football360 logo

توقف بانوی پیر در خانه کالیاری؛ فرار از شکست با گل‌ به‌ خودی دیرهنگام

01 اردیبهشت 1403 ساعت 00:362 نظر
یوونتوس در دقیقه ۸۷ از شکست مقابل کالیاری گریخت.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، یوونتوس در دومین مسابقه از هفته سی‌وسوم رقابت‌های سری آ با نتیجه مساوی ۲ بر ۲ در خانه کالیاری متوقف شد. این چهارمین تساوی یووه در ۶ مسابقه اخیر لیگ بود و شاگردان آلگری در ۱۲ مسابقه آخر خود تنها ۲ بار برنده از زمین خارج شده‌اند.


اعلام ۲ پنالتی متوالی در عرض ۶ دقیقه باعث شد جانلوکا گائتانو و یری مینا کالیاری را پیش بیندازند. حداقل در ۲۰ سال گذشته، برای نخستین بار  یووه در نیمه اول یک مسابقه لیگ با ۲ پنالتی دروازه خود را بازشده دید. شاگردان آلگری اما به بازی برگشتند و ضربه آزاد تماشایی ولاهوویچ و گل‌به‌خودی دوسنا در آخرین دقایق کار را به تساوی کشاند.


یوونتوس با این نتیجه ۶۴ امتیازی شد و با یک بازی بیشتر نسبت به رقبا، همچنان بالاتر از بولونیا (۵۹) و پایین‌تر از میلان (۶۹) در رده سوم جدول رده‌بندی باقی ماند. فاصله کالیاری با منطقه سقوط هم به عدد ۵ رسید. 


یوونتوس در هر ۵ تقابل اخیر خود مقابل کالیاری به پیروزی رسیده بود. شاگردان کلودیو رانیری بعد از متوقف کردن اینتر برای جدال با یوونتوس هم با حداکثر انگیزه خود مهیا شدند. یوونتوس از همان دقایق ابتدایی مالکیت توپ را در قبضه داشت اما حملات اندک بازیکنان این تیم در ۳۰ دقیقه نخست به جایی نرسید تا گائتانو اولین گل مسابقه را برای کالیاری به ثمر برساند. ضربه سر دوسنا روی یک کرنر در آستانه دروازه توپ را به لوومبو رساند و شلیک او با مهار شزنی همراه شد. بازبینی ویدئویی تصاویر در اتاق VAR  نشان داد توپ بعد از سر دوسنا به دستان برمر برخورد کرده و کالیاری صاحب پنالتی شد. گائتانو پشت توپ ایستاد و با فریب شزنی تیمش را پیش انداخت. این پنجمین گل فصل بازیکن قرضی ناپولی بود. 


کالیاری تنها ۶ دقیقه بعد صاحب یک پنالتی دیگر شد. الدور شومورودوف با پاس در عمق زیبای خود لوومبو را صاحب توپ کرد. شزنی با خروج اشتباه خود مانع حرکت مهاجم تیم ملی آنگولا شد تا میزبان به پنالتی برسد. یری مینا پشت توپ ایستاد و باز هم با فریب شزنی، دروازه را باز کرد.


این اولین گل مدافع سابق اورتون با پیراهن کالیاری و نخستین گل او در مسابقات ۱۱ ماه گذشته (با پیراهن اورتون، فیورنتینا، تیم ملی کلمبیا و کالیاری) نام داشت. 


یوونتوس ۶ دقیقه بعد توسط ولاهوویچ‌ به گل رسید اما این گل با دخالت VAR به دلیل آفساید فدریکو کیزا پیش از ارسال پاس آخر، مردود اعلام شد تا نیمه اول با برتری ۲ بر صفر روسوبلو به پایان برسد. بیانکونری ۴۵ دقیقه دوم را بهتر آغاز کرد و فشار حملات این تیم در دقیقه ۶۲ بالاخره به گل انجامید. خطای نائیتان ناندس روی کیزا تیم آلگری را در سمت چپ صاحب ضربه آزاد کرد. جای‌گیری دیوار دفاعی خیلی خوب نبود. ولاهوویچ پشت توپ ایستاد و با ضربه پای چپ زیبای خود توپ را از کنار دیوار دفاعی به زاویه مستقیم دروازه اسکوفت فرستاد. توپ بعد از برخورد به تیر عمودی به گل تبدیل شد تا اختلاف به حداقل برسد. این چهارمین گل مهاجم صربستانی از ضربات آزاد در رقابت‌های ۲ فصل اخیر لیگ ایتالیا بود؛ بیشتر از هر بازیکن دیگر در هر یک از ۵ لیگ معتبر اروپایی در این مدت. 


تلاش‌های یووه برای کاهش اختلاف در دقیقه ۸۷ بالاخره نتیجه داد. ییلدیز با یک ارسال بلند به داخل محوطه جریمه حریف آغازگر ماجرا محسوب می‌شد. توپ اما پیش از آنکه به میلیک برسد توسط آلبرتو دوسنا، مدافع ۲۵ ساله کالیاری، قطع شد و درون دروازه این تیم قرار گرفت تا ناهماهنگی دوسنا و مینا به قیمت از دست رفتن ۲ امتیاز ارزشمند تمام شود. 


حملات ۲ تیم در دقایق پایانی بی‌نتیجه ماند و یوونتوس با یک گل به خودی دیرهنگام از ششمین شکست فصل جلوگیری کرد. شاگردان آلگری سه‌شنبه این هفته در دور برگشت از مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی ایتالیا میهمان لاتسیو خواهند بود. عقاب‌ها در دیگر مسابقه امروز با تک‌گل لوئیس آلبرتو از سد جنوا گذشتند. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری