چادرملو را میبردید؛ آسیا پیشکش!
به گزارش فوتبال 360، پرسپولیس، یکی از مدعیان قهرمانی لیگ برتر ایران، از کسب سهمیه بازیهای آسیایی برای فصل آینده بازماند. این تیم که جمعه شب در ورزشگاه اکباتان به مصاف چادرملو رفته بود تا در دیدار اول پلیآف انتخابی آسیا بازی کند، در میان شگفتی با نتیجه 2 بر یک شکست خورد تا قبل از رسیدن به پلیآف دوم و اصلی، از رسیدن به سهمیه آسیایی بازبماند.
چادرملو را هم نبردند
پرسپولیس تیم آمادهای نشان نداد؛ البته که این موضوع برگرفته از تصمیمات عجیب و غریب فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ است که مدام برای معرفی نمایندگان آسیایی ایران به کنفدراسیون فوتبال این قاره، امروز و فردا کرد. مشکل اما مربوط به جایی بود که چادرملو از پرسپولیس ناآمادهتر بود. این تیم که مشخصا زمان کمتری برای تمرینات کنار یکدیگر را سپری کرده بود در مجموع از پرسپولیس منظمتر نشان داد و مزدش را هم گرفت. این نتیجه درحالی رقم خورد که پرسپولیسیها پیش از این مدام برای اینکه سهمشان در لیگ برتر ایران با نافرجام ماندن آن لیگ خورده شده، گلایه داشتند. در واقع پرسپولیس در زمره معدود تیمهای لیگ برتری بود که ردهبندی فعلی لیگ برتر را قبول نداشت و میگفت باید بازیها برگزار شود. ادعای پرسپولیس کاملا به حق بود؛ آنها 8 بازی دیگر پیش رو داشتند و با توجه به کیفیت بازیها اعتقاد داشتند میتوانند به قهرمانی در لیگ برتر ایران امیدوار باشند؛ چه برسد به آنکه سهمیه آسیا بگیرند.
با این وجود، سایر تیمهای لیگ برتری اقبالی نسبت به پیگیری بازیهای لیگ نشان ندادند. سرخپوشان اما از تکاپو نیفتاده و با ارائه طرحهای مختلف به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، سعی کردند هرطور شده با انجام چندبازی حقانیتشان برای گرفتن سهمیه آسیا را ثابت کنند. چنین شد که نهایتا با عدم صدور مجوز حرفهای برای سپاهان، نوبت به برگزاری پلیآف انتخابی سهمیه آسیایی رسید؛ قرار شد ابتدا تیم پنجم و ششم جدول یعنی چادرملو و پرسپولیس با هم مصاف دهند، برندهشان به مصاف تیم چهارم جدول یعنی گلگهر برود و برنده آن بازی بعد از استقلال و تراکتور، سومین نماینده ایران در آسیا باشد. مسیر ساده به نظر میرسید و با توجه به تعطیلی لیگ و آمادگی ذهنی پرسپولیس، ظاهرا آنها آمادگی بیشتری داشتند. با این وجود، در عین شگفتی، پرسپولیس در اولین گام نتوانست از پس چادرملو برآید و رویای سهمیه آسیاییاش پرکشید.
چه میکند این اوسمار!
پرسپولیس مثل سایر تیمهای لیگ برتر زمان زیادی را هدر داد؛ آنها بلاتکلیف بودند و نمیدانستند قرار است بازی کنند یا خیر؛ البته همانطور که عنوان شد بخش مهمی از این بلاتکلیفی سهم سازمان لیگ بود. با این حال، پرسپولیسیها مصممتر از بقیه تمرینات را پیگیری کردند تا مهیاتر باشند. دست آخر ولی نتیجه باب میل هواداران این تیم نشد؛ چادرملو در تهران یقه پرسپولیس را گرفت و نشان داد انگیزه بیشتری برای رسیدن به آسیا داشت. جالب آنکه پرسپولیس مدعی با اوسمار ویرا بار دیگر شکست خوردند. این سرمربی برزیلی که برای ماندن و رفتنش در پرسپولیس اختلاف نظر وجود دارد همچنان به شگفتزده کردن هواداران این باشگاه ادامه میدهد. اوسمار 3 بازی متوالی آخر این تیم در لیگ برتر را به طور پیاپی واگذار کرد تا تیمش به رده ششم سقوط کند. پس از آن قطع و برقراری، او دوباره در بازگشت به ایران و نشستن روی نیمکت پرسپولیس، شکست خورد. این شکست آخر سنگینتر هم بود؛ چراکه سهمیه آسیایی بعد از آن همه تلاش باشگاه برای زنده کردن روزنههای امید، پرپر شد.

