football360 logo

نیمه‌نهایی جام حذفی؛ سیتی در جستجوی باقی مانده‌ها

01 اردیبهشت 1403 ساعت 10:1140 نظر
آبی‌های شهر منچستر باز هم به خاطرات نبردن لیگ قهرمانان اروپا ارجاع داده می‌شوند.

به گزارش فوتبال 360، احتمالا پپ گواردیولا پس از شکست مقابل رئال مادرید سعی داشته ذهن تیمش را از لیگ قهرمانان فارغ کند و شاگردانش را برای موفقیت در سایر میادین به آمادگی ذهنی کامل برساند. با این حال آنها فقط کمی پس از باخت تلخ خانگی در برابر مادرید باز هم به خاطراتی تلخ از لیگ قهرمانان برخورد می‌کنند و باید در مقابل تیمی بایستند که آخرین بار در فینال اروپا در مقابلش شکست خوردند؛ چلسی! حریفی که با برد 6 گله بازی قبل در لیگ روحیه مضاعفی را به دست آورده و برای رسیدن به تنها جام در دسترس خود و با حضور کول پالمر انگیزه‌های بسیاری دارد. سیتی فرصت کمی برای فراموش کردن تلخی شکست در اروپا داشته و بازی پس از باخت مقابل رئال، دوباره تداعی‌کننده یک شکست دیگر در لیگ قهرمانان برای این تیم است. البته این موضوع باعث نمی‌شود آبی‌های لندنی از یاد ببرند در 8 بازی گذشته هرگز موفق به بردن تیم گواردیولا نشده‌اند.

منچسترسیتی؛ نجات جام‌های باقی مانده

تکرار سه‌گانه همانطور که پپ گواردیولا در ابتدای فصل عنوان کرده بود، آسان به نظر نمی‌رسید و محقق هم نشد. با این حال منچسترسیتی و سرمربی‌اش تیم و فردی نیستند که با یک ناکامی قافیه را ببازند و برای سایر میادین شاهد عقب‌نشینی آنها باشیم. سیتی مداع عنوان قهرمانی جام حذفی انگلیس  نام دارد و امروز باید از این عنوانش حراست کند. سیتی با 7 قهرمانی در این جام در یک قدمی رسیدن به تعداد 8 قهرمانی میهمان امروزش است و رسیدن به عنوان پر افتخارترین تیم جام حذفی، نزدیک‌ترین مسیر برای این تیم به منظور معرفی شدن به عنوان پر افتخارترین تیم یک رقابت به شمار می‌رود. سیتیزن‌ها هرگز در این جام 2 فصل متوالی به قهرمانی نرسیده‌اند و در جستجوی تجربیات شیرین جدید به نبرد با چلسی برای رسیدن به فینال و قهرمانی می‌اندیشند. این ششمین حضور متوالی تیم گواردیولا در نیمه‌نهایی است و آنها در 5 سال گذشته 2 بار موفق به صعود به فینال و قهرمانی شده و 3 بار هم از دور مسابقات حذف شده‌اند. چلسی در این مدت موفق به حذف سیتی در نیمه‌نهایی شده؛ رقیبی که از زمان آن برد در فینال لیگ قهرمانان هنوز رنگ پیروزی در مقابل پپ و شاگردانش را ندیده است.

چلسی؛ تنها آرزوی باقی مانده

تدارک و خرید و ولخرجی برای موفقیت در این فصل به هیچ نقطه‌ای به جز درخشیدن کول پالمر برای چلسی نرسیده و آرزوها برای آبی‌های لندنی رنگ باخته‌اند؛ مگر در جام حذفی! اینجا تنها عرصه‌ای است که مائوریتسیو پوچتینو و شاگردانش هنوز شانس جشن گرفتن فتح یک جام را دارند و  می‌توانند برای موفقیت در آن رویاپردازی کنند. لیگ حتی با بردهای 6 گله دوباره چلسی هم نه فتح شدنی است و نه رده‌های بالاترش را در اختیار شیرهای لندنی قرار می‌دهد. تمام انگیزه چلسی به همین جام حذفی باز می‌گردد. این تیم مجبور است برای موفقیت، امروز طلسم در حال گسترش  منچسترسیتی را بشکند. چلسی آخرین بار در فینال لیگ قهرمانان اروپا موفق شد سیتی را شکست دهد و از آن زمان تاکنون رقیب هرگز اجازه تکرار تلخی در برابر آبی‌های لندن را نداده. بنابراین چلسی برای انجام یک ماموریت بزرگ و 2 منظوره آماده می‌شود. هدف اول آنها پایان دوران نبردن منچسترسیتی و تلقین دوباره برای زندگی در برابر این رقیب است و هدف دوم، بخشیدن یک خاطره بسیار خوب به ستاره‌های جوان پرشمار این باشگاه برای ادامه رویاپدازی و جلوگیری از دل‌سرد شدن آنها نسبت به پروژه باشگاه است. هدف سومی هم در این تیم، فردی به نظر می‌رسد. کول پالمر برای نشان دادن قابلیت‌هایش مقابل منچسترسیتی انگیزه‌های فراوانی دارد و در آخرین بازی تیمش با نمایشی درخشان ثابت کرد آمادگی لازم برای این ماموریت را هم دارد. پالمر می‌تواند در مسابقه پیش رو برای هم‌تیمی سابقش ارلینگ هالند و رقیب کنونی‌اش در رقابت آقای گلی لیگ برتر انگلیس  رجزخوانی کند و خودی نشان دهد. آخرین قهرمانی چلسی در جام حذفی انگلیس به سال 2018 باز می‌گردد و از آن تاریخ تاکنون آنها 3 فینال را با شکست پشت سر گذاشته‌اند. رقیب امروز آبی‌های پایتخت‌نشین فوتبال باشگاهی انگلیس همان تیمی است که فصل گذشته در مراحل پایین‌تر جام حذفی با 4 گل به پیروزی رسید و باز هم آبی‌ها را مغموم و شکست خورده به خانه فرستاد.

سابقه رویارویی

منچسترسیتی آخرین بار در فینال لیگ قهرمانان اروپا مغلوب چلسی شد و گویا از آن خاطره تلخ به بعد، سوگند یاد کرده‌اند دیگر به چلسی نبازند. 8 مسابقه سپری شده و 6 برد برای سیتی و 2 تساوی، نتیجه بازی‌های 2 تیم از زمان آخرین برد تیم لندنی است. در مجموع بازی‌های 2 تیم منچسترسیتی در حال سبقت از چلسی است و اگر فرم شکست‌ناپذریش را 2 یا 3 فصل دیگر ادامه دهد از آبی‌ها جلو می‌زند و تاریخ این رویارویی را با قدرت در اختیار خودش می‌گیرد. با این حال 2 بازی آخر 2 تیم در واقع شکسته شدن روند بردهای تیم منچستری را در بر داشته و چلسی موفق شده در این فصل در هر 2 بازی رفت و برگشت لیگ، اجازه برتری را به سیتی ندهد و از این تیم امتیاز بگیرد. این، نقطه امیدوارکننده برای شیرهای لندنی است و آنها می‌توانند رویای شکستن طلسم در مقابل رقیب امروز خود را با توجه به نتایج 2 بازی اخیر با جدیت بیشتری دنبال کنند. سرجیو آگوئرو با 13 گل زده در تاریخ این مسابقه در نقطه‌ای دور از دسترس برای تمام بازیکنانی ایستاده که امروز در بازی منچسترسیتی و چلسی به میدان می‌روند.

فرم 2 تیم در 5 بازی آخر

منچسترسیتی

باخت مقابل رئال مادرید، برد مقابل لوتون تاون، تساوی مقابل رئال مادرید، برد مقابل کریستال پالاس، برد مقابل استون‌ویلا.

17 گل زده، 7 گل خورده، فقط یک بازی با کمتر از 3 گل زده، 3 بازی با حداقل 4 گل زده، 2 مسابقه با حداقل 2 گل خورده و بدون کلین‌شیت.

چلسی

برد مقابل اورتون، تساوی مقابل شفیلدیونایتد، برد مقابل منچستریونایتد، تساوی مقابل برنلی، برد مقابل لسترسیتی.

18 گل زده، 9 گل خورده، حداقل 2 گل زده در همه بازی‌ها، 3 بازی با حداقل 4 گل زده، 4 مسابقه با حداقل 2 گل خورده و فقط یک کلین‌شیت‌.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری