football360 logo
360-club
360-club-icon

امارات 0-1 ایران؛ 3 امتیاز به لطف (VAR)

۲۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۵408 نظر
تیم ملی ایران با تک‌گل مهدی قایدی موفق شد برابر تیم ملی امارات به پیروزی برسد و در پایان هفته دوم دور سوم انتخابی جام جهانی 2026، 6 امتیازی شد.

به گزارش فوتبال 360، رقابت‌های دور سوم انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیا، به پایان کارش در هفته دوم نزدیک می‌شود و در دیدار ماقبل پایانی این هفته از رقابت‌ها، تیم‌های ملی امارات و ایران در ورزشگاه هزاع بن زاید رودرروی هم قرار گرفتند؛ آن‌هم در حالی‌که تیم ملی ایران در 6 رویارویی قبلی خود برابر امارات توانسته بود 6 برد پیاپی به‌دست آورد و شاگردان امیر قلعه‌نویی امیدوار بودند که در جدال امشب بتوانند سریال پیروزی‌های تیم ملی را برابر حریف نامدار خود حفظ کنند.

اماراتی‌ها در گام نخست دور سوم انتخابی جام جهانی 2026 دست به کار بزرگی زدند و توانستند در جدال با تیم ملی قطر، بردی 3 بر یک را به‌دست آورند. جالب آنکه شاگردان پائولو بنتو با یک گل از حریف خود عقب بودند اما موفق شدند برابر قهرمان آسیا کامبک بزنند و شروع طوفانی در این دور از رقابت‌ها داشته باشند. ملی‌پوشان فوتبال ایران هم با ارائه یک نمایش دور از انتظار برابر قرقیزستان، به سختی و با درخشش ستاره‌هایی مانند علیرضا بیرانوند و مهدی طارمی موفق شدند 3 امتیاز را به‌دست آورند.

ترکیب تیم ملی امارات

خالد عیسی، کوامه کویدو، خلیفه الحمادی، خالد الظنحانی، عبدالله ادریس (از دقیقه 85: فهد بدر)، عبدالله حمد، یحیی نادر (از دقیقه 85: حسام فائز)، حارب عبدالله، طحنون الزعابی (از دقیقه 65: فابیو لیما)، یحیی الغسانی (از دقیقه 59: علی صالح) و کایو کاندو

سرمربی: پائولو بنتو

ترکیب تیم ملی ایران

علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، صالح حردانی، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی (از دقیقه 75: محمد قربانی)، امید نورافکن، سامان قدوس (از دقیقه 56: سردار آزمون)، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی (از دقیقه 56: علی قلی‌زاده) و مهدی طارمی (از دقیقه (7+90): محمد کریمی)

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

پائولو بنتو به ترکیب برنده دست نزد و با همان نفرات جدال مقابل قطر، تیمش را برابر ایران به میدان فرستاد. در طرف مقابل، امیر قلعه‌نویی نسبت به دیدار قبلی به سراغ انجام 4 تغییر مهم در ترکیب تیمش رفت و محمدحسین کنعانی‌زادگان، صالح حردانی، سعید عزت‌اللهی و علیرضا جهانبخش جانشین محمدامین حزباوی، آریا یوسفی، علی قلی‌زاده و سردار آزمون شدند تا آرایش تیم ملی نسبت به دیدار قبلی دستخوش تغییر و تحولاتی چشمگیری شود و طارمی در نقش تک‌مهاجم در ترکیب اصلی در مسابقه امشب قرار گرفت.

دو تیم از ساعت 19:30 به وقت تهران در ورزشگاه هزاع بن زاید کار خود را با قضاوت کیم جونگ هیوک آغاز کردند. در دقایق ابتدایی بازی، نمایش نزدیک شاگردان پائولو بنتو و امیر قلعه‌نویی باعث شد تا خبری از خلق موقعیت جدی گلزنی نباشد. مهدی طارمی در دقیقه 9، اولین فرصت گلزنی در مسابقه امشب را به‌دست آورد که با وجود فرار از کمند خط دفاعی، نتوانست کنترل خوبی داشته باشد و همین مسئله باعث از دست رفتن موقعیت شد. بعد از فرصت‌سوزی طارمی، توپ‌ومیدان در اختیار بازیکنان امارات قرار گرفت.

شاگردان بنتو با وجود ارائه نمایش تهاجمی ناکام در عبور از لایه‌های دفاعی تیم ملی ایران بودند و خبری از خلق موقعیت جدی گلزنی نبود. در شرایطی که بازی سرد و بی‌روح دنبال می‌شد، روی تعلل خط دفاعی امارات، در دقیقه 32 تیم ملی ایران صاحب موقعیت شد که مهدی قایدی روی پاس مهدی طارمی موفق به گلزنی شد که کمک‌داور، پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برد و بعد از بررسی صحنه به کمک (VAR)، تصمیم کمک‌داور تایید شد تا بازی با تساوی بدون گل ادامه پیدا کند.

مهدی قایدی دچار مصدومیت شد و همین مسئله زمینه‌ساز ایجاد وقفه بیشتر در جریان بازی شد. بعد از شروع دوباره مسابقه، بازهم خبری از ثبت شوت در چارچوب نبود تا اینکه سرانجام این طلسم در دقیقه (3+45) شکسته شد؛ جایی‌که قایدی با تیزهوشی خود توپ‌ربایی کرد و توانست در موقعیت گلزنی قرار گیرد و با شوتی دقیق، توپ را به تور دروازه اماراتی‌ها رساند تا اولین شوت در چارچوب مسابقه امشب به گل تبدیل شود و تیم ملی ایران با برتری یک‌گله به رختکن رفت.

ملی‌پوشان نیمه دوم را بهتر آغاز کردند اما رفته‌رفته توپ‌ومیدان در اختیار بازیکنان امارات قرار گرفت. امیر قلعه‌نویی به سراغ تغییر در ترکیب تیمش رفت و پیش از رسیدن به دقیقه 60، علی قلی‌زاده و سردار آزمون به جای سامان قدوس و مهدی قایدی وارد زمین شدند تا آرایش تیم ملی دستخوش تغییر شود. در آن‌سوی میدان هم بنتو، 2 تغییر تهاجمی مهم در ترکیب تیمش انجام داد و علی صالح و فابیو لیما وارد ترکیب تیم ملی امارات شدند تا تیمِ بنتو با آرایشی تهاجمی‌تر کارش را دنبال کند.

اماراتی‌ها در حالی ترکیب‌شان را تهاجمی‌تر کردند که در فاز دفاعی متزلزل شده بودند و روی یک کار تیمی زیبا، مهدی طارمی در دقیقه 68 صاحب موقعیت گلزنی شد که ضربه سر خطرناک او به گل تبدیل نشد. بازهم روی اشتباه خط دفاعی تیم ملی امارات، ایرانی‌ها صاحب موقعیت شدند که این‌بار مهدی طارمی قدر پاس زیبای سردار آزمون را ندانست و ناکام در گلزنی بود. موقعیت بعدی را مهدی طارمی خلق کرد که سردار آزمون در موقعیت تک‌به‌تک با خالد عیسی، ضربه خود را به عیسی کوبید و شوت او در دقیقه 81 به تور دروازه اماراتی‌ها نرسید تا نتیجه مسابقه، یک بر صفر به سود ایران باقی بماند.

علی صالح، مهاجم تعویضی تیم ملی امارات در دقیقه 86 به دنبال خلق موقعیت گلزنی در محوطه جریمه ایران بود که پاس به بیرون او به صالح حردانی برخورد کرد. داور کره‌ای مسابقه در ابتدا اعلام پنالتی کرد اما بعد از بررسی صحنه به کمک (VAR)، هیوک از تصمیم خود منصرف شد و پنالتی اعلام شده به سود اماراتی‌ها رد شد. با توجه به فعل‌وانفعالات رخ داده در نیمه دوم، کیم جونگ هیوک 10 دقیقه وقت تلف‌شده اعلام کرد که شاگردان پائولو بنتو به دنبال آن بودند تا بتوانند گل تساوی را به‌ثمر برسانند.

علی صالح و فابیو لیما در دقایق (1+90) و (3+90) به دنبال باز کردن دروازه تیم ملی ایران بودند که ضربات کم‌جان آن‌ها به آسانی در اختیار علیرضا بیرانوند قرار گرفت تا برتری تیم ملی حفظ شود. در ادامه وقت‌های تلف‌شده، خبری از خلق موقعیت جدی گلزنی برای اماراتی‌ها نبود و بازی کم‌اتفاق دنبال شد تا با تک‌گل مهدی قایدی که در واپسین لحظات نیمه نخست به‌ثبت رسید، تیم ملی ایران بتواند بردی یک بر صفر را مقابل امارات در خاک این کشور به‌دست آورد.

تیم ملی ایران با کسب هفتمین برد پیاپی‌اش برابر تیم ملی امارات، توانست دومین برد متوالی خود در دور سوم انتخابی جام جهانی 2026 را هم به‌دست آورد و شاگردان امیر قلعه‌نویی به دلیل گل زده کمتر نسبت به ازبکستان در رتبه دوم گروه خود قرار گرفتند. اماراتی‌ها هم با کسب یک برد و پذیرش یک شکست، 3 امتیازی ماندند تا در رتبه سوم جدول گروه نخست دور سوم انتخابی جام جهانی 2026 قرار گیرند. تیم ملی ایران در دیدار بعدی خود، روز نوزدهم مهرماه میزبان تیم ملی ازبکستان است و اماراتی‌ها هم در همان روز باید در خانه به مصاف تیم ملی کره‌شمالی بروند. در مهم‌ترین دیدارهای امروز، قطر برابر کره‌شمالی با نتیجه 2-2 متوقف شد، عربستانِ 10 نفره برابر چین کامبک زد و 2 بر یک به پیروزی رسید، ازبکستان با نتیجه 3 بر 2 از سد قرقیزستان گذشت، کره‌جنوبی با نتیجه 3 بر یک عمان را شکست داد و ژاپن هم با 5 گل بحرین را در هم کوبید.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری