football360 logo
360-club
360-club-icon

کین و باز هم سبقت از رونی؛ بهترین گلزن انگلیسی لیگ قهرمانان

۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۴18 نظر
ستاره انگلیسی بایرن مونیخ یک عنوان دیگر را هم از چنگ وین رونی بیرون آورد.

به گزارش فوتبال 360، در لیگ برتر انگلیس و در تیم ملی این کشور، رکوردهای گلزنی وین رونی را از این بازیکن سابق انگلیسی ربود و اکنون در لیگ قهرمانان اروپا هم وازا را به عنوان گلزن‌ترین بازیکن انگلیسی پشت سر گذاشته. هری کین انگار رسالتش این بوده به دنیای حرفه‌ای بیاید و همه جا از رونی سبقت بگیرد؛ به جز در برنده شدن عناوین و جام‌ها! در لیگ برتر انگلیس با عبور از رکورد 208 گل زده وین رونی، پس از آلن شیرر، دومین گلزن برتر تاریخ این لیگ به شمار می‌رود. در تیم ملی مدت‌هاست از رونی عبور کرده و رکورد 53 گل ملی این ستاره سابق سه‌شیر را پشت سر گذاشته است. اخیرا هم در لیگ قهرمانان اروپا با به ثمر رساندن 4 گل در یک مسابقه، ضمن مطرح کردن خودش به عنوان جدی‌ترین مدعی آقای گلی این مسابقات، رونی را با 30 گل زده در لیگ قهرمانان پشت سر گذاشت و گلزن‌ترین بازیکن انگلیسی تاریخ این رقابت‌ها شد. 

گلزنی در لیگ قهرمانان

بایرن مونیخ به او پر و پال می‌دهد. در مونیخ همه پاس‌ها قرار است به یک نقطه برسند؛ ساق‌های هری کین! اینجا همه برای گلزنی او تلاش می‌کنند. چه در بوندس‌لیگا و چه در لیگ قهرمانان، کین با بایرن مونیخ، گلزن‌تر از نسخه تاتنهامی‌اش به میدان می‌رود و شاید بهترین سال‌های فوتبالش را در آلمان می‌گذارند. هنوز دستش به جام معتبری نرسیده اما از این دستاورد هم مایوس نیست. این بار در لیگ قهرمانان خاطره‌ای جذاب و کم‌نظیر برای خودش دست و پا کرده و با ثبت 4 گل در جریان یک بازی، به جمع تاریخ‌سازان این میدان پیوسته است. کین با 4 گل برابر دیناموزاگرب، اکنون با 33 گل زده بهترین گلزن انگلیسی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا نام دارد. او با درخشش در بازی اول تیمش در اروپا ضمن عبور از رونی، ساموئل اتوئو، کاکا و آرین روبن را هم پشت سر گذاشت و اکنون بیست و پنجمین گلزن برتر تاریخ این مسابقات است. کین با ثبت یک گل دیگر به گرد مولر و 2 با گل دیگر به ادینسون کاوانی خواهد رسید. فرانتس پوشکاش و انتوان گریزمان هم در دسترس ستاره انگلیسی هستند و با فرمی که از او و تیمش می‌بینیم، بعید نیست در همین بازی‌های آینده بایرن در لیگ قهرمانان از آنها هم سبقت بگیرد. با این وجود هری کین شاید برای پیوستن به جمع 10 گلزن برتر تاریخ لیگ قهرمانان باید علاوه بر درخشش در این فصل، فصل بعد را هم در بهترین فرم ممکن سپری کند. 

قدردان فرصت‌ها

هری کین موفق شده  در فرصتی به اندازه 45 مسابقه به آمار 33 گل در لیگ قهرمانان اروپا برسد. مقایسه زمانی که ستاره‌های بزرگ برای رسیدن به تعداد گل‌های کمتر از او نیاز داشتند، نشان می‌دهد کین یک مهاجم فرصت‌طلب واقعی و یک تمام کننده محض است. اتوئو، مرد سال سابق فوتبال آفریقا و الماس سیاه بارسلونا در بهترین روزها، برای رسیدن به آمار 30 گل زده در لیگ قهرمانان به 78 مسابقه زمان احتیاج داشت. ادین ژکو برای ثبت 29 گل، 75 بازی را پشت سر گذاشت. وین رونی بعد از 85 بازی در لیگ قهرمانان به آمار 30 گل رسید. این نتایج نشان می‌دهد هری کین فقط نیاز به بستر مناسب دارد و اگر فضا برای گلزنی‌اش مهیا باشد، کارش را به خوبی بلد است. او با 4 گل در اولین بازی این فصل لیگ قهرمانان از همین حالا برای رقبای بزرگی مثل ارلینگ هالند و کیلیان امباپه خط و نشان کشیده و آقای گلی مسابقات را می‌خواهد.

فرصت بیشتر

قالب جدید لیگ قهرمانان اروپا به طور طبیعی می‌تواند فرصت بیشتری برای بازیکنان شاغل در این مسابقات فراهم کند. انها پیش از این 6 بازی در مرحله گروهی داشتند اما اکنون باید 8 بار تا رسیدن به دور حذفی به میدان بروند. همین 2 مسابقه بیشتر می‌تواند فرصتی بیشتر برای مهاجم فرصت‌طلبی مثل هری کین به شمار بیاید و به ارتقای آمار گلزنی این بازیکن سرعت ببخشد. شاید پیش از این در مورد جدایی او از تاتنهام و پیوستنش به بایرن آن هم در آستانه شکستن رکورد گلزنی لیگ برتر انگلیس خرده می‌گرفتیم و می‌گفتیم در این سن و سال نباید تیمش و لیگ انگلیس را ترک می‌کرد اما با گذشت زمان و تماشای ارتقای ویژه آمار گلزنی هری کین پی می‌بریم احتمالا انتخاب درستی در این سن و سال داشته و اکنون در پیراهن بایرن مونیخ به نوعی در حال بهره‌برداری تجربه‌هایش در تاتنهام و لیگ برتر است. کین 31 ساله فوتبالی مبتنی بر سرعت ارائه نمی‌دهد و با نظر به این ویژگی، او هنوز وقت زیادی برای ثبت رکوردهای بزرگ‌تر خواهد داشت. شاید مثل بسیاری از بازیکنان دوران حاضر، بهترین روزهای هری کین هم بعد از 30 سالگی از راه برسد و آرزوی بزرگ فتح جام‌های معتبر هم برای تیم‌هایش با درخشش این بازیکن برآورده شود. کین بدون تردید یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان انگلیسی تاریخ است؛ حتی بدون برنده شدن هیچ جام معتبری!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری