موضع جدید وزارت امنیت آمریکا؛ ایرانیها ۲ روز قبل از مسابقه بیایند!
به گزارش فوتبال ۳۶۰، وزارت امنیت ملی ایالات متحده (DHS) اعلام کرد به تیم ملی ایران زمان بیشتری برای آمادهسازی جهت دیدار روز جمعه مقابل مصر در جام جهانی اعطا خواهد کرد.
تیم ملی ایران قصد داشت شکایت رسمی خود را در رابطه با «محدودیتهای اعمالشده از سوی برگزارکنندگان» جام جهانی به فیفا ارائه کند. اعضای تیم ملی ایران در کشور مکزیک تمرین میکنند و برای ۲ بازی اول خود، تنها ۲۴ ساعت پیش از شروع مسابقه اجازه ورود به خاک ایالات متحده را داشتند.
وزارت امنیت ملی آمریکا روز سهشنبه به شبکه NBC اعلام کرد این تیم اجازه خواهد داشت ۲ روز پیش از سوت آغاز بازی، برای تقابل با مصر به سیاتل سفر کند.
سخنگوی DHS در گفتگو با NBC گفت: «پیش از این مسابقه به تیم ایران اجازه میدهیم در فاصله ۲ روز مانده به بازی وارد کشور شود. از آنها خواسته میشود در همان روز پایان مسابقه و در واقع عصر روز بازی، خاک کشور را ترک کنند.»
او در ادامه افزود: «رئیسجمهور مجدداً میخواهد اطمینان حاصل کند تمرکز ما روی اتفاقات درون زمین است. بخش زیادی از این تلاش، مربوط به حصول اطمینان از ایمنی و امنیت میشود؛ نه فقط در اطراف ورزشگاهها، بلکه در اطراف کمپهای اصلی و محلهای تمرین.»
تیم ملی ایران همچنین مجبور بود بلافاصله پس از پایان ۲ دیدار اول خود، ایالات متحده را ترک کرده و به مکزیک بازگردد. این برنامه سفر فشرده و سختگیرانه یعنی ایران بهویژه در زمینه ریکاوری پس از مسابقه در وضعیت نابرابر و نامناسبی قرار گرفته است.
امیر قلعهنویی، سرمربی تیم ملی ایران پس از اولین بازی گروه هفتم مقابل نیوزیلند اعلام کرد روی نیمکت «مظلومترین» تیم حاضر در این تورنمنت نشسته. مهدی طارمی، کاپیتان ایران اشاره کرد مشکلات لجستیکی باعث شده هفتههای اخیر برای آنها شبیه به یک «فاجعه» باشد.
ایران تاکنون ۲ تساوی کسب کرده و در صورت پیروزی مقابل مصر، به مرحله حذفی صعود خواهد کرد. کسب یک تساوی دیگر به احتمال زیاد برای صعود آنها کافی است.
حضور تیم ملی در جام جهانی در شرایطی رقم میخورد که ایالات متحده و ایران در حال گفتوگو برای پایان دادن به درگیری نظامی بین ۲ کشور هستند؛ مناقشه از آخرین روز ماه فوریه آغاز شده.

