football360 logo

پذیرایی پسران مویس از قهرمان آلمان در لندن؛ ساعت خوش!

30 فروردین 1403 ساعت 15:246 نظر
لورکوزن برای صعود به نیمه‌نهایی لیگ اروپا، وستهام را پیش رو دارد.
به گزارش فوتبال 360، لورکوزن در آستانه تاریخ‌سازی با شکست‌ناپذیر ماندن در چهل و چهارمین دیدار متوالی فصل قرار گرفته و در شرایطی که سودای شکستن رکوردهایی دیگر را در سر دارد، راه صعودش به نیمه‌نهایی لیگ اروپا از لندن می‌گذرد. وستهام، 90 دقیقه برای تحمیل نخستین شکست فصل به شاگردان ژابی فرصت دارد و در غیر این صورت، قهرمان آلمان به جمع 4 تیم برتر لیگ اروپا راه خواهد یافت.
لیگ اروپا
دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی
وستهام - بایرلورکوزن
پنجشنبه 30 فروردین
ساعت 22:30 به وقت تهران
استادیوم لندن
داور: خوسه سانچس (اسپانیا)
وستهام که در قامت قهرمان لیگ کنفرانس در این مسابقات حضور داشته، برای رسیدن به این مرحله از سد فرایبورگ گذشته و در بازی دور رفت فاصله‌ای تا کسب تساوی از بهترین تیم فصل جاری فوتبال آلمان نداشت اما در نهایت پس از 83 دقیقه تسلیم صبر و حوصله لورکوزن شد و بونیفایس در واپسین ثانیه‌های دیدار برتری تیم آلمانی را به 2 گل افزایش داد.
از لندن، پیش به سوی دوبلین
وستهام برای صعود به نیمه‌نهایی لیگ اروپا، باید با اختلاف بیش از 2 گل مقابل لورکوزن به پیروزی برسد اما چنین دستاوردی مقابل تیمِ ژابی که فصل جاری در لیگ اروپا از انگیزه سرشاری برای تاریخ‌سازی برخوردار است، چندان نزدیک به تصور نیست. لورکوزن به مدت 43 بازی از جمله 10 بازی در فصل جاری لیگ اروپا شکست را نپذیرفته و تنها تیم شکست‌ناپذیر فوتبال اروپا به حساب می‌آید.
«ورکس‌الف» که در این 10 بازی از چارچوب لیگ اروپا 8 پیروزی و 2 تساوی کسب کرده‌اند در طول تاریخ باشگاهشان همزمان با حضور در یکی از رقابت‌های معتبر اروپایی تنها از سپتامبر 1986 تا آوریل 1988 موفق شده‌اند رکورد بهتری از نظر شکست‌ناپذیری در دیدارهای متوالی از خود برجای بگذارند و توالی آن دیدارها در جام یوفا به 14 رسیده بود.
اعاده حیثیت پس از فاجعه بازی رفت
قهرمان بوندس‌لیگا در هر 13 تجربه دیدارهای ادوار حذفی مسابقات اروپایی با برتری حداقل با اختلاف ۲ گل در  دور رفت در نهایت پس از پایان دیدار دور برگشت جشن صعود را تجربه کرده و امشب مقابل وستهام برای تثبیت رکوردش تلاش خواهد کرد اما از طرف مقابل، وستهام هر 11 مصاف اخیر خانگی‌اش در رقابت‌های اروپایی را با پیروزی پشت سر گذاشته و نکته جالب توجه اینجاست 7 از این 11 پیروزی با اختلاف 2+ گل به چنگ آمده‌اند.
در بازی دور رفت، لورکوزن در خانه‌اش 33 شوت به سمت دروازه تیم تحت هدایت مویس شلیک کرد و تنها یک بار اجازه شوتزنی به قهرمان  لیگ کنفرانس داد. این آمار، رکورد یک طرفه‌ترین بازی تاریخ لیگ اروپا (از سال 2009 تاکنون) از نظر تفاوت در تعداد شوت زده تیم‌های مقابل یکدیگر (32) را شکست. امید گل وستهام از آن تنها شوت بیش از 0.2 نبود.

پس از آن دیدار یک طرفه به میزبانی بای آرنا، پیش از این 4 بار سابقه داشته وستهام در رقابت‌های اروپایی با تجربه شکست 2 گله در بازی دور رفت به استقبال بازی برگشت بیاید و چکش‌ها در 2 تجربه نخست با نتیجه مورد نیاز پیروز شدند اما در ۲ بار اخیر، هرگز موفق به گرفتن جشن صعود نشده‌اند.
وستهام 3 از 4 دیدار اخیرش مقابل رقبای آلمانی را با پیروزی پشت سر گذاشته و تنها یک بار تن به شکست در لندن داده اما لورکوزن در سمت مقابل میدان تنها در یک از 10 دیدار خارج از خانه‌اش مقابل تیم‌های انگلیسی در رقابت‌های اروپایی پیروز شده است (7 شکست و 2 تساوی). البته که در این میان، تنها پیروزی لورکوزن در خانه رقبای انگلیسی به میزبانی شهر لندن به دست آمده و این تیم در نوامبر 2016 موفق شد تاتنهام را در خانه‌اش با یک گل شکست دهد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری