football360 logo
360-club
360-club-icon

با حضور مهاجمان بی‌خطر؛ سومین خط دفاعی ضعیف قطر کابوس استقلال و پرسپولیس!

30 مهر 1403 ساعت 23:2632 نظر
دو تیم استقلال و پرسپولیس در حالی مقابل السد قطر در دو بازی مرحله گروهی لیگ نخبگان در ثبت گل ناکام بودند که این تیم این روزها اصلا حال و روز خوشی ندارد.

به گزارش فوتبال 360، روز اول هفته سوم اولین دوره لیگ نخبگان برای دو نماینده فوتبال ایران خوب پیش نمی‌رود. پرسپولیس سومین مسابقه خود را در این تورنمنت برگزار کرد و با نتیجه یک بر صفر شکست خورد تا پس از باخت مشابه در بازی اول مقابل الاهلی در عربستان و تساوی در ورزشگاه شهدای شهر قدس مقابل پاختاکور به کسب تنها یک امتیاز رضایت داده باشد! پرسپولیس با این نتیجه در جدول 12 تیمی مسابقات در رتبه دهم قرار گرفته که جایگاهی نازل به شمار می‌رود.

استقلال دیگر نماینده فوتبال ایران هم در این مسابقات شرایط ایده‌آلی ندارد. آن‌ها اگرچه در بازی اول مقابل الغرافه در شهر قدس با یک پیروزی ارزشمند و روحیه‌بخش کارشان را آغاز کردند، اما در بازی دوم نمایشی ناامیدکننده در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه قطر مقابل السد داشتند و ماحصل این عملکرد استعفای جواد نکونام بود. استقلال البته باتوجه به برد الغرافه جایگاه به مراتب بهتری در جدول مسابقات دارد و در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

دو شکست مقابل تیم بی‌ثبات 

پرسپولیس و استقلال در شرایطی هر دو در قطر مقابل السد شکست خوردند که این تیم در جدول مسابقات لیگ ستارگان قطر اصلا شرایط خوبی ندارد. آن‌ها از 7 مسابقه تنها 12 امتیاز کسب کرده‌اند و ثبت 4 پیروزی و 3 شکست نشان از عدم ثبات و انسجام این تیم سرشناس قطری دارد.

ضعف هشداردهنده سرخابی مقابل خط دفاعی متزلزل 

آماری که عملکرد دو نماینده فوتبال ایران را در رقابت‌های سطح اول قاره آسیا هشداردهنده‌‌تر می‌‎کند، این است که شاگردان فیلیکس سانچز طی 7 مسابقه، 15 مرتبه دروازه‌ خودشان را مقابل تیم‌های نه چندان قدرتمند لیگ ستارگان باز شده‌ دیده‌اند و در این شرایط مشعل برشام در دو بازی 90 دقیقه‌ای توانسته دروازه خود را مقابل مهاجمان استقلال و پرسپولیس بسته نگه دارد و السد به واسطه همین دو پیروزی ارزشمند و سرنوشت‌ساز توانسته با کسب 7 امتیاز در جایگاه قابل توجه سومی قرار بگیرد و امید زیادی در ادامه مسابقات داشته باشد.

اولویت گاریدو و موسیمانه برای بازگشت به جدول 

استقلال و پرسپولیس شرایط خوبی در جدول رده‌بندی ندارند. در استقلال این وضعیت به واسطه شروع بد فصل با جواد نکونام ایجاد شده و درنهایت منجر به استعفای این مربی شد. در سوی دیگر گاریدو با پرسپولیس شروع خوبی داشته و روندش هفته‌به‌هفته بهتر شده، اما ضعف نتیجه‌گیری سرخپوشان با این سرمربی اسپانیایی در لیگ نخبگان مشهود است و این مربی برای تثبیت جایگاه خود و بهبود جایگاه پرسپولیس در جدول رده‌بندی این لیگ چاره‌ای جز تغییر شرایط در خط هجومی تیمش ندارد؛ چرا که اتفاقات بازی با الاهلی در عربستان به شکل طعنه‌آمیزی در دوحه مقابل السد هم تکرار شدند و سرخپوشان با وجود خلق موقعیت‌های پرشمار در باز کردن دروازه حریف ناکام ماندند. این البته همان اقدامی است که موسیمانه سرمربی جدید استقلال هم باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشد تا در مسابقات آتی نمایندگان ایران  قدرت گلزنی و غلبه بر حریف را به دست بیاورند. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...