football360 logo

تن‌هاخ: باید فصل گذشته را فراموش کنیم؛ حریف خطرناکی پیش روی ماست

01 اردیبهشت 1403 ساعت 00:599 نظر
سرمربی هلندی علاقه‌ای به یادآوری فینال فصل گذشته جام حذفی ندارد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، اریک تن‌هاخ، سرمربی منچستریونایتد در گفت‌وگوی خبری پیش از دیدار مقابل کاونتری سیتی در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی انگلیس گفت تیمش باید خاطره شکست تلخ مقابل منچسترسیتی در فینال فصل گذشته را فراموش کند و از فرصت مجدد برای قهرمانی در این رقابت‌ها حداکثر استفاده را ببرد. یونایتد در مسابقه نهایی سال گذشته با نتیجه ۲ بر یک مغلوب منچسترسیتی شد و پیروزی در بازی یکشنبه شیاطین سرخ را برای نخستین بار بعد از سال ۲۰۰۵ به ۲ حضور متوالی در فینال جام حذفی می‌رساند. تن‌هاخ تأکید دارد تیمش باید روی آینده تمرکز کند و به عملکرد گذشته در جام حذفی توجه چندانی ندارد. این چهارمین مسابقه او روی نیمکت یونایتد در ورزشگاه ومبلی است؛ در حالی که پیش از جدال سال گذشته با منچسترسیتی، در ۲ دیدار دیگر (نیمه‌نهایی جام حذفی و فینال جام اتحادیه سال گذشته) به پیروزی رسیده بود. برنده مسابقه منچستر یونایتد و کاونتری سیتی در فینال به مصاف برنده چلسی و منچسترسیتی می‌رود و تکرار دیدار نهایی فصل قبل دور از ذهن نیست.

فصل گذشته تمام شده

تن‌هاخ مسابقه‌ای حیاتی برای حفظ جایگاهش در اولدترافورد را پیش رو دارد و باید ذهنیت بازیکنان را برای مبارزه مجدد در جام حذفی آماده کند: «فصل پیش به پایان رسیده. ما می‌خواهیم هر سال به فینال برسیم. به دنبال کسب جام هستیم و یک فرصت بزرگ در اختیار ما قرار گرفته چون به مرحله نیمه‌نهایی رسیده‌ایم. با این حال یک دردسر بزرگ پیش روست. همه از مشکلات خبر داریم و مثل همیشه، وقتی مشکلات زیادی دارید باید راه‌حل‌هایی پیدا کنید. روز یکشنبه هم راه‌حل‌ها را پیدا خواهیم‌ کرد. می‌خواهیم به فینال برسیم.»

مصاف با شگفتی‌ساز 

کاونتری سیتی در صورت پیروزی در مسابقه یکشنبه به نخستین تیم سطح دومی بعد از کاردیف در سال ۲۰۰۸ تبدیل می‌شود که به فینال جام حذفی راه یافته است. شاگردان مارک رابینز در راه صعود به این مرحله ولورهمپتون را در خانه‌اش شکست دادند و تن‌هاخ می‌گوید کاونتری می‌تواند یک تیم در سطح اول باشد. آبی آسمانی‌پوشان فصل گذشته تا یک قدمی صعود به لیگ برتر هم رسیدند اما یک پنالتی از دست رفته در ضربات پایان مسابقه پلی‌آف مقابل لوتون تاون حکم به باقی ماندن آنها در لیگ قهرمانی داد: «ما کار خودمان را انجام دادیم و آماده‌ایم. تیم آنها را می‌شناسیم و از توانایی‌های فردی بازیکنانشان باخبریم.» مارک رابینز که‌ روزی با پیراهن منچستر یونایتد به میدان می‌رفت حالا روی نیمکت تیم حریف به دنبال ثبت یک شگفتی است: «البته سرمربی آنها را هم می‌شناسیم؛ مهاجم سابق منچستر یونایتد که در دوره طولانی حضور خود در آنجا کار فوق‌العاده‌ای انجام داده. اطلاعات زیادی درباره حریف داریم. آنها به مرحله نیمه‌نهایی رسیده‌اند و منطق به ما می‌گوید حریف خطرناکی پیش رو داریم.» کاونتری امسال بخت چندانی برای صعود به پلی‌آف ندارد. سرمربی هلندی در مورد شکست تلخ این تیم در دیدار نهایی فینال پلی‌آف فصل گذشته می‌گوید: «فصل گذشته  فاصله بسیار اندکی با صعود به لیگ برتر داشتند. این نشانگر کار ارزشمندی است که در آنجا انجام شده. ما بازی حریف در مقابل ولوز در مرحله یک چهارم نهایی را دیده‌ایم. ذهنیت رقیب محشر است و به همین دلیل باید در بالاترین سطح خودمان به میدان برویم.» 

وضعیت مصدومان

فصل توأم با افول منچستریونایتد با مصدومیت‌های متعدد گره خورد و حتی در مقطع پایانی فصل هم خبری از کامل شدن ترکیب نیست: «انتظار دارم آنتونی و اسکات مک‌تومینای به آمادگی کامل برگردند. اسکات در طول هفته تا چهارشنبه تمرین نکرد. آنتونی هم کل هفته چنین وضعیتی داشت. هری در تمام مسابقه مقابل بورنموث دچار مشکل بود. او به دلیل مصدومیت کوچک این هفته تا اینجا تمرین نکرده اما حالا به زمین برگشته. فکر می‌کنم و امیدوارم برای مسابقه یکشنبه در دسترس باشد.» جدال منچستر یونایتد و کاونتری از ساعت ۱۸:۰۰ روز یکشنبه در ورزشگاه ومبلی آغاز می‌شود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری