football360 logo
360-club
360-club-icon

آخرین خبرها از نیمکت استقلال؛ لوگوئن قرارداد را امضا کرد اما منصرف شد!

20 مهر 1403 ساعت 12:30246 نظر
مدیرعامل استقلال ضمن تایید توافق با پل لوگوئن، انتخاب او به عنوان سرمربی جدید آبی‌ها را منتفی اعلام کرد.

به گزارش فوتبال 360، استقلالی‌ها این روزها درصدد انتخاب سرمربی جدید هستند و در حالی‌که بیش از 10 روز از موعد استعفای جواد نکونام می‌گذرد، همچنان خبری از انتخاب جانشین او نیست و تلاش مدیران باشگاه استقلال برای انتخاب سرمربی جدید ناموفق بوده است. در روزهای گذشته اسامی مختلفی به عنوان گزینه هدایت استقلال نام‌شان به میان آمد اما با وجود طرح اسامی مختلف، فعلاً سکان هدایت آبی‌ها به صورت موقت در اختیار سهراب بختیاری‌زاده است و خبری از انتخاب سرمربی جدید نیست.

پل لوگوئن، جدی‌ترین گزینه هدایت استقلال در روزهای گذشته بود و حتی گفته می‌شد که مذاکرات با این سرمربی فرانسوی که تجربه قهرمانی در لیگ یک این کشور را همراه با تیم لیون تجربه کرده، نهایی شده و لوگوئن بعد از امضای نسخه الکترونیکی قرارداد به تهران سفر می‌کند اما این اتفاق رخ نداد. در حالی‌که وعده قبلی مدیران باشگاه استقلال، انتخاب سرمربی تا پایان هفته جاری (امروز) بود اما آخرین خبرها، حکایت از منتفی‌شدن توافق آبی‌ها با پل لوگوئن دارد.

قرار شد برای لوگوئن ویزا بگیریم و گرفتیم اما ...

فرشید سمیعی مدیرعامل استقلال در گفت‌وگویی تلویزیونی با تشریح آخرین روند مذاکرات، منتفی‌شدن انتقال پل لوگوئن به استقلال را تایید کرد و گفت: «مذاکره با مربیان خارجی در حال حاضر ادامه دارد اما هنوز به گزینه قطعی نرسیده‌ایم. مسائل منطقه‌ای کار ما را سخت کرده است. ما با توجه به بازیکنانی که در اختیار داریم، می‌خواهیم یک مربی سطح بالا  و  در شأن باشگاه استقلال انتخاب شود. با وجود توافق اولیه در مورد برخی مسائل در نهایت امکان‌پذیر نشد که در خدمت ایشان باشیم. ایشان پیشنهاد را به صورت کتبی امضا کردند، حتی قرار شد برای‌شان ویزا بگیریم و گرفتیم اما در ادامه مواردی مثل انتقال محل میزبانی تیم ملی و باشگاه استقلال  به کشور ثالث این موضوع ممکن نشد».

سمیعی با اشاره به دلایل منتفی‌شدن همکاری با پل لوگوئن گفت: «در بیانیه کنفدراسیون فوتبال آسیا دلیل این انتقال میزبانی، مسائل امنیتی عنوان شده بود. لوگوئن به وزارت خارجه فرانسه مراجعه کرده و آن‌ها گفته بودند که از اتباع فرانسوی خواسته شده ایران را در روزهای اخیر ترک کنند. بعد از مراجعه مربی فرانسوی به وزارت خارجه کشورش او به ما گفت که شما واقعیت‌ها را نگفتید! بعد از آن‌هم اوضاع خراب شد. در حال حاضر مذاکرات ما با مربیان مختلف ادامه دارد».

نمی‌دانم آن‌ها چطور ایمیل همسر لوگوئن را گیر آوردند!

مدیرعامل استقلال با اشاره به فضاسازی‌های انجام شده توضیح داد: «متاسفانه در این میان بر خلاف شخصیت انسانی، برخی کارهایی انجام می‌دهند که از اخلاق ایرانی به دور است. برخی هم گفته بودند استقلال توافقی نداشته که باید بگویم خیر این‌طور نیست و در همه موارد توافق صورت گرفته بود. تنها صحبت سر تاریخ حضور ایشان بود که متاسفانه به دلیل وضعیت اخیر امکان‌پذیر نشد. در این میان بزرگ‌نمایی رسانه‌های غربی و معاند از شرایط اخیر، مانع دیگری بر سر حضور مربیان در ایران به ویژه از اتحادیه اروپا و غرب این قاره است».

فرشید سمیعی درباره سطح کیفی سرمربی بعدی استقلال پاسخ داد: «اگر قرار بود هر مربی‌ای با هر سطحی را بیاوریم، راحت‌ترین اسامی را انتخاب می‌کردیم اما ما قصد داریم فردی با رزومه و با کارنامه‌ به استقلال بیاید. در واقع ما هم همین کار را انجام دادیم اما بدشانسی آوردیم، ضمن اینکه ایمیل‌های تهدیدآمیز آقایان هم مانع این موضوع شده بود. نمی‌دانم آن‌ها چطور ایمیل همسر لوگوئن را گیر آوردند. این اصلاً با اخلاق و مرام ایرانی جور در نمی‌آید».

مربی ایرانی مد نظر ما نیست

سمیعی با اشاره به ایمیل‌های ارسال‌شده به همسر پل لوگوئن برای منصرف‌کردن او از سفر به ایران گفت: «نمی‌دانم انگیزه‌شان چیست اما چند صباحی است که در فوتبال ما هنگام استخدام مربی خارجی این مسائل رواج پیدا می‌کند. این کارها خوب نیست و نمایش خوبی از فرهنگ ایرانی نیست. متاسفانه بزرگترین مانعی که اجازه شروع همکاری با مربی فرانسوی را نداد، انتقال بازی به کشور ثالث بود. همین موضوع مستمسکی شد تا ایشان برخلاف امضای قرارداد از نظر حقوقی آن را اجرا نکنند».

مدیرعامل آبی‌ها با تاکید بر این مسئله که گزینه مدنظرشان داخلی نیست، وعده انتخاب بهترین گزینه ممکن خارجی را داد و با تشریح مشکلات موجود در مسیر استخدام سرمربی خارجی توضیح داد: «ما به مذاکره ادامه خواهیم داد و به این موضوع پایبند هستیم. مربی ایرانی مد نظر ما نیست. دنبال این هستیم که بهترین مربی خارجی را با توجه به شرایط اخیر به استقلال بیاوریم اما واقعیت این است که انتخاب مربیان از اتحادیه اروپا در شرایط اخیر سخت خواهد بود».

وقتی نامه در اتاق‌ها (وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال) می‌چرخد، اطلاعات درز پیدا می‌کند!

فرشید سمیعی درباره چگونگی فاش‌شدن نام گزینه‌ها در رسانه‌ها و جراید گفت: «در باشگاه پرسپولیس هم چند روز مانده به اعلام توافق رسمی، نام گاریدو شنیده شد. به هر حال ما به شورای برون‌مرزی نامه زدیم و پیش از حضور ایشان یک‌سری نامه‌نگاری‌ها انجام دادیم. وقتی یک‌سری تشریفات کار انجام شده، این مسائل طبیعی است. اولین‌بار نیست که چنین اتفاقی می‌افتد. وقتی نامه در اتاق‌ها (وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال) می‌چرخد، اطلاعات درز پیدا می‌کند».

سمیعی در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به گمانه‌زنی‌های اشتباه انجام شده، گفت: «10 تا اسم از 12 اسمی که بیرون آمد، کذب و گمانه‌زنی بود. یک نکته خدمت هواداران استقلال باید بگویم؛ این اخباری که بیرون می‌آید خیلی‌ها به نفع و برای خودشان می‌گویند. برخی قصد دارند امکان حضور کسی که مدنظرشان نیست، فراهم نشود. در هر حال هر آنچه که ممکن بوده کادر مدیریتی استقلال انجام داده است و بهترین تصمیم را با توجه به شرایط اخیر می‌گیریم».

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...