football360 logo
360-club-icon
360-club
360-camera

کری عجیب رسانه بارسلونا علیه مودریچ؛ آخرین خدمت، پاس به کونده

11 مرداد 1404 ساعت 13:31167 نظر
فضای فوتبال اسپانیا در روزهای اخیر شاهد درگیری‌های کلامی بوده است.

به گزارش فوتبال 360، اظهارات توهین‌آمیز شبکه رسمی بارسلونا علیه لوکا مودریچ، اسطوره رئال مادرید، موجی از انتقادات را در دنیای فوتبال برانگیخته است. در جریان پخش بازی دوستانه بارسلونا مقابل اف‌سی سئول، گزارشگر این شبکه با کنایه‌ای غیرحرفه‌ای به مودریچ، اظهار داشت «آخرین خدمت بزرگ او، پاس به کونده در فینال جام حذفی بود»؛ اشاره‌ای تمسخرآمیز به اشتباه مودریچ در آن بازی. این رفتار نه‌تنها دور از استانداردهای حرفه‌ای رسانه ورزشی است، بلکه ارزش‌های احترام و روحیه رقابت سالم را زیر سؤال برده.

لوکا مودریچ، هافبک کروات رئال مادرید با 39 سال سن، یکی از برجسته‌ترین بازیکنان نسل خود است. او با کسب 6 عنوان لیگ قهرمانان اروپا، چهار لالیگا و جایزه توپ طلای 2018، کارنامه‌ای درخشان دارد. چنین اظهاراتی از سوی رسانه رسمی باشگاهی مثل بارسلونا نه‌تنها بی‌احترامی به مودریچ، بلکه توهین به هواداران فوتبال است که او را به‌عنوان نمادی از حرفه‌ای‌گری و تواضع می‌شناسند. این حرکت نشان‌دهنده افت استانداردهای رسانه‌ای در رقابت‌های باشگاهی  به نظر می‌رسد.

در مقابل، رئال مادرید در گذشته نمونه‌ای از رفتار حرفه‌ای و احترام به رقبا را به نمایش گذاشته است. در سال 2018، در جریان بازی خداحافظی آندرس اینیستا، اسطوره بارسلونا در توکیو، رئال مادرید با اهدای یک پیراهن افتخاری با نام اینیستا، ادای احترامی شایسته به او کرد. تفاوت این 2 رویکرد، تضاد آشکاری را بین حرفه‌ای‌گری و رفتار غیرورزشی نشان می‌دهد.

اظهارات شبکه بارسلونا نه‌تنها به مودریچ، بلکه به اعتبار خود این باشگاه آسیب زده است. هواداران فوتبال به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی، واکنش‌های تندی به این موضوع نشان داده‌اند و طرفداران مادرید تعداد قهرمانی‌های مودریچ در اروپا را به رقیب کاتالان خود یادآوری کردند. بسیاری از کارشناسان فوتبال اسپانیا این حرکت را را نشانه‌ای از ضعف فرهنگی در رسانه رسمی بارسلونا دانسته‌اند. رقابت ال‌کلاسیکو همیشه با هیجان و تنش همراه بوده اما انتظار می‌رود رسانه‌های رسمی 2 طرف، به‌جای دامن زدن به جنجال، به تقویت ارزش‌های ورزشی کمک کنند. این اتفاق، زنگ خطری برای بارسلونا است تا در مدیریت محتوای رسانه‌ای خود بازنگری کند و از تکرار چنین رفتارهایی جلوگیری کند.

Loading...
Loading...
Loading...
  • Loading...Loading...Loading...Loading...
  • Loading...Loading...Loading...Loading...
  • Loading...Loading...Loading...Loading...
  • Loading...Loading...Loading...Loading...