football360 logo
360-club
360-club-icon

رونمایی رسمی از تازه‌ترین رنکینگ فیفا؛ صعود تاریخی ایران بعد از 18 سال!

۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۰90 نظر
تیم ملی ایران برای اولین‌بار در طول 18 سال توانسته پایین‌تر از رتبه بیستم در رنکینگ فیفا قرار گیرد.

به گزارش فوتبال 360، رنکینگ تیم‌های ملی مردان از سوی فیفا بعد از 63 روز به‌روزرسانی شد که به‌روزرسانی انجام‌شده توأمان با تغییرات جالب‌توجهی بود. البته که در اتفاقی جالب‌توجه، خبری از تغییر و تحول در 15 رتبه ابتدایی نبود و همچنان تیم ملی آرژانتین صدرنشین رنکینگ فیفا محسوب می‌شود و تیم‌های ملی فرانسه، اسپانیا، انگلیس، برزیل، بلژیک، هلند، پرتغال، کلمبیا و ایتالیا در رتبه‌های دوم تا دهم حضور دارند. تیم‌های ملی اروگوئه، کرواسی، آلمان، مراکش و سوئیس هم در رتبه‌های یازدهم تا پانزدهم بدون تغییر نسبت به رنکینگ قبلی فیفا، موقعیت خود را حفظ کردند.

جهش 2 پله‌ای سامورایی‌ها بعد از قلع‌وقمع چین و بحرین!

تیم ملی ژاپن همچنان عنوان برترین تیم قاره آسیا را در اختیار دارد. شاگردان هاجیمه موری‌یاسو در فیفادی اخیر، کار خود را در مسابقات دور سوم انتخابی جام جهانی 2026 آغاز کردند که موفق شدند ابتدا با 7 گل از سد چین بگذرند و سپس بحرین را با نتیجه 5 بر صفر شکست دادند تا با ثبت عملکردی خیره‌کننده کار خود را در فیفادی ماه سپتامبر به پایان ببرند. مزد این عملکرد خیره‌کننده، صعود 2 پله‌ای در رنکینگ فیفا بود؛ به‌طوری‌که نه‌تنها ژاپنی‌ها همچنان برترین تیم آسیا هستند بلکه حالا به رتبه شانزدهم جهان صعود کرده‌اند.

ایران، نوزدهمین تیم ملی برتر دنیا

شاگردان امیر قلعه‌نویی در تیم ملی ایران، فیفادی ماه سپتامبر را با کسب 2 برد اقتصادی و یک‌گله مقابل تیم‌های ملی قرقیزستان و امارات در دور سوم انتخابی جام جهانی 2026 پشت سر گذاشتند. با این وجود، پیروزی‌های به‌دست آمده زمینه‌ساز صعود تیم ملی ایران در رنکینگ فیفا شد و با یک پله رشد نسبت به رنکینگ قبلی، تیم ملی ایران در جایگاه نوزدهم دنیا قرار گرفت؛ آن‌هم در حالی‌که بعد از 18 سال مجدداً نام تیم ملی ایران در رتبه‌ای بهتر از جایگاه بیستم دنیا قرار گرفته است.

از شرایط پایدار کره‌جنوبی تا سقوط آزاد قهرمان آسیا!

تیم‌های ملی ژاپن و ایران که رقابت تنگاتنگی برای کسب عنوان برترین تیم قاره آسیا در رنکینگ فیفا دارند، در شرایطی رتبه‌های شانزدهم و نوزدهم دنیا را در اختیار دارند که بعد از این دو تیم، تیم ملی کره‌جنوبی رتبه بیست‌وسوم جهان را از آن خود کرده که در مقایسه با رنکینگ قبلی، جایگاه کره‌ای‌ها به عنوان سومین تیم برتر آسیا بی‌تغییر بوده است. استرالیایی‌ها بعد از تحمل یک باخت و پذیرش یک تساوی در فیفادی اخیر مقابل تیم‌های ملی بحرین و اندونزی، یک‌پله در رنکینگ فیفا سقوط کردند و در رتبه بیست‌وپنجم قرار گرفتند. بیشترین سقوط در میان تمامی تیم‌های ملی در سراسر دنیا برای تیم ملی قطر بود؛ چرا که قهرمان آسیا بعد از پذیرش شکست مقابل امارات و توقف برابر کره‌شمالی، 10 پله در رنکینگ فیفا سقوط کرد و با وجود حفظ مقام چهارمی در بین تیم‌های آسیایی، در رتبه چهل‌وچهارم دنیا قرار گرفت!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری