football360 logo

از برد بی‌فایده ملوان تا شگفتی‌سازی خودروسازان در خانه/ خداحافظی تلخ نماینده شیراز با لیگ برتر فوتبال زنان

15 فروردین 1403 ساعت 21:30
در شب استراحت خاتون بم، ملوان بندرانزلی پیروز شد، شهرداری سیرجان متوقف شد و سپاهان اصفهان در سنندج شکست خورد.

به گزارش فوتبال 360، مسابقات هفته پانزدهم و ماقبل پایانی لیگ برتر فوتبال زنان در دوره شانزدهم، امشب (چهارشنبه) پیگیری شد؛ آن‌هم در شرایطی‌که پیش از رسیدن به موعد برگزاری مسابقات هفته پانزدهم، بیانیه پالایش گاز ایلام درباره عدم رویارویی با خاتون بم باعث شد تا سرنوشت تیم قهرمان رسماً مشخص شود و بمی‌ها که به تنها 3 امتیاز از 2 بازی پایانی فصل نیاز داشتند، توانستند بردی بی‌دردسر را برابر حریف ایلامی به‌دست آورند و قهرمانی‌شان در فاصله یک هفته به پایان رقابت‌ها مسجل شد.

خاتون بم در حالی موفق شد بردی 3 بر صفر و انضباطی را برابر پالایش گاز ایلام به‌دست آورد که سایر دیدارهای هفته هفدهم هم امشب برگزار شد؛ جایی‌که در انزلی، ملوان رده دومی برابر ایساتیس کران فارس صف‌آرایی کرد و در تهران هم تیم‌های پیکان و شهرداری سیرجان مقابل هم قرار گرفتند. همچنین کانی کردستان و سپاهان اصفهان هم امشب برابر هم صف‌آرایی کردند و هیات فوتبال البرز و آوا تهران هم برگزارکننده دیگر مسابقه هفته هفدهم بودند.

دومی ملوانی‌ها رسمی شد

ملوانی‌ها که امیدشان برای کسب مقام قهرمانی به صفر رسیده بود، امشب در دیداری حساس برابر ایساتیس کران فارس به میدان رفتند؛ آن‌هم در حالی‌که شیرازی‌ها به دنبال کسب امتیاز و افزایش امیدشان برای بقا در لیگ برتر بودند. مسابقه امشب که با حواشی پرشمار و چند نوبت وقفه در جریان بازی به دلیل قطع برق همراه بود، با برتری 4 بر یک ملوانی‌ها به پایان رسید تا آن‌ها موقعیت خود در رتبه دوم را تثبیت کنند و با ثبت هر نتیجه‌ای در هفته پایانی، آن‌ها در رتبه دوم به کارشان در لیگ شانزدهم پایان خواهند داد. ایساتیس کران فارس هم با شکست در مسابقه امشب سقوطش به لیگ دسته اول رسمی شد!

پیکان ترمز تیمِ ایراندوست را کشید!

شهرداری سیرجان امشب در تهران میهمان پیکان بود و با توجه به موقعیت شاگردان مریم ایراندوست در جدول رده‌بندی، آن‌ها در جدالی تشریفاتی برابر خودروسازان به میدان رفتند که نبرد امشب برنده نداشت و بعد از ردوبدل‌شدن 2 گل که سهم هر تیم یک گل بود، تیم‌های شهرداری سیرجان و پیکان تهران به تساوی 1-1 رضایت دادند تا مسابقه امشب برنده نداشته باشد و تنها تساوی هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال زنان ایران در تهران به‌ثبت برسد.

پایان روند شکست‌ناپذیری سپاهانی‌ها در نیم‌فصل دوم

سپاهان اصفهان که در کنار خاتون بم جزو تیم‌های بدون شکست در نیم‌فصل دوم بود، امشب به دنبال تمدید این روند در سنندج مقابل کانی کردستان بود. شاگردان نیلوفر اردلان که حضورشان در رتبه چهارم جدول مسجل شده، در بازی امشب در سودای کسب 3 امتیاز و حفظ روند شکست‌ناپذیری خود در نیم‌فصل بودند اما اسیر نمایش درخشان حریف خود شدند و در خانه حریف با پذیرش شکست یک‌گله نتوانستند روند بدون باخت خود را ادامه بدهند تا کانی با کسب 3 امتیاز از منطقه قرمز بگریزد و آن‌ها در یک‌قدمی مسجل کردن بقای‌شان در لیگ برتر قرار گرفتند.

برد حیثیتی برای نماینده تهران در کرج

آو تهران که قعرنشین لیگ برتر فوتبال زنان است، امشب در ورزشگاه انقلاب کرج میهمان هیات فوتبال البرز بود. شاگردان مهناز امیرشقاقی در تیم آوا به دنبال فرار از منطقه سقوط بودند و به 3 امتیاز مسابقه امشب نیاز مبرمی داشتند. تلاش بازیکنان آوا برای رسیدن به 3 امتیاز مسابقه امشب جواب داد و آن‌ها توانستند در جدالی پرگل با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی برسند. با توجه به برد در مسابقه امشب، حالا آوا برای بقا در لیگ برتر باید چشم‌انتظار خلق یک شگفتی و معجزه در هفته پایانی باشد.

نتایج کامل دیدارهای هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال زنان ایران

چهارشنبه پانزدهم فروردین‌ماه

خاتون بم 3-0 پالایش گاز ایلام (انصراف میهمان)

ملوان بندرانزلی 4-1 ایساتیس کران فارس

پیکان تهران 1-1 شهرداری سیرجان

کانی کردستان 1-0 سپاهان اصفهان

هیات فوتبال البرز 2-3 آوا تهران

در پایان هفته هفدهم، خاتون بم با 43 امتیاز صدرنشین است و ملوان بندرانزلی با 40 امتیاز در رتبه دوم نامش به چشم می‌خورد و شهرداری سیرجان و سپاهان اصفهان هم با 35 و 30 امتیاز رتبه‌های سوم و چهارم را در اختیار دارند. در قعر جدول هم ایساتیس کران فارس 8 امتیاز دارد، آوا تهران 9 امتیازی است و کانی کردستان 12 امتیاز در کارنامه‌اش دارد که با توجه به تساوی در بازی رودررو، سرنوشت دومین تیم سقوط کننده به لیگ یک در کنار ایساتیس کران فارس در هفته پایانی مشخص خواهد شد. هفته پایانی لیگ برتر فوتبال زنان روز چهارشنبه بیست‌ودوم فروردین‌ماه برگزار خواهد شد که جشن قهرمانی در شیراز و بعد از برگزاری دوئل ایساتیس کران فارس و خاتون بم برگزار خواهد شد.  در سایر بازی‌های مهم، آوا در تهران میزبان ملوان است و کانی کردستان هم در ایلام باید به مصاف پالایش گاز ایلام برود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری