football360 logo

پیولی در لانه گرگ‌ها به استقبال مرگ می‌رود؛ رم در یک قدمی دومین نیمه‌نهایی

30 فروردین 1403 ساعت 18:034 نظر
رم در بازی برگشت از میلان پذیرایی خواهد کرد و مانچینی امیدوار است به رکورد ژکو برسد.
به گزارش فوتبال 360، نبرد دروسی و پیولی روی نیمکت میلان و رم در بازی دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا، همراه با پیروزی ارزشمند خارج از خانه پسران گلادیاتور بود و میلان برای زنده ماندن امیدهایش در این تورنمنت، باید بر رم در پایتخت غلبه کند.
لیگ اروپا
دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی
رم – میلان
پنجشنبه 30 فروردین
ساعت 22:30 به وقت تهران
استادیو الیمپیکو
داور: شیمون مارچینیاک (لهستان)
گرگ‌ها با نهایتِ توان به استقبال این دیدار آمده‌اند و بلیت‌های الیمپیکو برای مصاف با میلان به طور کامل به فروش رفته است. تیم تحت هدایت دروسی در بهترین فرم ممکن به این بازی رسید و در بازی دور رفت، روند پیروزی‌های میلان را قطع کرد. بسیاری مدعی بودند تیمِ پیولی در بهترین فرم فصل پا به دیدار دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی گذاشت.
طعمه گرگ در بزنگاه
میلان هر ۲ دیدار رفت و برگشت فصل جاری سری آ را مقابل رم با پیروزی به اتمام رساند اما سر بزنگاه، رمِ دروسی سرانجام به 9 بازی متوالی بدون پیروزی جالوروسی مقابل روسونری پایان داد و برای صعود به دومین نیمه‌نهایی لیگ اروپا در 2 فصل متوالی، تنها کافی است مقابل میلان در خانه شکست نخورد.
پیروزی دور رفت، نخستین پیروزی رم بر میلان پس از سال 2019 بود و از طرف مقابل، میلانِ پیولی امیدوار است با انجام یک بازی هدفمند، نتیجه شکست دور رفت را جبران کرده و مسیرش به سمت صعود تا جمع 4 تیم برتر لیگ اروپا را ادامه دهد. این واپسین فرصت پیولی برای اعاده حیثیت روی نیمکت میلان خواهد بود و سرمربی فاتح اسکودتو در صورتی که موفق به پیروزی مقابل رم نشود، فصل آینده را بدون شک روی نیمکت میلان آغاز نخواهد کرد.
2 سرمربی، 2 آینده متفاوت
از طرف دیگر در پایتخت، دنیله دروسی اطمینان پیدا کرده قراردادش توسط مدیران باشگاه برای فصل آینده هم تمدید خواهد شد و عملکرد تیم تحت هدایت او در چند دیدار اخیر به اندازه‌ای خوب بوده که فریدکین‌ها نسبت به پیش شرط تمدید قرارداد دروسی که کسب سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا بود، چشم‌پوشی کنند.
رم این فصل در دیدارهای خانگی تنها 2 شکست را تجربه کرده و گرگ‌ها 22 بازی به میزبانی الیمپیکو انجام داده‌اند. پسران دروسی امیدوارند در بیست و سومین بازی خانگی فصل جاری، پیروزی شماره 17 را به چنگ آورده و با برتری مقابل میلان در هر ۲ دیدار رفت و برگشت، قاطعانه راهی جمع 4 تیم نهایی مسابقات شوند.
صد و نود و نهمین  دیدار رو در رو
نکته امیدوارکننده برای رمی‌ها، این خواهد بود که جیالوروسی در هر 6 دیدار اخیرش در ادوار حذفی رقابت‌های اروپایی به میزبانی الیمپیکو  موفق به کسب جواز صعود شده اما میلان در این دیدار یا محکوم به پیروزی است و یا باید رویای پیشروی در لیگ اروپا پس از تبعید از گروه مرگ لیگ قهرمانان اروپا را به دست فراموشی بسپارد.
برنده این دیدار باید در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف برنده دیدار وستهام و لورکوزن برود. هر تیمی موفق به صعود به نیمه‌نهایی شود، به لطف حضور تیم‌های جذاب در این مرحله، دیداری دیدنی در مرحله ماقبل پایانی را به هواداران فوتبال وعده خواهد داد. رم یکی از 3 تیمی است که میلان در طول تاریخش بیش از هر حریف دیگری با آنها روبه‌رو شده و دو تیم 198 بار در تاریخ به مصاف یکدیگر رفته‌اند.
در این میان، 84 پیروزی سهم میلان و 52 پیروزی از جمله بازی دور رفت، سهم رم بوده و از طرف مقابل، رم 3 از 4 دیدار خانگی‌ اخیرش مقابل میلان را با شکست پشت سر گذاشته؛ بیشتر از تعداد پیروزی‌های میلان در پایتخت در 16 بازی پیش از این!
سومین مصاف تمام ایتالیایی رم در اروپا
میلان در چارچوب دیدارهای سری آ موفق شد ۲ بر یک  از سد رم در خانه‌اش بگذرد و  امیدوار است بار دیگر این پیروزی را در لیگ اروپا تکرار کند تا رکوردی 9 ساله را بشکند. پیش از این آخرین بار فیورنتینا در فصل 15-2014 در یک فصل، 2 بار رم را در خانه مغلوب کرد.
این صدالبته سومین مصاف خانگی رم با یک حریف ایتالیایی در رقابت‌های اروپایی خواهد بود و پیش از این جالوروسی در فینال جام یوفا 1991 از اینتر پذیرایی کرده و دیگر بار در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا 15-2014 در الیمپیکو به مصاف فیورنتینا رفتند.
مانچینی باز هم به تور می‌زند؟
از طرف مقابل اما میلان تنها یک از 6 مصاف خارج از خانه اروپایی‌اش مقابل حریفان ایتالیایی را واگذار کرده است. تنها شکست تیم، واگذاری نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا به اینتر در فصل گذشته مسابقات بود؛ وقتی جلوتر از میلان، اینتر حریف منچسترسیتی در دیدار فینال شد و در نهایت به نایب قهرمانی بسنده کرد.
 در صورت پیروزی میزبان، برای اولین بار پس از فصل 21-2020، گرگ‌ها هر ۲ بازی رفت و برگشت از یک مرحله حذفی رقابت‌های اروپایی را با پیروزی پشت سر می‌گذارند. آنها پیش از این آخرین بار در یک هشتم نهایی لیگ اروپا مقابل شاختار دونتسک موفق به کسب پیروزی در هر ۲ دیدار رفت و برگشت شده بودند و هرگز چنین دستاورد مهمی در تاریخ باشگاه مقابل حریفی ایتالیایی به دست نیامده است.
همچنین امشب جانلوکا مانچینی امیدوار به گلزنی مقابل میلان خواهد بود. آخرین بار، ادین ژکو موفق شده بود با پیراهن رم دروازه یک حریف اروپایی را در هر ۲ دیدار رفت و برگشت ادوار حذفی باز کند. ژکو در نیمه‌نهایی لیگ اروپا 21-2020 موفق به گشودن دروازه منچستریونایتد در هر ۲ دیدار رفت و برگشت شده بود.
68 سال طلسم میلان
میلان در بیش از نیم سده اخیر، همواره پس از قبول شکست خانگی در بازی دور رفت از مراحل حذفی تورنمنت‌های اروپایی، طعم حذف از مسابقات را چشیده و آخرین بار قرمز و مشکی‌ها در فصل 56-1955 پس از قبول شکست مقابل زاربروکن در بازی رفت خانگی با نتیجه ۴ بر ۳، بازی برگشت را در خاک آلمان به سود خودشان جبران کردند  و در مجموع به لطف کسب نتیجه ۷ بر ۵  به دور بعدی مسابقات صعود کرد‌ند
چرا گل نمی‌زنید؟
شاگردان پیولی در بازی دور رفت 25 شوت به سمت دروازه رقیب شلیک کردند اما هرگز توپشان از خط دروازه عبور نکرد. آنها برای دومین بار در فصل جاری مسابقات اروپایی چنین طلسمی را مقابل چشمان خود دیدند. قبلا در دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا هم میلان همین تعداد شوت به سمت دروازه رقیب شلیک کرد اما هیچ کدام از شوت‌ها برای باز شدن دروازه نیوکاسل کافی نبودند.
پیش از این فصل و موقعیت‌سوزی‌های شاگردان پیولی، آخرین بار میلان در چارچوب مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در قصل  06-2005، 25+ شوت بدون تجربه گلزنی به سمت دروازه رقیب شلیک کرد (27)  و حریف آن شب میلان در لیگ قهرمانان آیندهوون نام داشت و دروازه‌اش را مقابل مدافع عنوان قهرمانی به توپ بسته شده دید!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری