football360 logo

تیم مسن‌ترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر؛ مدرسه پیرمردها

28 فروردین 1403 ساعت 21:30124 نظر
شهاب گردان و لوسیانو پریرا پیرترین بازیکنان فعال در لیگ هستند.

به گزارش فوتبال 360، در بازی هفته بیست‌وسوم فولاد خوزستان با شمس‌آذر قزوین، 2 بازیکن مسن فولاد به میدان رفتند. شهاب گردان و لوسیانو پریرا که در مجموع 80 سال سن دارند، همچنان در لیگ برتر بازی می‌کنند. به همین بهانه، تیم مسن‌ترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر معرفی شده است.

دروازه‌بان: شهاب گردان

شهاب گردان در آستانه 40 سالگی قرار دارد و در شرایطی که زمزمه خداحافظی این بازیکن از دنیای فوتبال شنیده می‌شد به حضور خود در فولاد خوزستان ادامه داد. این بازیکن پنجمین بازیکن مسن تاریخ لیگ برتر است و در صورتی‌که در ادامه فصل باز هم عبدالله ویسی به این دروازه‌بان اعتماد کند، اولین دروازه‌بان تاریخ لیگ برتر خواهد شد که پس از 40 سالگی بازی می‌کند.

مدافعان: سهراب بختیاری‌زاده، جلال حسینی، محسن بنگر و رضا حسن‌زاده

سهراب بختیاری‌زاده مسن‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر است. این بازیکن در حالی‌که بیش از 41 سال و شش ماه سن داشت، آخرین بازی خود را برای استقلال خوزستان انجام داد. این بازیکن علاوه بر این مسن‌ترین گلزن تاریخ لیگ برتر هم به شمار می‌آید. جلال حسینی هم از جمله بازیکنانی است که تا پس از 40 سالگی به بازی خود ادامه داد و مسن‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر است که به مقام قهرمانی دست یافته است. محسن بنگر تا آستانه 40 سالگی به فوتبال خود ادامه داد و آخرین‌بار با پیراهن پارس جنوبی جم به میدان رفت. رضا حسن‌زاده که دوران طولانی برای استقلال بازی کرد، سال‌های پایانی بازیگری خود را در ادوار نخست لیگ برتر در شرایطی که 39 سال داشت برای استقلال رشت بازی کرد.

هافبک‌ها: مهدی رجب‌زاده، مرتضی اسدی، هملت مخیتاریان و محمدرضا خلعتبری

4 هافبک مسن تاریخ لیگ برتر، آخرین بازی خود را قبل از 40 سالگی انجام دادند. مهدی رجب‌زاده آخرین بازی را در شرایطی که تنها 3 ماه با 40 سالگی فاصله داشت، برای ذوب‌آهن انجام داد. محمدرضا خلعتبری که یکی از چهره‌های شاخص تاریخ لیگ برتر است، با حضور کوتاه‌مدت در آلومینیوم به کار خود خاتمه بخشید. مرتضی اسدی از جمله معدود بازیکن مسنی است که در آخرین فصل بازیگری خود در لیگ برتر حضور بسیار پررنگی داشت. این بازیکن در لیگ هفدهم، در 27 بازی از 30 بازی صنعت‌نفت، 90 دقیقه به میدان رفت. هملت میختاریان هافبک ارمنستانی 4 فصل در فوتبال ایران بازی کرد که آخرین فصل آن در لیگ دوازدهم و برای گهر دورود بود.

مهاجمان: رضا عنایتی و لوسیانو پریرا

عنایتی و پریرا در رده دوم و سوم مسن‌ترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر هستند. پریرا اگر به حضور خود در لیگ برتر تا پایان فصل ادامه دهد، احتمالاً جای عنایتی در رده دوم خواهد گرفت. عنایتی که رکورددار بیشترین گل زده در تاریخ لیگ برتر است، در حالی‌که 40 سال و 7 ماه سن داشت، آخرین بازی خود را برای صبای قم انجام داد. پریرا 43 روز از نظر سنی با زمانی که عنایتی آخرین بازی خود را در لیگ انجام داد، فاصله دارد و وابسته به اینکه این فصل از لیگ چه زمانی به پایان برسد ممکن است در انتهای فصل دومین بازیکن مسن تاریخ لیگ برتر شود.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری