football360 logo
360-club
360-club-icon

تصاویری نگران‌کننده از ورزشگاه ثامن‌الائمه؛ آبروریزی دوباره در راه است؟

۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۰209 نظر
در شرایطی قرار است ورزشگاه ثامن‌الائمه میزبان مسابقات آسیایی پرسپولیس و استقلال باشد که چمن این ورزشگاه هم در یک‌ماه اخیر وضعیتی ویژه پیدا کرده است.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی ایران در کنار استقلال و پرسپولیس بعد از آغاز فاز جدید پروژه بازسازی ورزشگاه آزادی تهران، خانه‌به‌دوش شدند و شرایط نابسامان این ورزشگاه باعث شده تا خانه‌به‌دوشی آن‌ها ادامه‌دار باشد. البته که ورزشگاه‌های دیگر از جمله نقش جهان اصفهان، غدیر اهواز و شهید نصیری یزد هم در طول 3-2 ماه گذشته شرایط برگزاری مسابقه را نداشتند که ورزشگاه نصیری مهیا انجام مسابقات شده اما سپاهان هم در شرایطی مشابه تیم ملی و استقلال و پرسپولیس خانه‌به‌دوش است و در ورزشگاه فولادشهر فعلاً مسابقات خانگی‌اش را برگزار می‌کند.

احمد دنیامالی، وزیر ورزش‌وجوانان در نشست اخیر با مدیران فوتبالی، در حضور مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال از شرایط موجود گلایه کرد و با انتقاد از برگزاری مسابقه استقلال و الغرافه در ورزشگاه شهدای شهر قدس، این اتفاق را کج‌سلیقگی خواند. گفته می‌شود که دنیامالی دستور داده تا اواخر آذرماه ورزشگاه آزادی مهیای انجام مسابقه شود و همزمان با این مسئله او با مسئولان ورزشی و سیاسی خراسان رضوی رایزنی داشته تا درهای 2 ورزشگاه ثامن‌الائمه و امام رضا (ع) به روی علاقه‌مندان به فوتبال باز شود.

علیرضا تاج‌فیروز، مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی روز گذشته در گفت‌وگو با «فوتبال 360» این مسئله را تایید کرد و در توضیح بیشتر خبر مربوط به صدور مجوز میزبانی مشهد از مسابقات باشگاهی و ملی اعلام کرد که قرار است ورزشگاه ثامن‌الائمه میزبان مسابقات باشگاهی باشد و مسابقات ملی هم در ورزشگاه امام رضا (ع) برگزار خواهد شد. علت این مسئله مرتبط با استقبال هواداران از مسابقات باشگاهی و موقعیت مکانی ویژه ورزشگاه امام رضا (ع) عنوان شده است.

چمن ورزشگاه ثامن‌الائمه در وضعیت بحرانی!

ورزشگاه ثامن‌الائمه که در واقع در شهر شاندیز بنا شده و در حومه شهر مشهد قرار دارد، بیش از 2 دهه از عمر فعالیت‌اش می‌گذرد و در سالیان دور، مسابقات مهم باشگاهی میان ابومسلم و پیام با تیم‌های پرطرفدار پایتخت در این ورزشگاه انجام می‌شد و جشن قهرمانی استقلال در لیگ هشتم هم در این ورزشگاه برپا شد. در سالیان اخیر، ورزشگاه ثامن‌الائمه عمدتاً میزبان مسابقات لیگ دسته سوم بوده و پروژه بازسازی این ورزشگاه با موفقیت انجام شده اما تصاویر مخابره‌شده از وضعیت چمن ورزشگاه نشان می‌دهد که چمن این ورزشگاه نیاز به ترمیم اساسی دارد!


میزبانی سرخابی‌ها در مشهد به تعویق می‌افتد؟

مسئولان ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها در حالی قرار است در هفته پیش‌رو به مشهد سفر کنند و بازدیدی از ورزشگاه‌های ثامن‌الائمه و امام رضا (ع) داشته باشند که گفته می‌شود عمده ایرادات این دو ورزشگاه مرتب با گیت‌های ورودی و محل پیاده‌سازی تکنولوژی (VAR) است. با این وجود، بازبینی تصاویر اختصاصی «فوتبال 360» مرتبط با ورزشگاه ثامن‌الائمه که حدود 3 هفته قبل به‌ثبت رسیده نشان می‌دهد که چمن این ورزشگاه وضعیت مناسبی ندارد و با این اوصاف، احتمال به تعویق‌افتادن میزبانی این ورزشگاه از مسابقات استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا دور از ذهن نیست!


دوئل پرسپولیس و پاختاکور در قلعه‌حسن‌خان؟

داوود رفعتی، دبیر ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها امروز (پنج‌شنبه) در پیامی اینستاگرامی اعلام کرد که ورزشگاه شهدای شهر قدس میزبان مسابقه پرسپولیس و پاختاکور خواهد بود؛ مسابقه‌ای که در جریان هفته دوم لیگ نخبگان آسیا روز نهم مهرماه به انجام می‌رسد. جالب آنکه رفعتی در شرایطی این ادعا را مطرح کرده که فعلاً او به دلیل اتفاقات ناگوار دیدار سپاهان و ملوان، درگیر گذراندن دوره محرومیت موقت است و از سوی دیگر، ادعای مطرح‌شده از سوی رفعتی در تضاد با انتقاد صریح دنیامالی، وزیر ورزش‌وجوانان از وضعیت ورزشگاه شهدای شهر قدس است!

وضعیت چمن ورزشگاه امام رضا (ع) هم تعریفی ندارد!

ورزشگاه امام رضا (ع) به عنوان یکی از گزینه‌های میزبانی از تقابل تیم‌های ملی ایران و قطر انتخاب شده است. البته که هنوز انتخاب این ورزشگاه قطعی نشده و قرار است در هفته پیش‌رو، امیر قلعه‌نویی سفری به مشهد و تبریز داشته باشد و تصمیم نهایی خود را بگیرد. در فصل جاری، ورزشگاه مدرن امام رضا (ع) میزبان دوئل تیم‌های ذوب‌آهن و هوادار بود که بعد از پایان مسابقه، بازیکنان و سرمربیان دو تیم به شدت از وضعیت زمین چمن گلایه کردند و گفته می‌شود که همچنان مشکلات زمین چمن پابرجاست و هنوز به طور کامل برطرف نشده و باید دید با این اوصاف، آیا دوئل تیم ملی برابر قطر هم که روز بیست‌وچهارم مهرماه است، در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار خواهد شد یا تا آن موعد، مشکلات زمین چمن ورزشگاه امام رضا (ع) برطرف می‌شود و با تایید امیر قلعه‌نویی، تیم ملی در مشهد به مصاف قطر خواهد رفت.

نیمه پُر لیوان؛ از ظرفیت مطلوب تا حضور زنان

ورزشگاه ثامن‌الائمه از حیث ظرفیت می‌تواند میزبان بیش از 25 هزار تماشاگر باشد؛ آن‌هم در حالی‌که ظرفیت ورزشگاه امام رضا (ع) حدود 23 هزار تماشاگر است. اتفاق مهم دیگر اینکه براساس رایزنی‌های انجام شده، زنان مشکلی برای ورود به هر دو ورزشگاه ندارند و می‌توانند از نزدیک نظاره‌گر تیم مورد علاقه خود باشند. زمان آنکه گفته می‌شود هم به لحاظ کیفیت نور پروژکتور و هم وضعیت امکانات، هر دو ورزشگاه در شرایط مطلوبی قرار دارند؛ به‌ویژه ورزشگاه امام رضا (ع) که تاییدیه (A+) دارد و با این اوصاف، در صورت برطرف‌شدن مشکلات زمین چمن، احتمالاً خبری از رد این دو ورزشگاه از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا نخواهد بود.


یاران رونالدو، اولین میهمانان خارجی ورزشگاه ثامن‌الائمه؟

تیم‌های پرسپولیس و پاختاکور قرار است روز نهم مهرماه به مصاف هم بروند و بعید به نظر می‌رسد که امکان میزبانی در ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد فراهم آید و احتمالاً ادعای مطرح‌شده از سوی رفعتی، تایید خواهد شد و سرخ‌پوشان در ورزشگاه شهدای شهر قدس برابر حریف ازبکستانی به میدان می‌روند؛ چرا که (AFC) برای تغییر محل میزبانی تیم‌ها پروتکل‌های ویژه‌ای دارد. با این اوصاف، احتمالاً اگر پروژه ترمیم زمین چمن ورزشگاه ثامن‌الائمه با موفقیت انجام شود، نبرد استقلال و النصر که روز اول آبان‌ماه برگزار خواهد شد، نخستین مسابقه‌ای خواهد بود که ورزشگاه ثامن‌الائمه از رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا میزبانی می‌کند!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری