football360 logo

پایان حسرت 8 ساله ملوانی‌ها در فوتبال زنان؛ روی سکو، در نزدیکی‌های جام!

07 اردیبهشت 1403 ساعت 17:302 نظر
تیم فوتبال زنان ملوان بندرانزلی فصل موفقی را در رقابت‌های لیگ برتر گذراند و موفق به کسب مقام نایب‌قهرمانی شد.

به گزارش فوتبال 360، مسابقات شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان ایران روز بیست‌ودوم فروردین‌ماه به نقطه پایان کار خود رسید و جشن قهرمانی خاتون بم در شیراز برگزار شد تا شمار قهرمانی‌های خاتون در تاریخ فوتبال زنان ایران، 2 رقمی شود و  آن‌ها دهمین قهرمانی خود را جشن گرفتند. البته که شاگردان مرضیه جعفری در راه رسیدن به مقام قهرمانی، رقیب سرسختی را در کنار خود می‌دیدند و برخلاف فصول گذشته که شهرداری سیرجان و سپاهان اصفهان، رقبای خاتون در کورس قهرمانی بودند اما این‌بار، ملوانی‌ها پا به پای شاگردان مرضیه جعفری در کورس قهرمانی گام برداشتند اما در نهایت نتوانستند جام را از آن خود کنند و به مقام نایب‌قهرمانی بسنده کردند.

باشگاه ملوان بندرانزلی قدیمی‌ترین باشگاه در فوتبال ایران محسوب می‌شود که هم در حوزه فوتبال مردان و هم در حوزه فوتبال زنان فعالیت می‌کند. ملوانی‌ها که در دومین دوره لیگ برتر فوتبال زنان و در فصل 89-1388 که مریم ایراندوست همزمان به عنوان سرمربی-بازیکن فعالیت می‌کرد توانستند به مقام قهرمانی برسند، رفته‌رفته از روزهای اوج خود فاصله گرفتند و از اواسط دهه 1390، شرایط برای انزلی‌چی‌ها کاملاً متفاوت از آنچه تصور می‌شد در فوتبال زنان پیش رفت و آن‌ها نتوانستند شمایل خود در قامت یک مدعی را حفظ کنند.

قدرت‌نمایی به سبک قوی سپید

ملوان بندرانزلی که در اواخر دهه 1380 و اوایل دهه 1390 جز مدعیان فوتبال زنان ایران بود، بعد از آنکه در فصل 95-1394 توانست به مقام نایب‌قهرمانی برسد، دیگر جایی در کورس مدعیان قهرمانی فوتبال زنان نداشت و البته بعد از انحلال شکل گرفته آن‌ها مسیر دشواری برای بازگشت به شرایط پایدار داشتند. ملوانی‌ها در فصل جاری توانستند بعد از 8 سال چشم‌انتظاری، سرانجام طلسم‌شکنی کنند و آن‌ها در قامت تیم نایب‌قهرمان روی سکو رفتند تا بار دیگر در عرصه فوتبال زنان قدرت‌نمایی کنند. انزلی‌چی‌ها هر چند در بازی رفت‌وبرگشت مقابل خاتون بم نتوانستند از این امتیاز بگیرند اما با این وجود، رکورددار کمترین تساوی در فصل جاری هستند و با ثبت 14 برد، شمار پیروزی‌هایشان با خاتونِ قهرمان برابری می‌کند تا صرفاً فاصله‌شان با سکوی قهرمانی تنها 3 امتیاز باشد که این آمار حکایت از قدرت‌نمایی ملوانی‌ها در فوتبال زنان بعد از نزدیک به 8 سال دارد!

سرمربیگری از پشت فنس‌ها

اعظم غلامی، چهره شناخته‌شده فوتبال زنان ایران در راستای قوانین وضع‌شده از سوی سازمان لیگ، با توجه به سرپرستی‌اش در تیم ملی، در نقش سرمربی در سایه تیم ملوان فعالیت می‌کرد و قرارداد او از سوی سازمان لیگ ثبت نشد تا در اکثریت دیدارهای این فصل ملوان، غلامی از پشت فنس‌ها تیمش را هدایت کند. البته که در 2 هفته پایانی فصل شرایط برای غلامی متفاوت پیش رفت و او توانست با توجه به پایان قراردادش با ملوان، از کنار زمین این تیم شمالی را هدایت کند و بررسی کارنامه ملوان در فصل جاری نشان می‌دهد که غلامی می‌تواند جزو سرمربیان آینده‌دار فوتبال زنان ایران باشد و فراتر از نقش یک سرپرست، در قامت یک سرمربی در سالیان آینده کارش را در فوتبال زنان ببرد؛ چرا که او توانست از ملوانِ رو به افول، تیمی در قامت مدعی قهرمانی بسازد و این اتفاق دستاورد ارزشمندی برای قوی سپید به شمار می‌آید.

رشد حیرت‌انگیز به لطف درخشش ستاره‌های ملی‌پوش

ملوانی‌ها در زمینه تقویت فهرست تیم‌شان هم امسال عملکرد فوق‌العاده داشتند و توانستند در کنار جذب افسانه چترنور که فصل گذشته به مقام خانم گلی فوتبال زنان ایران رسید، با چهره‌های کلیدی و تاثیرگذار و البته ملی‌پوشی چون شبنم بهشت، مینا نافعی و محدثه زلفی هم توافق کنند تا ملوان به یکی از تیم‌های پرستاره فوتبال زنان ایران تبدیل شود. تغییر و تحولات رخ داده در ملوان بسیار مثبت بود؛ چرا که آن‌ها در مقایسه با فصل گذشته توانستند 17 امتیاز بیشتر کسب کنند و در حالی‌که در لیگ پانزدهم در رتبه ششم جدول با کسب 26 امتیاز کار خود را به پایان برده بودند، حالا در فصل اخیر موفق شدند 43 امتیاز به‌دست آورند و در فاصله 3 امتیازی با خاتون بمِ قهرمان به کارش در قامت تیم نایب‌قهرمان پایان دادند تا هفتمین نایب‌قهرمانی تاریخ تیم زنان ملوان بندرانزلی در فوتبال باشگاهی زنان ایران به‌ثبت برسد و آن‌ها از این حیث رکورددار هستند!

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری