football360 logo
360-club
360-club-icon

بازخوانی اتفاقات جنجالی‌ترین هیات فوتبال در ایران؛ سکوت تاج و قدرت‌نمایی آقای سخنگو!

05 مرداد 1403 ساعت 13:3086 نظر
با وجود گذشت بیش از یک‌سال و 2 ماه از پایان دوره مدیریت احسان اصولی، همچنان خبری از برگزاری مجمع انتخاباتی هیات فوتبال خراسان رضوی نیست.

به گزارش فوتبال 360، هیات‌های فوتبال در سراسر کشور نقش پررنگی در پیشروی امورات فوتبال ایران دارند و با توجه به در پیش بودن انتخابات هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال که اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد، بیش از پیش نقش هیات‌های فوتبال حائزاهمیت است؛ چرا که روسای این هیات‌ها، در مسیر تشکیل مجمع انتخاباتی نقش اصلی را خواهند داشت! در این میان، در طول سالیان گذشته حواشی پرشماری هم پیرامون انتخاب روسای هیات‌های فوتبال به‌وجود آمده که حالا جنجالی‌ترین اتفاق در مشهد رخ داده است.

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال طی ماه‌های اخیر و بعد از تشکیل پرونده‌ای پیرامون فساد در باشگاه مس رفسنجان، مدعی شد که این پرونده مرتبط با دورانی است که او ریاست فدراسیون فوتبال را برعهده نداشته است. با این وجود در دوران مدیریت تاج هم اتفاقات و حواشی پرشماری رخ داده که شاید یکی از جنجالی‌ترین آن‌ها مرتبط با بلاتکلیفی هیات فوتبال خراسان رضوی باشد؛ جایی‌که بیش از یک‌سال از پایان دوران مدیریت احسان اصولی می‌گذرد و همچنان عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال، سخنگوی این فدراسیون و رئیس کمیته فوتسال به کارش در هیات فوتبال خراسان رضوی ادامه می‌دهد!

اصولی تایید صلاحیت نشد، انتخابات لغو شد!

احسان اصولی در اردیبهشت‌ماه 1398 به عنوان رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی انتخاب شد و سال گذشته بود که دوره مدیریت او به پایان رسید. در حالی‌که بعد از کش‌وقوس‌های فراوان قرار بود انتخابات هیات فوتبال این استان در مردادماه و شهریورماه 1402 برگزار شود اما عدم تایید صلاحیت احسان اصولی سبب شد تا برگزاری انتخابات از مسیر خود خارج شود؛ به‌طوری‌که با وجود حضور چهره‌هایی مانند محسن ترکی، داور سابق فوتبال ایران در بین چهره‌های تایید صلاحیت‌شده، فرآیند برگزاری انتخابات به درازا کشیده شد تا با گذشت 2 ماه از فرآیند انتخابات و عدم برگزاری آن، با توجه به اساسنامه انتخابات باطل شود!

محسن ترکی، پیشکسوت داوری فوتبال ایران که جزو چهره‌های بین‌المللی هم محسوب می‌شود و یکی از کاندیداهای ریاست هیات فوتبال خراسان رضوی بود، در همان مقطع در واکنش به لغو انتخابات هیات فوتبال خراسان رضوی گفته بود: «اصلا انتخاباتی وجود ندارد که بخواهد مهندسی شود. انتخابات را معطل کرده و از دست همه خارج کرده‌‎اند. جامعه ورزش و فوتبال خراسان رضوی را بازی می‌دهند. برای متولی فوتبال خراسان رضوی زمان می‌خرند تا به اهداف خود دست یابند».

یاران اصولی آمدند، سازمان بازرسی انتخابات را لغو کرد!

مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی سفری به تهران داشت و بعد از جلسه با مهدی تاج، قرار شد که احسان اصولی در فدراسیون فوتبال کارش را پیش ببرد و حتی تاج برای منصرف‌کردن اصولی از ادامه حضورش در فوتبال خراسان رضوی، حکم ریاست سازمان لیگ فوتسال را هم برای او انشا کرد. با توجه به کنار رفتن اصولی از چرخه انتخابات هیات فوتبال خراسان رضوی (آن‌هم در حالی‌که صلاحیت او در سال گذشته تایید نشده بود)، به نظر می‌رسید که انتخابات برگزار شود اما این‌بار سازمان بازرسی پای کار آمد!

مسئولان فعلی هیات فوتبال خراسان رضوی اعلام کردند که بعد از حدود 8 ماه بلاتکلیفی، قرار است مجدد نام‌نویسی کاندیداها انجام شود که این اتفاق با واکنش تندی محسن ترکی و دیگر کاندیداهای انتخابات قبلی همراه شد و آن‌ها مدعی شکایت به فیفا شدند. در این میان، فرآیند ثبت‌نام یک هفته به طول انجامید و هفدهم اردیبهشت‌ماه به پایان رسید و جالب آنکه این‌بار در غیاب احسان اصولی، همکاران او در هیات فوتبال در مقطع کنونی در انتخابات ثبت‌نام کردند تا عملاً همچنان زمام کار در اختیار چهره خبرساز هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال باشد.

سازمان بازرسی استان خراسان رضوی با توجه به شکایت برخی کاندیداهای دوره قبلی، فرآیند برگزاری انتخابات هیات فوتبال خراسان رضوی را متوقف کرد و حالا با توجه به اینکه بیش از 2 ماه از فرآیند ثبت‌نام کاندیداها گذشته، برای دومین دوره پیاپی فرآیند انتخابات باطل شد! در تبصره 6 ماده 22 اساسنامه هیات‌های فوتبال آمده است: «حداکثر زمان برگزاری مجمع انتخاباتی از تاریخ ثبت‌نام دو ماه است که این زمان شامل مدتی است که دبیرخانه مجمع در انتظار دریافت استعلام‌ها از مراجع ذی‌ربط است».

فوتبال مشهد نابود شد، بلاتکلیفی‌ها ادامه دارد

رئیس فدراسیون فوتبال همواره سعی کرده تا از دور نظاره‌گر حواشی به‌وجود آمده باشد و به نظر می‌رسد با توجه به رابطه نزدیک کاری تاج و اصولی، او بی‌میل به ادامه فعالیت احسان اصولی در نقش رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی با توجه به در پیش بودن انتخابات فدراسیون فوتبال هم نیست! اصولی بیش از 1900 روز است که در قامت رئیس هیات فوتبال مشغول به فعالیت است و براساس قانون، باید سال گذشته دور جدید انتخابات هیات فوتبال خراسان رضوی برگزار می‌شد که این اتفاق رخ نداد.

احسان اصولی در شرایطی رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی است که دوره مدیریت او بسیار جنجالی و البته توأمان با انتقاد هواداران فوتبال در مشهد بوده و در طول 5 سال اخیر، تیم‌های مختلفی از جمله شهرخودرو، سیاه‌جامگان، امید وحدت و پیام وحدت منحل شده‌اند و در حال حاضر، بالاترین سطح نماینده فوتبال مشهد در رقابت‌های باشگاهی ایران در لیگ دسته سوم است! با توجه به شرایط به‌وجود آمده، باید دید بلاتکلیفی ایجاد شده چه زمانی به پایان می‌رسد و آیا دوره ریاست اصولی بر هیات فوتبال خراسان رضوی تا پایان سال جاری و برگزاری انتخابات هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال تمدید می‌شود یا سرانجام او قِید فعالیت در فوتبال مشهد را می‌زند و انتخابات در فضایی سالم و به دور از تنش و حاشیه به انجام خواهد رسید!

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...