مهدی طارمی پس از پایان دیدار با مصر؛ میبینیم فردا چه میشود!
به گزارش فوتبال 360، تیم ملی ایران در آخرین دیدار از مرحله گروهی جام جهانی 2026، ساعت 6:30 به وقت ایران به تقابل مصر رفت و شاگردان امیر قلعهنویی نبرد سختی در پیش داشتند. با اینحال، با وجود گل زودهنگامی که دریافت شد، ملیپوشان خیلی زود به بازی برگشتند و حتی شانس بالایی برای شکست دادن مصر داشتند. از دست دادن ضربه پنالتی توسط مهدی طارمی و گل مردود شده شجاع خلیلزاده علتی بود تا آنچه هواداران از تیم میخواستند میسر نشود.
مهدی طارمی پس از پایان دیدار با مصر در خصوص این نتیجه صحبت کرد و گفت: «متاسفانه احساس ناراحتی دارم اما امید داریم. انسانها همیشه امید دارند و ما بعد از بازی در رختکن انرژی خوبی داشتیم. باید دید چه پیش میآید. ما همیشه از ابتدای مسابقات در مورد این مسائل گلهمند بودهایم. این یک فاجعه در جام جهانی است. منظورم فیفاست، آنها باید هر مشکلی را حل کنند اما متاسفانه از همان ابتدا نتوانستند. وقتی اینفانتینو در بازی اول به رختکن ما آمد، گفت: این تازه شروع کار است اما مرحله گروهی فردا تمام میشود و ما تیم تدارکاتی خود را اینجا نداریم، آنها ویزا ندارند».
طارمی در ادامه صحبتهایش گفت: «چطور ممکن است که همیشه باید برای بازی به تیخوانا سفر کنیم؟ ما مردم مکزیک را دوست داریم، ما تیخوانا را دوست داریم، آنها مردم بسیار متواضعی هستند، ما آنها را دوست داریم اما به عنوان بازیکنان حرفهای، در یک رقابت حرفهای، این درست نیست. بدون ریکاوری، بدون هیچ چیزی، این عادلانه نیست. نظر ما این است که عادلانه نیست. اگر برای فیفا عادلانه است، پس خوب است اما برای ما عادلانه نیست. چه کسی میخواهد به ما کمک کند؟ چه کسی؟ اگر آنها میخواهند ما بیرون باشیم، پس بگذارید بیرونمان کنند اما این عادلانه نیست. ما ریکاوری نداریم، هیچ نیروی تدارکاتی نداریم که به ما کمک کند. ما همیشه گله میکنیم اما هیچکس کمک نمیکند».
ما باید با همه چیز مبارزه کنیم
کاپیتان تیم ملی با ناراحتی درباره رد شدن گلهای ایران در دیدارهای جام جهانی گفت: «این مربوط به فوتبال است اما ما درباره مسائل خارج از فوتبال گله داریم، زیرا جزئیات در فوتبال مهم هستند. ریکاوری مهم است و جزئیات کوچک روی فوتبال تأثیر میگذارند. ما امید داریم و انرژی خوبی در رختکن داریم. منتظریم و ببینیم فردا برای بازیها چه پیش میآید. چیزی برای گفتن درباره بازیها وجود ندارد چون ما در طول ۹۰ دقیقه بهترین عملکردمان را داشتیم. با این شرایطی که از ابتدا داشتیم تا الان، ما به خودمان افتخار میکنیم و اگر اتفاقی بیفتد، مسئولیتش با من است، چون پنالتی را از دست دادم. و اگر از مرحله گروهی صعود کنیم، خدا را شاکریم».
مهدی طارمی درباره دیدارهای باقی مانده و احتمالات صعود توضیح داد: «ما باید با همه چیز اینجا مبارزه کنیم. نمیدانم مردم میخواهند یا نه اما همانطور که از دیدگاه ما مشخص است، فکر میکنم آنها اینطور دوست دارند. چطور ممکن است که الان بعد از ۹۰ دقیقه بازی کردن با کلی استرس و مسائل دیگر روی شانههای ما، باید دوباره به تیخوانا برگردیم؟ تصور کنید ما از مرحله گروهی صعود کنیم. فردا شانسمان را امتحان میکنیم و اگر صعود کردیم اما ما هیچ ریکاوری نداریم. چطور ممکن است این اتفاق بیفتد؟ ما بهترین عملکردمان را ارائه میدهیم. ما همیشه بهترین کار را میکنیم. ما برای مردممان بازی میکنیم. ما میخواهیم آنها خوشحال باشند، میخواهیم شادی را به ارمغان بیاوریم. میخواهیم پیام صلح برای مردم ایران، خارج از ایران، برای فیفا و برای همه بفرستیم اما هیچ صلحی از جانب دیگران برای ما وجود ندارد. چه کسی باید این مشکل را برای ما حل کند؟ فیفا؟ آمریکا؟ نمیدانم».
قدرت داریم و میمانیم!
مهاجم تیم ملی ایران در خصوص حضور اینفانتینو در رختکن تیم ملی گفت: «وقتی اینفانتینو برای بازی اول آمد، گفت که ما همه مشکلات را حل خواهیم کرد اما در واقع، فیفا هیچ کاری نکرد. تیم تدارکات ما اینجا نیست، همانطور که میبینید ما تیم رسانه نداریم. رسانه ما کجاست؟ میتوانید بررسی کنید، هیچ رسانهای اینجا نیست. نه رسانه، نه تدارکات، هیچکس. معاون رئیس، رئیس و غیره. ما قدرت داریم و میمانیم. ما خیلی خوب بازی میکنیم، ۹۰ دقیقه میجنگیم و این عالی است. با جزئیات کوچک نتوانستیم بازی را ببریم اما ما اینجا هستیم و میخواهیم خودمان را نشان دهیم. میخواهیم شادی را برای مردممان به ارمغان بیاوریم. جزئیات کوچک روی بازیها تأثیر میگذارد و اینجاست که ریکاوری و ذهن شفاف مهم است اما ما ذهن شفاف نداریم».
طارمی در مورد بازگشت دوباره به مکزیک و چشمانتظاری گفت: «ما مشتاقانه منتظر سفرمان هستیم، ما انرژی خوبی در داخل داریم اما باید در مورد این مسائل در خارج صحبت کنیم. ما باید آن را رها کنیم، چون نمیتوانیم همیشه آن را برای خودمان نگه داریم، چون ما ایران هستیم، چون بعضیها ما را دوست ندارند اما چه حسی داریم؟ نه، فکر نمیکنم درست باشد. ما انرژی مثبت و خوبی در رختکن داریم و میبینیم فردا چه میشود. ما اینجا هستیم تا تاریخمان را واقعی کنیم. ما به دنبال آن هستیم. ما همه کار برای آن کردیم. نمیدانم دیگر چه بگویم، اما فقط میگویم برای فردا، اگر رویای ما محقق شود، خدا را شکر. اگر نه، به بازی و بازیکنانمان افتخار میکنیم، چون نحوه انجام بازیها، سه بازی آخر، به آن افتخار میکنیم».

