football360 logo

تجربه ناب یک گروه خاص؛ هم قهرمانی اروپا، هم دسته دوم!

01 اردیبهشت 1403 ساعت 10:053 نظر
بازیکنانی هستند که با وجود بازی در سطح دوم لیگی انگلیس توانسته‌اند قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه خود ثبت کنند!

به گزارش فوتبال ۳۶۰،  لیگ قهرمانی یا همان سطح پایین‌تر لیگ برتر انگلیس آنقدر بالاست که بازیکنان بزرگی را در خود جای داده؛ بازیکنانی با سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان!

گرت بیل

بازیکن ولزی کار حرفه ای خود را در سطح دوم لیگی انگلیس با ساوتهمپتون آغاز کرد و در فصل ۲۰۰۶/۷ وارد تیم شد اما در نیمه نهایی پلی‌آف آسیب دیدو  این آخرین بازی او در لیگ قهرمانی انگلیس نام داشت زیرا  تابستان آن سال به تاتنهام رفت.

انتقال بیل به رئال مادرید در سال ۲۰۱۳ چیزی جز یک بمب نقل و انتقالاتی نبود. او با مبلغی رکوردشکن در آن زمان به رئال مادرید پیوست. گرت بیل در رئال  مرد فینال‌ها شد و  با مادریدی‌ها به 4  قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا رسید.

جان تری

پس از آن بازگشت فوق‌العاده در نیمه نهایی مقابل بارسلونا، تری بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست و چلسی با کاپیتانی او در ضربات پنالتی بایرن مونیخ را شکست داد تا برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ قهرمان اروپا شود؛ 4 سال بعد از آخرین شکست در مسکو مقابل منچستریونایتد. با این حال کاپیتان متعصب چلسی در سال ۲۰۰۰ به صورت قرضی در ناتینگام فارست در لیگ قهرمانی بازی کرد و همچنین دوران حرفه ای خود را با یک فصل حضور در استون ویلا به پایان رساند.

وین رونی

 یکی از بهترین گلزن تاریخ فوتبال انگلیس هم در لیگ قهرمانی حضور داشته است!  رونی با وجود  اینکه 3 بار به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید و در دومین شکست فینال منچستریونایتد مقابل بارسلونا در ومبلی گلزنی کرد اما در دوران حرفه ای درخشان خود تنها یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا کسب کرد. او از ترک دی سی یونایتد در سال ۲۰۱۹ به عنوان بازیکن-مربی با دربی کانتی به سطخ دوم لیگی  انگلیس بازگشت و در نهایت سرمربی شد.

اندی کول

کول در کنار دوایت یورک در یونایتد به اوج رسید و لیگ قهرمانان را بالای سر برد. او همچنین با شیاطین سرخ موفق شد در سال ۱۹۹۹ سه‌گانه را کسب کرد. کول سابقه بازی برای بریستول سیتی در دسته اول در سال‌۱۹۹۲/۹۳ و همچنین بازی در سطح دوم لیگی انگلیس با بیرمنگام و ساندرلند را در کارنامه خود دارد.

اشلی کول

همانند تری، کول با چلسی توانست قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را در سال ۲۰۱۲ به دست آورد. او در فصل ۱۹۹۹/۲۰۰۰ به صورت قرضی در کریستال پالاس  در لیگ قهرمانی حضور داشت و همچنین پس از بازگشت از لس‌آنجلس گلکسی به انگلیس در ژانویه ۲۰۱۹ به همین سطح بازگشت و زیر نظر هم‌تیمی سابقش، فرانک لمپارد در دربی کانتی بازی کرد.

جان اوبی میکل

هافبک نیجریه‎‌ای اگر طبق برنامه با منچستریونایتد قرارداد امضا می کرد، زودتر می‌توانست قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود اما در عوض در سال ۲۰۰۶  به چلسی پیوست و  سال ۲۰۱۲ قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.در سال ۲۰۱۹، میکل از چین به انگلیس بازگشت تا با میدلزبورو که در لیگ قهرمانی حضور داشت، قرارداد امضا کند، سپس برای گذراندن یک فصل در ترکیه رفت و در ادامه  این بار به استوک‌سیتی پیوست.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری