football360 logo

قضاوت تیم زنان برای نخستین بار در تاریخ سری آ؛ اسب‌سواری بدون انتظار شهسوار!

07 اردیبهشت 1403 ساعت 13:2633 نظر
برای اولین بار گروه کاملا زنانه داوران، دیدار اینتر و تورینو را قضاوت خواهند کرد.
به گزارش فوتبال 360، اینتر پس از رسمیت بخشیدن به فتح اسکودتو در این فصل، سایر دیدارهای باقی‌مانده‌اش را تشریفاتی و صرفاً در مسیر شکستن رکورد می‌بیند. تیم برای بیستمین بار در تاریخش با پیروزی مقابل میلان اسکودتو را فتح کرد و در هفته‌های آینده به مصاف تورینو، ساسولو، فروزینونه، لاتسیو و هلاس‌ورونا خواهد رفت.
شاگردان اینزاگی اگر از بازی‌های باقی مانده بیشینه امتیازات ممکن را کسب کنند، رکورد قهرمانی با 101 امتیاز را خواهند شکست اما از این نظر در تاریخ یگانه نمی‌شوند. در همین راستا، قضاوت دیدار این تیم مقابل تورینو در هفته سی‌وچهارم سری آ، ظهر یکشنبه به ماریا سوله فریری کپوتی سپرده شد و  جملگی تیم داوری زنان در این دیدار او را همراهی می‌کنند
کمک‌های ماریا در این دیدار، فرانچسکا دی‌مونته و تیتزیانا تراشاتی هستند و  برای نخستین بار در تاریخ سری آ، داور مردی در میان 3 قاضی میدان وجود ندارد. ماریا سوله فریری کپوتی اگرچه پیش از این سابقه قضاوت در سری آ را داشته اما سابقه ۲ کمک‌ او،پ به قضاوت در سری بی (دیدار میان فروزینونه و ترنانا در دسامبر 2022)، جام حذفی ایتالیا (مصاف ناپولی و کرمونزه در ژانویه 2023) و جام‌جهانی قطر 2022 (مصاف آلمان و کاستاریکا با یاری رساندن به داور زن فرانسوی، خانم فراپار) بازمی‌گردد.
ماریا سوله 33 ساله‌ قبلا با قضاوت در دیدار ساسولو و سالرنیتانا در تاریخ 2 اکتبر 2022، نخستین داور زن در تاریخ سری آ لقب گرفته بود و با موفقیت یک بازی در بالاترین سطح فوتبال کشور را سوت زد. فرانچسکا دی‌مونته و تیتزیانا تراشاتی در ۳۸ سالگی، ظهر یکشنبه در سری آ فوتبال ایتالیا، دست در دست یکدیگر تاریخ‌ساز خواهند شد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری