football360 logo
360-club
360-club-icon

مارسلو سوارز، پای ثابت ترکیب تیم بولیویایی؛ از زمین مسابقه به سوی میز مذاکره با پرسپولیس!

۰۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۰322 نظر
پرسپولیسی‌ها طی ساعات آینده قرار است دور نهایی مذاکرات خود با مارسلو سوارز را دنبال کنند؛ آن‌هم در حالی‌که او بامداد امروز برای تیم باشگاهی‌اش به میدان رفته است!

به گزارش فوتبال 360، مدیران باشگاه پرسپولیس بعد از جذب ایوب العملود در نقش جانشین دانیال اسماعیلی‌فر و توافق با فرشاد احمدزاده برای پر کردن جای خالی مهدی ترابی و جذب علی علیپور در مسیر تقویت فاز تهاجمی تیم، به دنبال رفع سایر نقاط ضعف تیم‌شان هستند. جدایی علیرضا بیرانوند، علی نعمتی و عبدالکریم حسن باعث شده تا اولویت سرخ‌پوشان پایتخت در بازار تابستانه جذب دروازه‌بان و مدافع چپ باشد و در این مسیر رایزنی‌ها از سوی پرسپولیسی‌ها در جریان است.

سرخ‌پوشان پایتخت در روزهای گذشته کارنامه چندین دروازه‌بان با ملیت‌های مختلف را بررسی کرده‌اند و هنوز جمع‌بندی نهایی درباره انتخاب جانشین علیرضا بیرانوند انجام نشده است؛ آن‌هم در حالی‌که از سوی دیگر هنوز وضعیت سهمیه‌های خارجی پرسپولیس مشخص نیست و در صورت عدم احیای 2 سهمیه از بین رفته سرخ‌پوشان، آن‌ها امکان جذب همزمان دروازه‌بان و مدافع چپ خارجی را ندارند. البته که مدیران باشگاه پرسپولیس امیدوارند که کمیته پزشکی با درخواست‌شان موافقت کند و آن‌ها با بهره‌وری از (1+5) سهمیه بازیکن خارجی کار خود را در بازار تابستانه پیش ببرند.

منتفی‌شدن انتقال عطیه‌الله به پرسپولیس

پرسپولیسی‌ها برای پر کردن جای خالی علی نعمتی و عبدالکریم حسن در روزهای اخیر به سراغ جذب یحیی عطیه‌الله رفتند و با مدافع مراکشی تیم سوچی روسیه مذاکرات خود را پیش بردند. با وجود تحت قرارداد بودن عطیه‌الله، مذاکرات در زمینه جذب او با باشگاه روسی مثبت پیش رفت اما گفته می‌شود تمایل مدافع مراکشی به حضور در فوتبال باشگاهی مصر و تیم الاهلی بوده و انتقال یحیی عطیه‌الله به پرسپولیس منتفی شده است. بعد از منتفی‌شدن جذب عطیه‌الله، سرخ‌پوشان به سراغ گزینه معرفی‌شده از سوی خوان کارلوس گاریدو رفته‌اند.

چراغ سبز گاریدو به جذب مارسلو سوارز

سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت درخواست جذب مارسلو سوارز را مطرح کرده و رایزنی‌ها با مدافع چپ بولیویایی در حال انجام است. سوارز 22 ساله که در فوتبال باشگاهی کشورش کار خود را دنبال می‌کند، عضو تیم آلویز رِدی بولیوی است اما با این وجود گفته می‌شود که مسئولان این باشگاه مشکلی با فروش مدافع جوان خود ندارند. در این مسیر پرسپولیسی‌ها در سودای آن هستند تا بتوانند با رقمی کمتر از یک میلیون دلار فرآیند صدور رضایت‌نامه و انتقال مارسلو سوارز را نهایی کنند و با امضای قراردادی بلندمدت و 3 ساله او را به عضویت تیم خود در بیاورند.

مارسلو، هم دفاع میانی و هم دفاع چپ!

سوارز چپ‌پا در ترکیب تیم فعلی خود هم تجربه بازی در نقش مدافع میانی را دارد و هم در قامت مدافع چپ کارش را پیش می‌برد. جالب آنکه با توجه به آرایش 3دفاعه تیم بولیویایی، مارسلو سوارز بیشتر در پست دفاع میانی متمایل به چپ به کار گرفته می‌شود و گفته می‌شود گاریدو در حالی درخواست جذب مدافع 22 ساله را داده که گویا او هم تمایل به استفاده از آرایش 3 دفاعه دارد و مدعی آن است که در این آرایش، مارسلو سوارز توانایی بازی در پست دفاع چپ را دارد.

3 بازی در 7 روز برای سوارز!

مدافع چپ‌پای مدنظر پرسپولیسی‌ها هفته پرماجرایی را در فوتبال باشگاهی بولیوی گذرانده است. او بعد از پایان کار تیم ملی کشورش در کوپا آمریکا 2024، در رقابت‌های باشگاهی بولیوی و مسابقات کوپا سودا آمریکانا به میدان رفته و جالب آنکه در طول 7 روز اخیر، 3 مسابقه انجام داده که آخرین آن، بامداد امروز (جمعه) بود و در هر 3 مسابقه هم مارسلو سوارز در ترکیب اصلی تیمش بوده و 90 دقیقه به میدان رفته است تا از آمادگی فوتبالی بالایی برخوردار باشد.

در انتظار جلسه سرنوشت‌ساز پرسپولیسی‌ها با مدافع بولیویایی

مدیران باشگاه پرسپولیس با توجه به اختلاف ساعت ایران و بولیوی، قرار است از ساعتی دیگر رسماً دور پایانی مذاکرات خود با مارسلو سوارز و مدیران باشگاه آلویز رِدی را آغاز کنند و گفته می‌شود که با توجه به مبلغ پیشنهادی سرخ‌پوشان پایتخت که حدود 800 هزار دلار است، احتمالاً طرفین توافق خواهند کرد و رونمایی از مدافع چپ جدید پرسپولیس طی 48 ساعت آتی دور از ذهن نیست. جالب آنکه در صورت نهایی‌شدن انتقال مارسلو سوارز، او به اولین بازیکن بولیویایی تاریخ باشگاه پرسپولیس تبدیل خواهد شد!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری