football360 logo

نامزدهای تصاحب «سامورا»؛ داربی باسک، برای اولین بار

07 اردیبهشت 1403 ساعت 15:1214 نظر
رقابت برای تصاحب جایزه بهترین دروازه‌بان لالیگا به ۳ نام محدود شده است.

به گزارش فوتبال 360، فصل 2024-2023 لالیگا اسپانیا همانند سایر لیگ‌های اروپایی وارد مقطع پایانی خود شده است. تا پایان هفته سی و دوم رقابت‌ها و پس از برگزاری ال‌کلاسیکو در هفته گذشته، تکلیف قهرمان رقابت‌ها تقریبا مشخص شده  اما رقابت برای تصاحب جوایز فردی همچنان ادامه دارد. یکی از این جوایز «سامورا» یا جایزه بهترین دروازه‌بان لیگ است. این جایزه بر خلاف بسیاری از فصول گذشته هنوز صاحب جدید خود را نشناخته. مهمترین شانس‌های کسب جایزه «سامورا» در پایان فصل جاری شامل ۳ گزینه می‌شود؛ اونای سیمون از اتلتیک بیلبائو، الکس رِمیرو از رئال سوسیداد و مارک آندره ترشتگن از بارسلونا.

داربی باسک برای سامورا

جایزه بهترین دروازه‌بان لالیگا در پایان هر فصل به دروازه‌بانی اهدا می‌شود که میانگین گل خورده کمتری را نسبت به سایر دروازه‌بان‌ها از خود ثبت کند. البته نکته مهم دیگری هم برای تصاحب این جایزه وجود دارد. دروازه‌بانی شانس دریافت این جایزه را خواهد داشت که حداقل 28 بازی فصل را در ترکیب تیمش حضور داشته باشد. این قانون باعث می‌شود آندره لونین دروازه‌بان آماده این روزهای رئال مادرید، جایی در رقابت برای به دست آوردن این جایزه نداشته باشد. از سوی دیگر مارک آندره ترشتگن بخشی از فصل را به دلیل مصدومیت از دست داده بود اما تا به اینجا در 22 بازی حضور داشته و باید 6 بازی پایانی فصل را در ترکیب تیمش حضور داشته باشد و البته تا جای ممکن دروازه خود را بسته نگه دارد. شانس و رقابت اصلی برای به دست آوردن جایزه سامورا به طور ویژه به دروازه‌بانان ۲ رقیب دیرینه باسکی تعلق دارد. هم اونای سیمون و هم الکس رِمیرو فصل بسیار خوبی را پشت سر گذاشته‌اند. دروازه‌بان اتلتیک بیلبائو تا به اینجا طی 31 بازی 28 گل دریافت کرده. رِمیرو هم طی 31 بازی 31 بار دروازه خود را باز شده دیده .


از نظر بسته نگه داشتن دروازه، وضعیت اونای سیمون بهتر از الکس رِمیرو جلوه می‌کند. دروازه‌بان اتلتیک بیلبائو 15 بار موفق به ثبت «کلین شیت» شده و این آمار برای رِمیرو عدد 12 را نشان می‌دهد. سیمون 73 درصد ضربات به سمت دروازه خود را مهار کرده و این عدد برای رِمیرو 71 درصد است. برای اولین بار در تاریخ لالیگا ۲ دروازه‌بان از اتلتیک بیلبائو و رئال سوسیداد در رقابت مستقیم برای به دست آوردن جایزه سامورا قرار دارند. البته نباید این نکته را فراموش کنیم آندره ترشتگن در 22 بازی 20 گل را دریافت کرده و می‌تواند با اتکا به عملکرد دفاعی خوب بارسا در مقطع پایانی فصل در صورت حضور کامل در بازی‌های پیش رو، شانس به دست آوردن این جایزه ارزشمند را برای دومین بار داشته باشد.


آنتونیو رامالِتس دروازه‌بان فقید بارسلونا، ویکتور والدس دروازه‌بان سابق آبی و اناری‌ها و یان اوبلاک دروازه‌بان با تجربه اتلتیکومادرید هرکدام با کسب ۵ عنوان سامورا، رکورددار دریافت جایزه هستند. سامورا در فصل 2023-2022 به مارک آندره ترشتگن رسید. دروازه‌بان آلمانی با دریافت 18 گل در 37 بازی یکی از بهترین آمارهای ممکن طی دهه گذشته را به جا گذشت.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری