football360 logo
360-club
360-club-icon

وضعیت ویژه خط حمله استقلال؛ شاید آرمان و پیمان هم بمانند!

۰۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۰174 نظر
عدم جذب مهاجم جدید باعث شده تا خط حمله استقلال شرایط ویژه‌ای برای فصل جدید داشته باشد.

به گزارش فوتبال 360، آبی‌پوشان پایتخت در فصل پیش‌رو در کنار حضور در مسابقات لیگ برتر و جام حذفی، باید خود را برای رقابت با تیم‌های آسیایی در مسابقات لیگ نخبگان هم آماده کنند. در این میان، استقلالی‌ها فعلاً در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه 6 خرید جدید داشته‌اند که برحسب تفکیک پست، یک مدافع میانی، یک مدافع راست، یک مدافع چپ و 3 وینگر، خریدهای آبی‌پوشان پایتخت محسوب می‌شوند و جالب آنکه خبری از تقویت خط هافبک و یا جذب مهاجم هدف نیست.

مدیران باشگاه استقلال برای تقویت خط هافبک در روزهای اخیر به دنبال جذب علی کریمی بوده‌اند که به نظر می‌رسد با توجه به عدم تمایل باشگاه کایسری‌اسپور به فروش کریمی، انتقال او به جمع آبی‌پوشان پایتخت منتفی شده است. نکته جالب‌توجه اینکه در طول روزهای گذشته، خبری از جذب مهاجم جدید نبوده و همین مسئله باعث شده تا خط حمله استقلال برای حضور در فصل جدید شرایط ویژه‌ای پیدا کند؛ آن‌هم در حالی‌که به نظر می‌رسد نکونام برای فصل جدید قصد دارد از یک مهاجم هدف استفاده کند و آرایش 1-3-2-4، آرایش احتمالی آبی‌ها در فصل 04-1403 خواهد بود!

بلانکو ماندنی است

گوستاوو بلانکو فصل گذشته در شرایطی در تیم استقلال کار خود را پیش برد که موفق شد 6 بار برای آبی‌پوشان پایتخت در قامت گلزن بدرخشد و یک پاس گل هم در کارنامه‌اش دیده می‌شود. با توجه به جذب رامین رضاییان و ماندنی‌شدن ابوالفضل جلالی و البته جذب وینگرهایی مانند محمدحسین اسلامی و ادامه همکاری با مهرداد محمدی و جلال‌الدین ماشاریپوف، به نظر می‌رسد که ارسال‌های بلند از جناحین، یکی از مهم‌ترین حربه‌های گلزنی استقلال در فصل پیش‌رو خواهد بود و مهاجم آرژانتینی در صورت فرصت‌طلبی می‌تواند فصل درخشانی را پشت سر بگذارد.

مهاجمی در سبد خرید آبی‌ها نیست!

جواد نکونام در روزهای گذشته پیگیر جذب بازیکنانی مانند علی کریمی، گائل کاکوتا و ایوان آلخو بوده است که کریمی در پست هافبک میانی توانایی بازی دارد و کاکوتا و آلخو هم وینگر هستند. نکته جالب‌توجه اینکه خبری از جذب مهاجم جدید (داخلی و یا خارجی) نیست؛ آن‌هم در حالی‌که در فصل گذشته در فهرست آبی‌ها، نام امیرارسلان مطهری، پیمان بابایی و آرمان رمضانی در کنار گوستاوو بلانکو دیده می‌شد اما حالا از این فهرست، تنها بلانکو تحت قرارداد باشگاه استقلال است و مطهری جدا شده و بابایی و رمضانی بدون قرارداد هستند!

تکرار سناریو خط هافبک در خط حمله؟

سرمربی استقلال فصل گذشته نسبت به مشکلات خط هافبک تیمش انتقاداتی زیادی داشت اما سرانجام بازیکنانی مانند زبیر نیک‌نفس و آرش رضاوند ماندنی شدند و سیمای خط هافبک آبی‌ها نسبت به فصل گذشته تغییر محسوسی نداشته است. با توجه به عدم معرفی مهاجم جدید از سوی استقلالی‌ها، به نظر می‌رسد که احتمال تکرار رویه خط هافبک در خط حمله هم وجود دارد و دور از ذهن نیست که آبی‌ها به سراغ تمدید قرارداد آرمان رمضانی و البته پیمان بابایی بروند.

رمضانی دلخور است اما ...

استقلالی‌ها برای تمدید قرارداد رمضانی مذاکرات اولیه را انجام داده‌اند اما عدم نهایی‌شدن تمدید قرارداد این مهاجم بلندقامت باعث انتقاد آرمان رمضانی شده و او امروز (جمعه) در مصاحبه‌ای از رفتار مدیران باشگاه استقلال گلایه کرد. ضمن آنکه گفته می‌شود بابایی هم در رادار تیم‌هایی مانند فولاد خوزستان و گل‌گهر سیرجان قرار گرفته اما با توجه به عدم جذب مهاجم جدید، احتمال تمدید قرارداد رمضانی و بابایی طی روزهای آتی وجود دارد تا آبی‌ها تقریباً با همان سیمای فصل گذشته در خط حمله کار خود را در فصل جدید پیش ببرند!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری