football360 logo

برگ جدیدی از کارنامه ضعیف خمس؛ رویارویی با 7 بالانشین و کسب فقط 8 امتیاز!

28 فروردین 1403 ساعت 18:3066 نظر
یکی از نقاط تاریک کارنامه پاکو خمس در دوران حضورش در فوتبال ایران، عملکرد ضعیف او در مقابل تیم‌های بالای جدولی بود.

به گزارش فوتبال 360، تراکتوری‌ها در ادامه سریال تغییر و تحولات روی نیمکت تیم‌شان در فصول اخیر، روز گذشته با شوک جدایی پاکو خمس مواجه شدند؛ آن‌هم در شرایطی‌که با وجود شکست 4گله برابر ذوب‌آهن، مدیران باشگاه تبریزی از خمس حمایت کرده بودند و تصور می‌شد که سرخ‌پوشان تبریزی در جدال با نساجی با هدایت خمس به میدان بروند اما سرمربی اسپانیایی معادلات را تغییر داد و با طرح درخواست کناره‌گیری از هدایت تراکتور تبریز، پالس جدایی از این تیم را برای مدیران باشگاه ارسال کرد که بعد از مذاکرات انجام شده، سرانجام خمس به شکلی توافقی از جمع سرخ‌پوشان تبریزی جدا شد.

پاکو خمس از حیث آمار و ارقام توانست روزهای نسبتاً خوبی را در تبریز پشت سر بگذارد و میانگین 1.83 امتیاز از هر مسابقه در لیگ برتر باعث شد تا از این حیث، خمس بعد از امیر قلعه‌نویی، دومین سرمربی برتر تراکتور در تاریخ لیگ برتر باشد. با این وجود، یکی از نقاط تاریک کارنامه سرمربی اسپانیایی، عملکرد او در دیدارهای حساس و سرنوشت‌ساز فصل بود؛ به‌طوری‌که نه‌تنها خمس نتوانست آمار درخشانی را از خود در تقابل با تیم‌های استقلال، پرسپولیس و سپاهان به جای بگذارد، بلکه در دوئل با سایر تیم‌های نیمه بالای جدول هم ناموفق بود.

2 برد و 6 شکست مقابل غول‌های فوتبال ایران!

خمس در دوران حضورش در تراکتور، 9 بار برابر تیم‌های استقلال، پرسپولیس و سپاهان قرار گرفت. بازخوانی کارنامه سرمربی اسپانیایی نشان می‌دهد که او در هر 3 دوئلش با سرخ‌پوشان پایتخت بازنده بود و نتوانست حتی یک امتیاز به‌دست آورد! یک برد، یک تساوی و یک باخت، ماحصل تلاش خمس در جدال‌های رودررو با سپاهان است و در نبرد با استقلال هم این سرمربی اسپانیایی تنها یک‌بار برنده شد و 2 شکست در کارنامه او دیده می‌شود تا از مجموع 9 رویارویی با 3 تیم مدعی فوتبال ایران، فقط 2 برد به‌دست آورده و 6 بار طعم شکست را چشیده باشد!

کارنامه ناباورانه خمس برابر بالانشینان!

سرمربی اسپانیایی که 44 تجربه حضور روی نیمکت تراکتور در تمامی رقابت‌ها (لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا) را در کارنامه‌اش دارد، در حالی 24 برد توانست در کسوت سرمربی تراکتور به‌دست آورد که بررسی آمار و ارقام او در فصل جاری مقابل تیم‌های بالای جدولی، بیش از پیش پرده از ناکامی خمس در بازی‌های بزرگ بر می‌دارد. در کنار تراکتور که یکی از 8 تیم برتر جدول بود، سرخ‌پوشان تبریزی در نبرد با 7 تیم دیگر بالای جدول کارنامه‌ای ناامیدکننده در فصل جاری داشتند.

سرخ‌پوشان تبریزی در فصل جاری در بازی رفت مقابل استقلال شکست خوردند، رفت‌وبرگشت برابر پرسپولیس باختند، در جدال با سپاهان از 2 مسابقه تنها یک امتیاز به‌دست آوردند، در دور رفت و نبرد با ملوان به نتیجه تساوی بدون گل رضایت دادند و از مجموع 5 نبرد با تیم‌های گل‌گهر سیرجان، شمس‌آذر قزوین و ذوب‌آهن اصفهان هم تنها 2 بار توانستند پیروز شوند تا از مجموع 33 امتیاز ممکن در نبرد با 7 تیم بالای جدولی، تراکتور در فصل جاری با کسب 2 برد، 2 تساوی و 7 باخت، تنها 8 امتیاز به‌دست آورده باشد!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری