football360 logo
360-club
360-club-icon

ادامه حواشی جاسوسی تیم ملی زنان کانادا؛ اخراج سرمربی فاتح المپیک

۰۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۶17 نظر
فدراسیون فوتبال کانادا می‌گوید شواهدی از جاسوسی از تیم‌های رقیب قبل از المپیک ۲۰۲۴ به دست آورده.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، حواشی مربوط به جاسوسی مسئولان تیم ملی زنان کانادا از جلسات تمرینی تیم نیوزیلند ادامه دارد. سرمربی این تیم بامداد امروز از المپیک اخراج شد و ادامه بازی‌ها را از خانه تماشا خواهد کرد. بورلی پریستمن هرگونه اطلاع یا دخالت در ماجرای پهپاد جاسوسی را انکار کرد اما کمیته ملی المپیک کانادا به او اجازه حضور در ادامه رقابت‌ها را نداد. کانادا دیروز در هفته اول دور گروهی رقابت‌های فوتبال زنان المپیک با نتیجه ۲ بر یک در ورزشگاه  جفری گیشار از سد تیم ملی زنان نیوزیلند گذشت.


کمیته ملی المپیک کانادا در بیانیه‌ای که در نخستین ساعات بامداد امروز منتشر شد اعلام کرده اندی اسپنس، کمک‌مربی تیم تا پایان تورنمنت هدایت مدافع عنوان قهرمانی المپیک را به عهده خواهد داشت. اخراج ۲ عضو دیگر تیم در هفته گذشته اردوی تیم ملی زنان کانادا را به حاشیه کشید. جاسوسی با پهپاد از جلسات تاکتیکی تیم‌های رقیب در زمین فوتبال اتفاق تازه‌ای نیست و طی سال‌های گذشته خبرهای مشابهی در این مورد شنیده بودیم. پریستمن اطلاع از موضوع را انکار کرد اما با ورود فیفا و کمیته بین‌المللی المپیک برای بررسی موضوع، دیروز در مسابقه مقابل نیوزیلند حضور پیدا نکرد. کوین بلو، دبیرکل اتحادیه فوتبال کانادا در بیانیه کمیته ملی المپیک این کشور اعلام کرده: «اطلاعات بیشتری در مورد استفاده از پهپادهای جاسوسی قبل از آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ به دست ما رسیده که در حال بررسی است.» بلو البته تأکید می‌کند پریستمن هنوز به طور کامل از سمت خود عزل نشده و تا پایان تورنمنت و خاتمه یافتن بررسی‌های نهاد مستقل در مورد موضوع به تیم برنمی‌گردد. این کمیته روز چهارشنبه اعلام کرده بود جزمین ماندر و جوزف لومباردی، کمک‌مربی و آنالیزور تیم به سرعت به خانه برگردانده شده‌اند و خود پریستمن تصمیم گرفته در مسابقه نخست دور گروهی روی نیمکت تیم ننشیند. 


پریستمن  حالا پیش از برگزاری مراسم افتتاحیه پاریس ۲۰۲۴ به خانه برگشته و روز چهارشنبه در جلسه تمرینی تیمش گفت: «این اتفاق به افول کشور منجر می‌شود. به همین دلیل تصمیم درست را گرفتم و جدا از تمام جزئیات به طور کامل مسئول و پاسخ‌گوی اتفاقات هستم.» سرمربی ۳۸ ساله که کانادا را در توکیو به قهرمانی المپیک رساند و در ادامه عنوان نایب‌قهرمانی جام ملت‌های کونکاکاف را به دست آورد، ژانویه گذشته قرارداد جدیدی با فدراسیون فوتبال کانادا امضا کرد و طبق آن دوران حضور او روی نیمکت تیم ملی زنان این کشور تا جام جهانی ۲۰۲۷ ادامه می‌یابد.


پریستمن و تیمش در دوره گذشته جام جهانی در دور گروهی از گردونه رقابت کنار رفتند و پیش‌ از آغاز المپیک هم تردیدهایی در مورد عملکرد این تیم در پاریس وجود داشت. حالا و با پیش آمدن حواشی متعدد به نظر می‌رسد شانس دستیابی مجدد این تیم به مدال المپیک کاهش پیدا کرده. تیم ملی زنان کانادا در ۴۷ مسابقه تحت هدایت او ۲۸ پیروزی، ۱۰ تساوی و ۹ شکست به دست آورده است. زن انگلیسی حالا به اتهام جاسوسی از تمرینات نیوزیلند از هدایت تیم ملی کانادا کنار گذاشته شده و در دوران جوانی خود ۴ سال در نیوزیلند با تیم‌های زنان این کشور همکاری داشت. او مسئولیت سازمان توسعه فوتبال این کشور را به عهده گرفته بود. کانادا یکشنبه شب در دومین مسابقه دور گروهی به مصاف فرانسه میزبان می‌رود.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری