football360 logo

تلخکامی لیورپول در آخرین مسابقه اروپایی کلوپ؛ پیروزی تیم ۱۰ نفره رم مقابل میلان

31 فروردین 1403 ساعت 00:4321 نظر
لیورپول با نتیجه مجموع ۳ بر یک مغلوب آتالانتا شد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های فصل ۲۴-۲۰۲۳ لیگ اروپا با برگزاری ۴ مسابقه دنبال شد که طی آن لیورپول با وجود پیروزی یک بر صفر در خانه آتالانتا به دلیل شکست ۳ بر یک در مجموع ۲ مسابقه رفت و برگشت از دور رقابت‌ها کنار رفت. تیم ۱۰ نفره رم با نتیجه ۲ بر یک (مجموعاً ۳ بر یک) میلان را شکست داد و مجدداً به جمع ۴ تیم برتر صعود کرد. لورکوزن با گل دیرهنگام فریمپونگ از شکست مقابل وستهام گریخت و با نتیجه مجموع ۳ بر یک امید خود برای سه‌گانه را حفظ کرد.

پیروزی بی‌حاصل لیورپول 

شاگردان گاسپرینی در آتالانتا با روحیه فراوان حاصل از عملکرد خیره‌کننده‌ و برتری ۳ بر صفر در آنفیلد مهیای میزبانی از لیورپول شده بودند و سرخ‌ها برای بازگشت به مسابقه مأموریت دشواری پیش رو داشتند و  یک گل زودهنگام می‌توانست جرقه آن باشد. ارسال الکساندر آرنولد که بعد از مدت‌ها به ترکیب اصلی تیم کلوپ برگشته بود به دست ماتئو روگری برخورد کرد تا لیورپول در پنجمین دقیقه مسابقه صاحب پنالتی شود. محمد صلاح پشت توپ ایستاد و تیمش را پیش انداخت. 


ادامه حملات لیورپول تا پایان نیمه اول بی‌حاصل بود و نتیجه یک بر صفر عادلانه به نظر می‌رسید. صلاح در دقیقه ۳۹ البته یک موقعیت عالی را از دست داد و آتالانتا ۲ دقیقه بعد به گل تساوی رسید؛ هرچند شلیک کوپمینرز به دلیل آفساید مردود اعلام شد. آتالانتا در سراسر نیمه دوم موفق به مدیریت بازی شد و هرچه به سوت پایان بازی نزدیک می‌شدیم خطرات روی دروازه خوان موسو کاهش می‌یافت.


خبری از حماسه نبود و بازی با همان نتیجه یک بر صفر به نفع لیورپول (مجموعاً ۳ بر یک به نفع آتالانتا) به پایان رسید تا یورگن کلوپ تا پایان فصل تنها مسابقات لیگ برتر را پیش رو داشته باشد.

تداوم قدرت‌نمایی رم

شاگردان استفانو پیولی در میلان در آستانه داربی حساس هفته آینده امیدوار بودند به یک پیروزی شیرین و روحیه‌بخش در خانه رم دست پیدا کنند اما جالوروسی در همان ابتدای مسابقه امید آنها را ناامید کرد. جان‌لوکا مانچینی که در مسابقه رفت خیلی زود دروازه میلان را باز کرده بود، این بار هم در دقیقه ۱۲ مانیان را ناکام گذاشت. مانچینی توپ را به پلگرینی سپرد و شلیک کاپیتان رم از پشت محوطه بعد از برخورد به تیر دروازه به زمین آمد تا مانچینی در مقابل دروازه خالی توپ برگشتی را به گل تبدیل کند.


سماجت لوکاکو ۱۰ دقیقه بعد اختلاف را به ۲ (مجموعاً ۳ بر صفر) رساند تا کار میلان خیلی زود تمام شود. مهاجم بلژیکی برای دریافت یک پاس بلند، تعادل خود را به زحمت حفظ کرد و در نهایت توپ را با یک پاس عرضی به مقابل دروازه فرستاد. دفع ناقص مدافعان باعث شد توپ به پائولو دیبالا برسد و با ضربه زیبای او، دروازه میلان برای بار دوم لرزید.


لوکاکو در دقیقه ۲۹ به دلیل مصدومیت از زمین بازی بیرون رفت و در حالی که هنوز ۶۰ دقیقه تا پایان باقی مانده‌ بود، محمت زکی‌چلیک، مدافع راست ۲۷ ساله ترکیه‌ای به دلیل یک خطای بی‌مورد در میانه‌های زمین کارت قرمز گرفت تا رم ۱۰ نفره شود.


میلان اما حریف لشکر ۱۰ نفره گلادیاتورها هم نبود و شاگردان دانیله دروسی نتیجه ۲ بر صفر را تا دقیقه ۸۶ حفظ کردند. حملات مداوم میلان بالاخره روی ارسال رافائل لیائو جواب داد نا ماتئو گابیا با ضربه سر حساب کار را ۲ بر یک کند. 


تلاش‌های میلان در دقایق پایانی بی‌نتیجه ماند و شاگردان دروسی صعود خود به جمع ۴ تیم برتر لیگ اروپا را قطعی کردند. 

حفظ شکست‌ناپذیری لورکوزن در آخرین دقیقه

بازگشت‌ در دقایق پایانی به عادت دائمی شاگردان ژابی آلونسو در این فصل تبدیل شده و لورکوزن امشب هم با یک گل دیرهنگام روند شکست‌ناپذیری طولانی خود را حفظ کرد. وستهام که در آلمان با ارائه نمایشی ضعیف و منفعل، متحمل شکست ۲ بر صفر شده بود در دقیقه ۱۳ مسابقه برگشت توسط آنتونیو به گل رسید. خروج اشتباه کووار این فرصت را به مهاجم جامائیکایی داد تا روی ارسال جارد بوون دروازه میهمان را باز کند. 


وستهام در نیمه نخست در مقابل قهرمان بوندس‌لیگا تیم برتر میدان بود اما گل دوم از راه نرسید. با آغاز ۴۵ دقیقه دوم همه‌چیز تغییر کرد و لورکوزن کنترل کار را به عهده گرفت. شاگردان آلونسو تا دقیقه ۸۹ تیم بازنده زمین بودند. در نهایت شلیک جرمی فریمپونگ‌ با برخورد به کرسول منحرف شد و پشت سر فابیانسکی به تور دروازه چکش‌ها چسبید تا کار به تساوی کشیده شود. 


سرخ‌وسیاه‌ها با نتیجه مجموع ۳ بر یک صعود خود به مرحله نیمه‌نهایی را قطعی کردند و در این مرحله باید به دیدار رم بروند. در دیگر دیدار، المپیک مارسی پس از این که به سختی تنها گل مورد نیاز برای به تساوی کشاندن مجموع ۲ بازی رفت و برگشت مقابل بنفیکا را در دقیقه ۷۹ توسط مومباگنا به ثمر رساند، بازی را در ضربات پنالتی با نتیجه  ۴ بر ۲ به سود خودش خاتمه داد و حریف آتالانتا در نیمه نهایی شد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری