football360 logo
360-club
360-club-icon

السد قطر 1-0 پرسپولیس ایران؛ تلاش بی‌ثمر پسران گاریدو علیه یک اتفاق ناگهانی

30 مهر 1403 ساعت 21:40634 نظر
تیم پرسپولیس در سومین دیدار خود از مسابقات لیگ نخبگان آسیا باز هم برنده نشد.

به گزارش فوتبال 360، از هفته سوم مسابقات لیگ نخبگان آسیا دو تیم پرسپولیس ایران و السد قطر در ورزشگاه جاسم بن حمد به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی در پایان با نتیجه یک بر صفر به سود نماینده فوتبال قطر خاتمه پیدا کرد و شاگردان سانچز، موفق شدند 3 امتیاز مهم و ارزشمند را در این دیدار به‌دست آورند تا در جدول دوازده تیمه غرب آسیا اکنون شرایط بهتری داشته باشند.

تیم پرسپولیس پیش از این در بازی مقابل الاهلی عربستان شکست خورده بود و پس از آن هم در برابر پاختاکور ازبکستان به تساوی رسیده بود و برای برد در مقابل نماینده فوتبال قطر انگیزه زیادی داشت و همچنین السد هم که با حضور فلیکس سانچز اسپانیایی، در فصل 2024/25 وضعیت خوبی در مسابقات آسیایی داشت، پس از 2 برد متوالی در لیگ نخبگان، امیدوار بود بتواند سومین پیروزی خودش را نیز جشن بگیرد.

ترکیب السد قطر

مشعل برشام، محمد کامارا (از دقیقه 92: مصطفی مشعل)، طارق سلمان، پائولو سیلوا (از دقیقه 79: مصطفی مشعل)، بوعلام خوخی، کریستو پرز(از دقیقه 71: علی هاشم)، گیلرمه تورس، رافائل موجیکا (از دقیقه 71: حسن الهیدوس)، رومن سایس، اکرم عفیف و آندرس ویا

سرمربی: فلیکس سانچز

ترکیب پرسپولیس ایران

الکسیس گندوز، گیورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی گنجی، میلاد محمدی، فرشاد فرجی (از دقیقه 45:سهیل صحرایی)، مسعود ریگی (از دقیقه 45:فرشاد احمدزاده)، میلاد سرلک، وحید امیری (از دقیقه 65:سروش رفیعی)، علی علیپور، امید عالیشاه، لوکاس ژوائو (از دقیقه 79:عیسی آل‌کثیر)

سرمربی: خوان کارلوس گاریدو

پرسپولیسی‌ها از همان آغاز بازی را بهتر شروع کردند و پسران گاریدو مشخصا سعی داشتند هر چه زودتر دروازه السد را باز کنند اما کم‌دقتی سرخ‌پوشان در زدن ضربات آخر باعث شد تا در همان ابتدا امید عالیشاه و مسعود ریگی دو موقعیت بسیار خوب را از دست بدهند. با گذشت یک ربع از زمان آغاز بازی، السدی‌ها با توجه به حضور کامارا و گیلرمو موفق شدند در مرکز زمین عملکرد بهتری داشته باشند و بازی را کنترل کنند.

پس از این مدت، باز پرسپولیس حملاتش را از سر گرفت. در دقیقه 33، علیپور در شرایطی که یک موقعیت ضدحمله داشت، شوتش را زود زد و ضربه‌تش توسط مدافعان مقابلش بلاک شد و پس از آن در دقیقه 37 پرسپولیسی‌ها، یکی از بهترین موقعیت‌های خود را از دست دادند، در شرایطی که ژوائو پشت قوس محوطه جریمه صاحب توپ شد، پس از کنترل اولیه از رومن سایس گذر کرد و زمانی که به توپ ضربه زد، مشعل برشام خوش شانس بود که آن را با پا مهار کرد و بلافاصله مسعود ریگی از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد که گیلرمه با ضربه سر خود مانع از گل شدن این توپ شد.

نیمه نخست به پایان نزدیک می‌شد که ابتدا فرشاد فرجی به دلیل مصدومیت مجبور شد زمین بازی را ترک کند و سهل صحرایی به جای او وارد زمین شود و بعد از آن، در دقیقه (2+45)، سانتر اکرم عفیف از روی نقطه کرنر با اشتباه مدافعان پرسپولیس همراه شد و متئوس اوریبه از این موقعیت نهایت استفاده را برد و توانست توپ را به گوشه دروازه گندوز بفرستد تا بر خلاف جریان بازی، تیم میزبان در نیمه نخست برنده به رختکن برود.

در نیمه دوم مشخص بود که شاگردان گاریدو تنها به هدف بازگشت به بازی، وارد زمین شدند و از همان شروع بازی حملاتشان را آغاز کردند اما هیچکدام از موقعیت‌های سرخپوشان هیچ حاصلی نداشت و توپ‌ها یکی پس از دیگری یا توسط بازیکنان السد مهار می‌شد یا مستقیما به بیرون می‌رفت. 

در دقیقه 74، در محوطه جریمه فرشاد احمدزاده ضربه‌اش توسط برشام راهی کرنر شد اما بازیکنان پرسپولیس اعتقاد به خطای پنالتی داشتند که پس از بررسی آن، کمک داور ویدیویی آن را رد کرد و البته در ادامه باز هم صحنه‌های مشکوکی داخل محوطه جریمه السد صورت گرفت که کمک داوران ویدیویی در هیچکدام از آن‌ها، به سود پرسپولیس تصمیم نگرفت.

با نزدیک شدن به پایان بازی، بازیکنان پرسپولیس برای زدن گل تلاش بیشتری می‌کردند و سرخ‌پوشان با تمام توان خود برای جبران گل خورده به تکاپو افتاده بودند. در دقیقه 88، ضربه سر عیسی آل کثیر از بالای دروازه به بیرون رفت و در وقت‌های اضافه هم امید عالیشاه این شانس را داشت با ضربه سهمگین عالیشاه به تیرک دروازه برخورد کرد تا آخرین تلاش شاگردان گاریدو هم برای گل‌زنی، هیچ حاصلی نداشته باشد. 

پرسپولیسی‌ها که در لیگ برتر نتایج خوبی گرفته‌اند، همچنان در حسرت برد در آسیا هستند و با 2 شکست و یک تساوی در رده دهم منطقه غرب قرار دارند. 

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...