football360 logo

چلسی نه، تیم کول پالمر؛ رد ایده پوچتینو

06 اردیبهشت 1403 ساعت 09:2421 نظر
سرمربی آرژانتینی چلسی برای دفاع از ایده بی‌نیازی تیمش از پالمر شکست سنگینی را تجربه کرد.

به گزارش فوتبال 360، هوادار نوجوان آبی‌های لندنی بنر تامل‌برانگیز و دردناکی را به ورزشگاه امارات آورده بود. باشگاه چلسی با رویکرد تابستان گذشته آبی‌ها تبدیل به پاتوق بازیکنانی شد که پیش از این فقط یک پدیده بودند و بلافاصله با پوشیدن پیراهن تیم جدید در مرکز رسانه باشگاهی ثروتمند و پر هوادار قرار گرفتند. بازیکنانی مثل نونی مادوئکه پس از شکست در نیمه نهایی جام حذفی و هم‌زمان با اشک‌های تیاگو سیلوا می‌خندند و سطح انتظار حامیان خودشان را هنوز کاملا درک نکرده‌اند. هوادار نوجوان چلسی برای تلنگر زدن به چنین بازیکنانی روی بنری نوشته بود؛ «من پیراهن شما را نمی‌خواهم. فقط می‌خواهم برای ما مبارزه کنید»!

تیمی که هفته قبل با درخشش کول پالمر جشنواره 6 گله‌ای را در مقابل اورتون بر پا کرده بود، بلافاصله با یک شکست 5 گله تمام داشته‌های بازی قبل و هفته‌های اخیرش را از دست داد تا پوچتینو هم به هیچ عنوان نتواند از گزاره‌اش پیش از بازی دفاع کند وقتی گفت؛ می‌خواهیم نشان بدهیم باشگاه کول پالمر نیستیم!

سقوط در امارات

حریف برای به توپ بستن تجهیز شده بود و رحمی در کار نبود. آرسنالی‌ها به میدان آمدند تا تیمی را شکست دهند که در هفته گذشته 6 گل به ثمر رسانده است اما  رقیب توانایی به ثمر رساندن یک گل و حتی قابلیت اذیت کردن خط دفاعشان را نداشت. چلسی با تمام روند بدون شکستش، با تمام امیدهایی که در بین هواداران این تیم شکل می‌گرفت و با تمام اعتماد به نفس پوچتینو به امارات آمد و با همه آنها سقوط کرد به پیش از 8 بازی قبل و دوباره همان تیمی شد که سرمربی‌اش تحت فشار است و اعتماد به نفس ندارد. امید هوادارانش به موفقیت به کمترین حد ممکن رسیده و روند بازی‌های بدون باخت با 5 گل از سرشان پریده و چیزی از شکست‌ناپذیری به یاد ندارد. سقوط در امارات بدترین اتفاق برای آبی‌ها در این مقطع نام داشت و آنها باز هم از بدترین‌ها استقبال کردند. از همه این موارد بدتر گزاره سرمربی تیم محسکب می‌شد. او گفته بود تیمش متکی به یک ستاره به نام پالمر نیست؛ اما معلوم شد در غیاب این ستاره جوان چه بلاهایی ممکن است بر سر آبی‌پوشان بیاید.

آینده با پوچتینو

سرمربی آرژانتینی چلسی اصلا وضعیت خوبی ندارد. سران باشگاه بی‌شائبه برایش هزینه کردند و او برای کسب نتایج رضایت‌بخش پاسخی به ولخرجی آنها نداشت. هنوز هیچ نامی برای آینده نیمکت شیرهای شکار شده لندنی جدی نشده اما بعید به نظر می‌رسد تاد بولی که توخل و پاتر را با آن شتاب‌زدگی برکنار کرد، به پوچتینو فرصت بیشتری بدهد. حتی مصاحبه‌های پوچتینو هم گویای فشار روی این سرمربی نیست و اگر مرد آرژانتینی فصل بعد هم روی نیمکت تیمش بنشیند باید اعتراف کنیم اداره‌کنندگان چلسی تغییر رویکرد بزرگی داشته‌اند. 

با این حال جلوی شایعات را هم نمی‌توان گرفت و نام‌هایی هر از گاهی به تیم نزدیک عنوان می‌شوند و سایه‌ای موقت روی سر پوچتینو می‌شوند و می‌روند. اگر باز هم شاهد نمایش‌های دردناکی مثل بازی مقابل آرسنال از این تیم چلسی باشیم، سران تیم تاب بنرهای مشابه نوجوانان دیگر را نمی‌آورند و موقعیت پوچتینو در خطر بیشتری قرار می‌گیرد.

فرد نامناسب 

بهترین خاطره‌ از پوچتینو به تاتنهام درخشان او مربوط می‌شود. تیم او تا فینال لیگ قهرمانان اروپا هم آمد و در یک قدمی فتح یک جام بزرگ و معتبر قرار گرفت. با این حال خاطره تاتنهام پوچتینو با تیمی رقم خورد که از هر نظر با چلسی تحت هدایت او متفاوت است. بازیکنان تاتنهام او چندین فصل در کنار یکدیگر پرورش یافته‌ بودند و از تجربه قابل قبولی برای بردن بازی‌ها بهره می‌برند. ضمن اینکه جام نبردن برای آن تاتنهام به تلخی مدعی نبودن این روزها برای قهرمان سابق لیگ قهرمانان اروپا نیست. تیم این روزهای پوچتینو نه تنها تجربه کافی برای رسیدن به موفقیت در میادین ندارد، بلکه حتی از هماهنگی تاتنهام با هدایت او فرسنگ‌ها دور است. چلسی مجموعه شلوغی از بازیکنانی است که می‌خواستند ستاره‌های نسل جدید یک باشگاه ثروتمند و معتبر باشند اما حتی مهره‌های جدید این باشگاه  هم یک به یک از پروژه باشگاه مایوس می‌شوند و زمزمه‌های جدایی آنها به گوش می‌رسد. ضمن اینکه انتظارات از یک تیم با هزینه‌ای بیشتر از یک میلیارد پوند هم به مراتب از تاتنهام سال‌های قبل بیشتر به نظر می‌رسد. پوچتینو بدون تردید یکی از مربیان صاحب کارنامه و نامدار عصر خودش محسوب می‌شود اما در چلسی، او غروب یک برند را تجربه می‌کند. شاید این سرمربی آرژانتینی ویژگی‌های قابل قبولی برای پیشرفت تاتنهام یا حتی برای موفقیت در پاری‌سن ژرمن در صورت فرصت یافتن بود اما برای تیمی که می‌خواهد به پرورش بازیکنان جوان بپردازد و سران باشگاه انتظار دارند با این جوانان خیلی زود به نتیجه برسند، فرد مناسبی به نظر نمی‌رسد. او حتی اگر فصل آینده هم روی نیمکت چلسی بنشیند، ممکن است نتایج این فصل یا کمی بهتر از آن را تجربه کند اما باشگاه کول پالمر به زودی نمی‌تواند مدعی قهرمانی عناوین معتبر باشد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری