پایان 2 دهه همکاری با «ایوونیک»؛ «وودافون» اسپانسر جدید دورتموند
به گزارش فوتبال 360، دیگر قرار نیست علامت معروف یک و یک را روی پیراهن زنبورها ببینیم. یک و یک و «ایوونیک» به عنوان شرکای تجاری دورتموند، برای مدتی طولانی روی پیراهن تیم اصلی این تیم دیده میشدند. با این حال باشگاه آلمانی پس از مدتها قصد دارد با برند جدیدی برای حمایت مالی و نشان روی پیراهنش کار کند. «وودافون» به عنوان بزرگترین شرکت ارتباطات سیار جهان در آستانه شروع همکاری با دورتموندیهاست و از فصل آینده نام این برند را روی پیراهن زنبورها خواهیم دید.
جزئیات ماجرا
باشگاه بوروسیا دورتموند از تغییر اساسی در حمایت مالی خود خبر داده است. این تیم آلمانی به 2 دهه همکاری با «ایوونیک» برای اسپانسرینگ پیراهنش پایان میدهد و از آغاز فصل جدید با برند «وودافون» همکاری خواهد کرد. قرارداد جدید «وودافون» حداقل 5 سال اعتبار دارد. البته گفته میشود «ایوونیک» به همکاری خودش با تیم آلمانی در بخشهای دیگری به عنوان شریک تجاری ادامه خواهد داد. هر 2 طرف این قرارداد جدید را فراتر از حمایت مالی سنتی میدانند. «مارسل دی گروت» مدیرعامل «وودافون» این همکاری را نشان دهنده یک جاهطلبی مشترک برای پیشرفت توصیف میکند. دی گروت در این باره میگوید: «این همکاری فقط یک حمایت مالی نیست، بلکه بیانیهای برای رشد و اتحاد 2 برند شناخته شده بینالمللی است. مفتخریم عضوی از خانواده دورتموند شدهایم. هانس یواخیم واتسکه، مدیرعامل دورتموند بر اهمیت دستیابی به چنین قرارداد تجاری بزرگی در دوران اقتصادی دشوار تاکید کرد «اینکه ما توانستهایم چنین شریک معتبری را در دوران دشوار مالی به خدمت بگیریم، رضایت زیادی برایمان به ارمغان میآورد.» شاید در نگاه اول این یک تغییر متداول به نظر بیاید اما سابقه تغییرهای اینچنینی و البته پایان دادن به یک همکاری 20 ساله و با نظر به نقش در حال گستردهتر شدن اقتصاد در فوتبال، شاید باعث شود این حرکت دورتموند را اقدامی برای خیزش دوباره و پیوستن به جمع مدعیان قهرمانی بوندسلیگا به شمار بیاوریم. به نظر میرسد جزئیات مهمی در این باشگاه در حال تغییر است و این تغییرها را در ابتدا از نام و برند روی پیراهن زردپوشان مشاهده خواهیم کرد.