football360 logo

پرافتخارترین سرمربی ایران و دوراهی سرنوشت‌ساز؛ پای استقلال در میان است!

28 فروردین 1403 ساعت 16:3078 نظر
بعد از پایان شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان، آینده کاری سرمربی تیمِ قهرمان سوژه رسانه‌ها شده است.

به گزارش فوتبال 360، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان در دوره شانزدهم هم به پایان کار خود رسید و جام در مسیری کاملاً آشنا قدم زد؛ بم. در سالیان گذشته تیمی با عنوان «شهرداری بم» فاتح رقابت‌ها می‌شد اما حالا برای سومین دوره «خاتون بم» توانست این افتخار را نصیب خود کند تا شمار قهرمانی‌های نماینده بم در 16 دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان، دورقمی شده و به عدد 10 برسد. پشتِ همه این 10 قهرمانی خاتون بم، یک نام بیش از همگان به چشم می‌آید؛ مرضیه جعفری.

سرمربی 42 ساله خاتون بم که روزهای پرفرازوفرودی را در عرصه مربیگری پشت سر گذاشته و توأمان با حواشی فوتبال، روزهای غمباری را در مسیر زندگی‌اش سپری کرده و داغ از دست دادن پدر، فرزند و البته بازیکن خود را دیده و در حادثه دلخراش زلزله بم، همبازیان خود را از دست داد، حالا عنوان پرافتخارترین سرمربی فوتبال ایران را یدک می‌کشد. جعفری در فصلی که بعد از یک سانحه دلخراش رانندگی، ملیکا محمدی، زهرا خواجوی و بهناز طاهرخانی را از دست داد و تیمش در شوک فوت محمدی فرو رفت، توانست اتفاقی حیرت‌انگیز را رقم بزند و اجازه نداد بمی‌ها از مسیر قهرمانی خارج شوند و آن‌ها را به دهمین قهرمانی رساند.

مرضیه جعفری که در طول سالیان گذشته همواره از علاقه‌اش به شهر بم و همشهریان خود صحبت کرده، با وجود آنکه پرافتخارترین سرمربی ایران است، هیچ‌گاه در کسوت سرمربی تیم ملی کارش را پیش نبرده و همواره سعی کرده تا به خاتون وفادار بماند. بعد از آنکه دهمین قهرمانی خاتون در لیگ برتر مسجل شد، زمزمه‌هایی درباره جدایی احتمالی مرضیه جعفری از تیم بم مطرح شد و حتی در این‌باره مالک باشگاه خاتون هم واکنش نشان داد و مدعی شد هر چند هنوز صحبتی در این زمینه انجام نشده اما اگر جعفری بخواهد برود، او به تیم شهرش ادای دین کرده و مشکلی با جدایی‌اش نداریم!

علاقه به استقلال مسیر پرافتخارترین سرمربی ایران را عوض می‌کند؟

جعفری در یک‌دهه اخیر بدون‌شک موفق‌ترین سرمربی فوتبال ایران بوده و در این میان، او هیچ‌گاه عشق و علاقه‌اش به تیم استقلال را مخفی نکرده و در روز جشن قهرمانی خاتون در شیراز هم مرضیه جعفری به صراحت از علاقه‌اش به تیم استقلال صحبت کرد و برای جواد نکونام و شاگردانش هم در مصاحبه اخیر خود آرزوی موفقیت داشته و عنوان کرده که استقلال می‌تواند در فصل جاری با هدایت نکونام به قهرمانی برسد. مرضیه جعفری هر چند توضیح داده که اولویت با تیم شهرش است اما بدون‌شک او از کسب تجربه‌ای متفاوت در یک تیم پرطرفدار استقبال می‌کند.

مدیران باشگاه استقلال در فاصله 5 ماه تا شروع فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان در تکاپوی خرید امتیاز برای حضور در این رقابت‌ها هستند و هر چند هنوز صحبت رسمی‌ای با مرضیه جعفری انجام نشده، اما از گوشه‌وکنار باشگاه استقلال خبر می‌رسد که مدیران باشگاه به دنبال ساخت تیمی قدرتمند هستند و در این مسیر، بدون‌شک استخدام پرافتخارترین سرمربی فوتبال ایران می‌تواند یک قدم طلایی در مسیر ساخت نسخه‌ای قدرتمند از استقلال در فوتبال زنان باشد.

سرمربی 42 ساله فوتبال زنان البته که برای حضور در تیم مورد علاقه‌اش، شروط خاص خودش را دارد و مشکلات مالی و زیرساختی می‌تواند پیوند استقلال و جعفری را برهم بزند اما آنچه واضح است اینکه دودل‌شدن مرضیه جعفری در مسیر ادامه همکاری با خاتون بم و یا جدایی از این تیم، ارتباط مستقیم با اخبار و مسائل مطرح شده مرتبط با حضور استقلال در فوتبال زنان است. البته که در کنار خبرهای ضدونقیض درباره حضور استقلال در فوتبال زنان، 2 تیم مطرح حاضر در لیگ برتر فوتبال زنان هم علاقه زیادی به همکاری با مرضیه جعفری دارند اما او پیشنهادات مطرح شده را رد کرده تا مشخص شود مقصد فصل آینده او از میان استقلال و خاتون خواهد بود.

وسوسه‌ای به نام لیگ قهرمانان آسیا!

خاتون بم که تجربه 2 سال حضور در رقابت‌های آزمایشی جام باشگاه‌های زنان آسیا را دارد، حالا باید خود را برای اولین حضور در تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا آماده کند؛ مسابقاتی که از سال پیش‌رو آغاز خواهد شد و طبق برنامه‌ریزی انجام شده، خاتون بم باید در مرحله مقدماتی، از 4 تا 10 شهریورماه کار خود را دنبال کند. بدون‌شک کسب تجربه سرمربیگری در لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند خود به تنهایی عامل محرک و وسوسه‌انگیزی برای سرمربی پرافتخار فوتبال ایران باشد.

مرضیه جعفری البته یکی از سخت‌ترین سال‌های دوران سرمربیگری‌اش را پشت سر گذاشت؛ سالی که با فوت ملیکا محمدی و مصدومیت شدید زهرا خواجوی و بهناز طاهرخانی دنبال شد و خاتون بم در بسیاری از بازی‌های مهم خود در فصل جاری فقط 11 بازیکن در فهرست خود داشت اما با این وجود توانست به مقام قهرمانی برسد. جعفری فعلاً هیچ تصمیمی برای آینده‌اش ندارد و به دنبال آن است تا بعد از استراحت و ریکاوری کامل، تصمیم نهایی خود را بگیرد. شاید تا آن‌موقع، سرنوشت حضور استقلال در لیگ برتر فوتبال زنان هم رسماً مشخص شود و آنگاه به نظر تصمیم‌‌گیری برای جعفری آسان‌تر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری