football360 logo
360-club
360-club-icon

تغییرات پیاپی روی نیمکت خیبر؛ از قهرمانی تاریخی تا چالش‌های لیگ برتر

03 آبان 1403 ساعت 20:306 نظر
خیبر خرم‌آباد در نخستین فصل حضورش در لیگ برتر فوتبال ایران روزهای پرچالشی را پشت سر می‌گذارد.

به گزارش فوتبال 360، باشگاه خیبر خرم‌آباد پس از صعود تاریخی به لیگ برتر، در نخستین فصل خود با چالش‌های زیادی مواجه است. فصل گذشته، خیبر با هدایت رضا مهاجری با ثبت رکوردهایی بی‌سابقه چون بیشترین امتیاز و بیشترین برد به‌دست آمده، قهرمان لیگ آزادگان شد و به لیگ برتر صعود کرد اما کسب تنها ۵ امتیاز در 5 هفته ابتدایی لیگ برتر، مدیریت باشگاه را بر آن داشت تا کادرفنی را تغییر دهد.

مهاجری؛ قربانی تغییرات زودهنگام؟

رضا مهاجری در پنج هفته ابتدایی لیگ برتر، اگرچه تنها یک پیروزی به دست آورد، اما نباید فراموش کرد که خیبر در این مقطع با تیم‌های قدرتمند و مدعی سپاهان، تراکتور، ذوب‌آهن و فولاد رقابت داشت. کسب یک برد، ۲ تساوی و ۲ شکست، آن هم مقابل تیم‌های بالای جدول، نشان می‌دهد که خیبر به زمان بیشتری نیاز داشت تا به شرایط لیگ برتر عادت کند. با وجود این، مدیریت باشگاه تصمیم گرفت تا با تغییر کادرفنی، به دنبال تحول سریع‌تری باشد.

این تصمیم زودهنگام به نظر می‌رسید کمی عجولانه باشد؛ چرا که اولین فصل حضور در لیگ برتر معمولاً با چالش‌های زیادی همراه است و دادن زمان به مربی می‌توانست به خیبر کمک کند تا با شرایط جدید سازگار شود. مهاجری در فصل گذشته تیمی منسجم و قدرتمند ساخته بود و شاید اعتماد بیشتر به او در بلندمدت می‌توانست نتایج بهتری را رقم بزند.

خداحافظی زودهنگام با مارکو اورلیو؛ دستیار مهاجری هم نتوانست خیبر را نجات دهد

پس از برکناری مهاجری، هدایت تیم به مارکو اورلیو، دستیار برزیلی او سپرده شد. اورلیو که تجربه کافی از کار با تیم را داشت، 3 بازی روی نیمکت تیم نشست اما نتوانست نتایج بهتری برای خیبر به ارمغان بیاورد. او با 2 باخت مقابل آلومینیوم و چادرملو و یک تساوی خانگی برابر گل‌گهر، نتایج ضعیفی کسب کرد و خیلی زود از سمت خود کنار رفت و جای خود را به سعید دقیقی داد.

سعید دقیقی و ماموریت نجات خیبر در لیگ برتر

با ادامه نتایج ضعیف، باشگاه خیبر تصمیم به جذب سعید دقیقی گرفت. دقیقی که پیش از شروع لیگ در آستانه هدایت ملوان بود و پس از یک رفت‌و‌برگشت با شمس‌آذری‌ها قرارداد جدیدی امضا کرد و به مانند فصل گذشته در این تیم کارش را دنبال کرد، در ۸ هفته ابتدایی لیگ با کسب ۷ امتیاز در شرایط مطلوبی قرار نداشت. او پس از توافقی دوطرفه از شمس‌آذر جدا شد و هدایت خیبر را برعهده گرفت. دقیقی در فصل گذشته با شمس‌آذر نتایج خوبی کسب کرده بود و اکنون به عنوان یک مربی باتجربه، به دنبال بازگرداندن خیبر به روزهای خوب است.

دقیقی اکنون در موقعیتی قرار دارد که باید با استفاده از بازیکنان فعلی، شرایط تیم را تغییر دهد و آن را به سوی نتایج بهتر هدایت کند. آیا او می‌تواند با عملکردی قابل‌قبول، خیبر را به ساحل آرامش برساند و چالش‌های خیبر در لیگ برتر را با موفقیت پشت سر بگذارد؟ راه پر پیچ و خمی در انتظار دقیقی است و این سرمربی جوان اما باتجربه باید در گام نخست بتواند برابر استقلال امتیاز کسب کند؛ ماموریتی که در دوران حضورش در شمس‌آذر در فصل جاری نتوانسته بود با موفقیت آن را انجام دهد و برابر آبی‌پوشان شکست خورده بود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...