قلعهنویی بعد از تساوی تلخ مقابل مصر؛ هم بدشانس هستیم و هم مظلوم
به گزارش فوتبال 360، تیم ملی ایران در آخرین دیدار گروهی جام جهانی 2026 به مصاف مصر رفت و نتیجه نهایی این مسابقه بر خلاف آنچه در میدان شاهد بودیم، تساوی 1-1 بود. نتیجهای که امکان داشت به واسطه پنالتی مهدی طارمی و ضربه شجاع خلیلزاده آفساید اعلام شد تا این مسابقه برنده نداشته باشد و پرونده معادلات صعود باز شود.
عدالت را از ما گرفتند
امیر قلعهنویی سرمربی تیم ملی ایران پس از نمایشی خوبی که مقابل مصر داشت، در خصوص نتیجه گفت: «اگر اجازه میدادند 2 هفته زودتر میآمدیم، تیم سازگار میشد یا خواستههای معمولیمان که 2 شب زودتر قبل از بازیها آمده تا آمادگی داشته باشیم و سپس بمانیم تا ریکاوری کنیم، شاید از لحاظ بدنی مثل این مسابقه بهترین وضعیت را داشتیم. عدالت را از ما گرفتند. خوشحالم همه از بازی با مصر لذت بردند. اگر دقت کرده باشید اکثر تماشاگران حاضر در ورزشگاه از طرف تیم مصر بودند اما به حدی از بازی ایران لذت بردند که خیلی از آنها ما را تشویق کردند. بازی خیلی خوبی بود».
مصر با برزیل بازی کرد، ما با تیم جوانان تیخوانا
سرمربی تیم ملی ایران در خصوص نتایج و شرایط گفت: «این 3 مسابقه چند نکته برای ما داشت. در هر 3 بازی بهترین بازیکن زمین از تیم ایران بود و برای اولین بار در ادوار جام جهانی در مرحله گروهی نباختیم. تا الان فکر میکردم تیم مظلومی هستیم اما الان متوجه شدیم بدشانس هم هستیم. در مجموع باید به این بازیکنان افتخار کرد. رقیب امروز ما قبل از ورود به تورنمنت با برزیل و نیوزیلند با انگلیس بازی کرد اما ما با تیم جوانان تیخوانا! همه اینها عواملی بود که روی شرایط تکنیکی، تاکتیکی و بدنی ما تاثیر گذاشت اما تیم ملی ایران کاری کرد که الان همه آن را دوست دارند و تمایل دارند در این جام بماند. به دیدارهای فردا امیدواریم و باید دید خدا چه میخواهد».
اگر صعود کنیم آمادهایم با هر تیمی بازی کنیم
قلعهنویی درباره شرایط ملیپوشان و برنامههای آینده تیم توضیح داد: «تا فردا صبر میکنیم تا ببینیم وضعیت به چه شکلی میشود. اگر به مرحله بعدی برویم، آمادگی داریم با هر تیمی بازی کنیم. این موضوع چند دلیل دارد. در نشست خبری قبل از بازی گفتم مقابل مصر بهترین نمایش را به 2 دلیل خواهیم داشت. از لحاظ بدنی سازگاری خوبی داشتیم و دیگر اینکه 2 بازی ابتدایی برای ما حالت آمادگی داشت. این واقعا خندهدار است که در جام جهانی 2 بازی انجام دهید که حکم آمادهسازی را داشته باشد. اگر صعود کنیم آمادهایم با هر تیمی بازی کنیم و نسبت به همین مسابقه هم شرایط بهتری خواهیم داشت».

