل اسپانیا نخستین دیدارش را واگذار کرد، استرالیا به‌عنوان دیگر نماینده قاره آسیا در این مسابقات به مصاف آلمان رفت. سابقه نمایندگان فوتبال زنان آسیا در المپیک، چندان قابل توجه نیست اما چین و ژاپن، موفق‌ترین تیم‌های آسیایی بوده‌اند و هر کدام یک بار روانه دیدار فینال شده و در نهایت دستشان از رسیدن به مدال طلا بازمانده است.
سال 2012 در المپیک لندن، فوتبال زنان برای نخستین بار در تاریخ شاهد حضور تیم ملی بریتانیا به لطف میزبانی از رقابت‌ها بود. ژاپن و کره‌شمالی نمایندگان فوتبال زنان آسیا در این رقابت‌ها نام داشتند و  روز 25 ژوئیه کره‌شمالی باید چهارمین دیدار تاریخش در فوتبال زنان المپیک را مقابل کلمبیا برگزار می‌کرد.
همزمان با معرفی اعضای تیم‌ها از اسکوربورد و صفحه نمایشگر الکترونیک استادیوم همپدن پارک گلاسگو در کنار نام بازیکنان کره‌شمالی پرچم کره‌جنوبی به نمایش درآمد! تیم ملی زنان کره‌جنوبی سهمیه حضور در رقابت‌ها را به چنگ نیاورده بود و این اتفاق باعث تعجب همگان و اعتراض بازیکنان کره‌شمالی شد.
اشتباه پشتِ اشتباه
در ادامه رخداد این اشتباه، بازیکنان کره‌شمالی به نشانه اعتراض زمین بازی را ترک کرده و پس از یک ساعت، ضمن اطمینان از رخداد این اشتباه به صورت سهوی توسط برگزار کنندگان مسابقات بار دیگر به زمین مسابقه بازگشته و در نهایت از سد کلمبیا گذشت. تیم ملی زنان کره‌شمالی دومین دیدارش در المپیک لندن را اما با 5 گل مقابل فرانسه شکست خورد و قبول شکست مقابل بهترین تیم جهان، ایالات متحده (که در نهایت به قهرمانی رسید) به معنای پایان رویای پیشروی این تیم در رقابت‌ها المپیک بود.
دلیل اشتباه در نمایش پرچم این ۲ کشور به جای یکدیگر، در عنوان رسمی کشورها خلاصه می‌شد. کمیته بین‌المللی المپیک نام کره‌جنوبی را به «جمهوری کره» و کره‌شمالی را به «جمهوری خلق دموکراتیک کره» ثبت کرده و استفاده می‌کند و در ادامه آن جنجال، حتی در متن رسمی عذرخواهی کمیته برگزاری مسابقات المپیک لندن، نام ۲ کشور مورد اشاره به درستی مورد استفاده قرار نگرفت و در نهایت جنجالی جدید آفرید. پس از تصحیح اشتباه، برگزار کنندگان در متن عذرخواهی هنوز می‌پنداشتند پرچم «جمهوری خلق دموکراتیک کره» را به اشتباه به جای پرچم «کره‌شمالی» استفاده کردند!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...