پرسپولیسیها در سودای عبور از ستاره ملیپوش؛ چشمک به آقای مهندس
به گزارش فوتبال 360، بازار نقلوانتقالات تابستانه پیش از شروع بیستوششمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران در حالی از روز گذشته (سیویکم خردادماه) کارش را آغاز کرد که برحسب تقویم زمانی تعریفشده از سوی سازمان لیگ، تیمها تا روز چهارم شهریورماه مجاز به جذب بازیکن هستند. نکته ویژه آنکه در ایام تعلیق مسابقات لیگ برتر و پیش از آنکه تصمیمگیری نهایی برای نیمهتمام ماندن مسابقات لیگ بیستوپنجم گرفته شود، برخی تیمها دورخیز بلندی برای تقویت فهرستشان داشتند که در صدر لیست این تیمها میتوان به پرسپولیس اشاره داشت.
سرخپوشان همانند فصل گذشته که از شبِ جشن قهرمانی تراکتور، پروژه نقلوانتقالاتی خود را برای حضور در فصل جدید آغاز کردند، در روزهای گذشته هم با محوریت تقویت فهرستشان، کار خود در بازار تابستانه را آغاز کردند؛ آنهم در شرایطیکه هنوز تکلیف سکاندار پرسپولیس در فصل جدید به صورت رسمی مشخص نشده و انتخاب نهایی بین اوسمار ویرا و دراگان اسکوچیچ صورت نپذیرفته است. پرسپولیسیها در پستهای مختلف به دنبال جذب بازیکن هستند و تمرکزشان روی خرید چهرههای شناختهشده است.
از جذب فرزین تا پابرجا بودن دغدغه خرید دفاع چپ
مدیران باشگاه پرسپولیس طی روزهای اخیر برای جذب مدافع میانی، مدافع راست، وینگر راستوچپ و مهاجم هدف قدمهای اولیه را برداشتهاند و حالا در مسیر تحقق یکی دیگر از اهداف نقلوانتقالاتیشان هم مذاکرات خود را آغاز نمودهاند. با توجه به آنکه در بازار زمستانه، پرسپولیس در پست دفاع چپ به سراغ جذب فرزین معاملهگری رفت که انتقالی جنجالی به پرسپولیس داشت، کماکان دغدغه سرخپوشان از فقدان یک مدافع چپ مطمئن پابرجاست و در شرایطیکه قرارداد میلاد محمدی به پایان رسیده، گویا او جایی در تفکرات مدیران و اعضای کمیته فنی پرسپولیس برای فصل جدید ندارد.
پایان انقضای قرارداد محمدی؛ خبری از تمدید نیست
میلاد که با سرپیچی از دستور حضور در تمرینات در ایام پس از برقراری آتشبس، حاشیهساز شده بود، حالا در مقطع فعلی در شرایطی همراه تیم ملی در جام جهانی 2026 است که گفته میشود پرسپولیسیها برنامهای برای حفظ او ندارند و در نقطه مقابل هم محمدی به دنبال آن است تا بتواند دوباره در نقش لژیونر کارش را پیش ببرد و در فکر ترک دوباره فوتبال باشگاهی ایران است. در چنین شرایطی، جذب مدافع چپ در دستور کار مدیران باشگاه پرسپولیس قرار گرفته و آنها چشمشان به دنبال جذب یک مدافع چپِ بازیساز است.
چشم پرسپولیسیها به دنبال رزاقپور
ابوالفضل رزاقپور، مدافع 28 ساله فوتبال ایران که تجربه بازی در تیمهایی نظیر نساجی، پیکان، تراکتور، شاهین بوشهر، ماشینسازی تبریز و البته گلگهر سیرجان را دارد و در فصل اخیر برای فولاد خوزستان به میدان رفت، گزینه موردعلاقه پرسپولیسیها است؛ بازیکنی که در فصل اخیر یک گل زد و 4 گل ساخت که در اتفاقی جالبتوجه، هم در بازی رفت و هم در بازی برگشت مقابل پرسپولیس در نقش گلساز توانست خوش بدرخشد و توجهات را به سوی خود جلب کرد.
گلسازی، شاخصه ویژه ابوالفضل
رزاقپور که از عدم حضورش در لیست تیم ملی گلایهمند بوده و در مصاحبههای اخیرش این موضوع را فاش کرده، در 2 فصل حضورش در گلگهر، در حالی 65 بازی سرمهایپوشان سیرجانی انجام داد که به جز ثبت یک گل، ردپایش روی 14 گل دیگر گلگهر به چشم میآید که آماری جالبتوجه است. او در پست هافبک چپ هم توانایی بازی دارد اما مشخصاً با توجه به تعدد حضور وینگرها در لیست پرسپولیس، هدف سرخپوشان از تلاش برای جذب ابوالفضل رزاقپور، تقویت سمت چپ خط دفاعیشان است که البته راه جذب او چندان هموار نیست.
جدایی بیدردسر از راه نوتیس؟
مدافع 28 ساله طی روزهای گذشته مدیران باشگاه فولاد را برای جدایی تحتفشار قرار داده؛ چرا که گفته میشود مطالبات ابوالفضل رزاقپور در موعد مقرر پرداخت نشده و همین مسئله باعث شده تا او برحسب قوانین نقلوانتقالاتی، اخطار (نوتیس) بفرستد و حالا در شرایطیکه فعلاً به درخواست رزاقپور توجهی نشده، او در سودای آن است تا جدایی بیهزینهای از فولاد داشته باشد. البته که گفته میشود مدیران باشگاه خوزستانی در بحبوحه مشکلات مالی، سعی داشتهاند تا پرداخت مطالبات مدافع چپ تیمشان را در اولویت قرار بدهند تا از جدایی رایگان او جلوگیری کنند که فعلاً تلاشهایشان راه به جایی نبرده است. گفته میشود حتی در صورت پرداخت مطالبات هم پرسپولیسیها برای دریافت رضایتنامه رزاقپور، آماده مذاکره هستند و امید دارند که بتوانند سمت چپ خط دفاعی تیمشان را با حضور او تقویت کنند که قرار است مذاکرات تکمیلی طی روزهای آتی انجام پذیرد.

