football360 logo
360-club
360-club-icon

رونالدو در سال آخر قرارداد؛ انتخاب دشوار

۱۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۸162 نظر
کاپیتان النصر آخرین ماه‌های قرارداد خود با این باشگاه را سپری می‌کند.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، قرارداد فعلی کریستیانو رونالدو با النصر تابستان آینده به پایان می‌رسد و او باید برای ادامه دوران حرفه‌ای خود تصمیم‌گیری کند. برنده ۵ توپ طلای فوتبال جهان در آستانه ۴۰ سالگی قصدی برای خداحافظی ندارد و اعلام کرده تا وقتی ظرفیت بازی و درخشش را در خود ببیند به بازی در زمین‌های فوتبال ادامه خواهد داد.


ورود به سال آخر قرارداد به معنای آغاز مذاکره بر سر تمدید است. رونالدو همگام با ستارگان زیادی مانند لیونل مسی، محمد صلاح و کوین دی‌بروینه وارد ۱۲ ماه پایانی قرارداد فعلی خود می‌شود و باید دید در سال منتهی به جام جهانی ۲۰۲۶ برای چه تیمی توپ خواهد زد. رونالدو زمستان پیش رو جشن تولد ۴۰ سالگی خود را پشت سر خواهد گذاشت و حالا که از مرز آمار حیرت‌انگیز ۹۰۰ گل ملی و باشگاهی در دوران حرفه‌ای خود عبور کرده از عزمی جزم برای چهار رقمی کردن تعداد گل‌هایش به عنوان نخستین بازیکن در تاریخ فوتبال سخن می‌گوید. آمادگی فیزیکی رونالدو همواره زبانزد بوده و النصر احتمالاً مشتاقانه از تمدید قرارداد فعلی با فوق‌ستاره سابق رئال مادرید و منچستر یونایتد استقبال می‌کند. ادامه حضور در پایتخت عربستان محتمل‌ترین اتفاق برای آینده حرفه‌ای رونالدو است؛ هرچند بعضی از رسانه‌های ورزشی از احتمال بازگشت دراماتیک او به باشگاه دوران کودکی‌اش یعنی اسپورتینگ لیسبون سخن می‌گویند. از سوی دیگر لیگ MLS آمریکا هم طبق معمول یکی از گزینه‌های مطرح‌شده در رسانه‌هاست. باشگاه‌های آمریکایی مسلماً از نظر سطح دستمزد پیشنهادی به النصر نمی‌رسند اما پیشنهادهای جانبی مانند خرید سهام یا باشگاهداری می‌تواند راه رونالدو را هم مانند دیوید بکام و لیونل مسی به ایالت‌های میزبان جام جهانی ۲۰۲۶ کج کند.


رونالدو تاکنون اظهار نظر قطعی و علنی خاصی در مورد آینده فوتبالی خود نداشته اما تلویحاً اعلام کرده به احتمال زیاد کفش‌هایش را در لیگ عربستان خواهد آویخت. او در پائیز ۲۰۲۲ و در نخستین ماه‌های حضور اریک تن‌هاخ روی نیمکت منچستر یونایتد از جمع شیاطین سرخ جدا شد و در اتفاقی غیرمنتظره با امضای یک قرارداد سنگین عازم ریاض شد تا پیراهن النصر را در مجاورت صحراها و شنزارهای طلایی‌رنگ شبه جزیره عربی به تن کند. رونالدو به تعبیر خودش پیشگام چهره‌های نامدار متعدد فراوانی شد که با پیشنهادهای وسوسه‌انگیز باشگاه‌های لیگ سعودی (به خصوص ۴ باشگاه النصر، الهلال، الاهلی و الاتحاد که مستقیماً زیر نظر صندوق سرمایه‌گذاری حاکمیتی عربستان اداره می‌شوند) قید ادامه بازی در فوتبال اروپا را زدند و لقای لیگ حرفه‌ای سعودی را ترجیح دادند. رونالدو در مصاحبه‌هایش(نوعی جنبه تبلیغی برای شاهزادگان و حاکمان عربستان!) از سطح فنی بالای لیگ این کشور گفته و از حضور در مرزهای این کشور و رقابت بر سر جام‌های داخلی و قاره‌ای به تمام معنا لذت می‌برد. رونالدو انگلیس را با یک گل زده در ۱۰ مسابقه فصل آخر حضور خود در منچستر یونایتد ترک کرد اما در نیمه دوم فصل ۲۳-۲۰۲۲ در ۱۶ مسابقه برای النصر ۱۴ گل و ۲ پاس گل به نام خود به ثبت رساند. او فصل گذشته با به ثمر رساندن ۵۰ گل در ۵۱ مسابقه سطح آمادگی بالای خود را به رخ کشید و ۶ بار در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا دروازه حریفان را گشود. 


رونالدو تابستان امسال در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا تورنمنت موفقی را پشت سر نگذاشت و بدون گل زده به همراه تیم ملی پرتغال از مرحله یک‌چهارم نهایی یورو کنار رفت. او با این حال با آغاز فصل جدید بار دیگر پشت رگبار قرار گرفته و در هر ۲ مسابقه نخست تیم ملی کشورش در فصل جدید رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا موفق به گلزنی شد تا ضمن تثبیت ۶ امتیاز ارزشمند سلسائو به آمار حیرت‌آور ۱۳۲ گل ملی دست پیدا کند. بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا با وجود دور شدن از فضای فوتبال باشگاهی قاره سبز، ذره‌ای از محبوبیت خود را از دست نداده و همزمان با شکستن رکوردهای مربوط به تعداد مخاطب در شبکه‌های اجتماعی در زمین فوتبال می‌درخشد. باید دید او تابستان آینده از بین ادامه حضور در النصر، بازگشت به اسپورتینگ و زنده کردن خاطرات کودکی یا سفر به آن‌سوی اقیانوس اطلس و رقابت با لیونل مسی در لیگ MLS ایالات متحده کدام مسیر را برای ‌خود انتخاب می‌کند. النصر از ساعت ۲۱:۳۰ جمعه این هفته در چارچوب هفته سوم لیگ حرفه‌ای سعودی در ورزشگاه اول پارک دانشگاه ملک سعود میزبان الاهلی است. رونالدو در حال حاضر ۹۹ گل با رکورد تاریخی ۱۰۰۰ گل زده در سطح اول فوتبال ملی و باشگاهی جهان فاصله دارد و شمارش معکوس برای این دستاورد بزرگ از هم‌ اکنون آغاز شده است. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری