football360 logo
360-club
360-club-icon

کلاف سردرگم پرسپولیس در خط حمله؛ خرگوش‌های بی‌خطر!

01 آبان 1403 ساعت 15:00104 نظر
اوضاع خط حمله پرسپولیس در فصل جاری اصلا جالب نیست و این تیم در امر گلزنی با یک بحران جدی مواجه شده است.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، سرخ‌پوشان پایتخت در طی سالیان اخیر همیشه بابت نبود یک مهاجم شش‌دانگ در ترکیب خود حسرت خورده‌اند و اگر یورگن لوکادیا را فاکتور بگیریم، هیچ مهاجمی نتوانسته انتظارات را برآورده کند. مدیران پرسپولیس به‌خوبی می‌دانستند در لیگ بیست‌وچهارم رقبای باکیفیتی دارند و احتمالا با یک لیست معمولی نمی‌توان برای قهرمانی جنگید، قرمزها برای همین در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی فعالیت خوبی داشتند و ضمن تمدید قرارداد با عیسی آل‌کثیر، دو مهاجم به نام‌های علی علیپور و لوکاس ژوائو را جذب کردند.

3 مهاجم پرسپولیس اما تا اینجای فصل عملکرد خوبی نداشتند و مجموعا تنها یک گل به‌ثمر رسانده‌اند. فرصت‌سوزی مهاجمین پرسپولیس اکنون بیش از هر زمان دیگری دیده می‌شود و شاید اگر دقت بیشتری در دستور کار قرار می‌گرفت، قرمزها می‌توانستند شب گذشته از سد السد عبور کنند. پرسپولیس در چارچوب هفته سوم لیگ نخبگان آسیا مقابل سفیدهای قطری قرار گرفت و در شرایطی که می‌توانست پیروز از زمین خارج شود، با نتیجه یک بر صفر شکست خورد البته به لطف فرصت‌سوزی مهاجمین!

اگر نگاهی به آمار بازی با السد داشته باشیم، متوجه می‌شویم نرخ امید گل پرسپولیس ۲.۲۸ بوده که این موضوع به خوبی نشان می‌دهد قرمزها می‌توانستند برنده از زمین خارج شوند. قرمزها علاوه بر این آمار، ۲۲ شوت داشتند که ۷ عدد از آن‌ها در چارچوب قرار داشت و این گواه بی‌دقتی مهاجمین است.

پسر خسته پرسپولیس

هواداران پرسپولیس تصور می‌کردند با بازگشت علیپور به جمع سرخ‌پوشان، پرسپولیسی‌ها در فاز تهاجمی شروع خوبی در فصل جدید داشته باشند اما با وجود آنکه گاریدو اعتماد قابل‌توجه به علی علیپور داشته، او نتوانسته در قامت گلزن در ترکیب قرمزهای تهران بدرخشد. علیپور تنها در بازی با آلومینیوم اراک موفق به گلزنی شد و با اینکه مهره ثابت ترکیب سرمربی اسپانیایی است، نتوانسته انتظارها را برآورده کند. علی کاملاً از فرم ایده‌آل خود فاصله دارد و مشخص است تا رسیدن به شرایط آرمانی زمان بیشتری نیاز دارد.

گاریدو اما علاقه‌ای به نیمکت‌نشین کردن علیپور ندارد و ترجیح می‌دهد بین دو مهاجم دیگر تیمش، بیشترین دقایق بازی به این بازیکن ۲۸ ساله برسد.

قهر عیسی با گلزنی

عیسی آل‌کثیر در ابتدای فصل مهره مورد اعتماد گاریدو بود اما رفته‌رفته این بازیکن نیمکت‌نشین شد و حتی در برخی از مسابقه‌ها فرصت یک دقیقه حضور در زمین را هم پیدا نکرد. در بازی با السد و زمانی که قرمزها به گل نیاز داشتند، آل‌کثیر جانشین لوکاس ژوائو در ترکیب پرسپولیس شد اما باز هم نتوانست موثر ظاهر شود و حاصل کار او یک شوت عجیب و غریب بود که راهی به چارچوب نداشت. عیسی طی فصول گذشته همیشه در قامت یک گلزن برای پرسپولیس ظاهر شده است اما اکنون و در لیگ بیست‌وچهارم ورق برگشته و این مهاجم خوزستانی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

لوکاس، نیازمند زمان

بین مهاجمین پرسپولیس، لوکاس ژوائو از سایر بازیکنان سابقه کمتری دارد و بدیهی است برای هماهنگ شدن با تیم به زمان نیاز داشته باشد. لوکاس در مصاف با السد برای اولین‌بار در ترکیب ثابت سرخ‌ها قرار گرفت اما موفق به گلزنی نشد و یک موقعیت خوب را هم از دست داد. ژوائو در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی تحت عنوان یک مهاجم خارجی گلزن جذب شد اما تا به اینجای کار هنوز موفق نشده دروازه رقبا را باز کند و مشخص نیست اولین گل او چه زمانی به ثبت می‌رسد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...