football360 logo

قدرت‌نمایی منچسترسیتی با بمباران آمکس؛ پنجاهمین گل فودن، نخستین ضربه سر دی‌بروینه

07 اردیبهشت 1403 ساعت 00:36177 نظر
منچسترسیتی برای چهارمین بازی متوالی لیگ به حداقل ۴ گل زده دست یافت.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، منچسترسیتی در دیداری معوقه از هفته بیست‌ونهم رقابت‌های فصل ۲۴-۲۰۲۳ لیگ برتر انگلیس با نتیجه ۴ بر صفر از سد برایتون گذشت. برای چهارمین بازی متوالی لیگی منچسترسیتی با ۴ گل زده از زمین خارج می‌شود؛ اتفاقی که در تمام تاریخ لیگ برتر تنها ۳ بار دیگر رخ داده است. فودن به رکورد ۵۰ گل زده با پیراهن منچسترسیتی در لیگ رسید و دی‌بروینه برای اولین بار با سر گل زد.


کوین دی‌بروینه خیلی زود با یک ضربه سر منچسترسیتی را پیش انداخت و ۲ گل متوالی از فیل فودن باعث شد نیمه اول با برتری ۳ بر صفر مدافع عنوان قهرمانی به پایان برسد. بازی در ۴۵ دقیقه دوم آرام‌تر دنبال شد اما خولین آلوارس توانست با پایان دادن به حسرت طولانی خود بعد از چند ماه در لیگ برتر گلزنی کند و حساب کار را ۴ بر صفر کند. 


منچسترسیتی با این پیروزی ۷۶ امتیازی شد و با یک بازی و یک‌ امتیاز کمتر نسبت به آرسنال (۷۷) به جایگاه دوم جدول صعود کرد. لیورپول با ۷۴ امتیاز بخت چندانی برای بازگشت به رقابت بر سر قهرمانی لیگ ندارد. منچسترسیتی برای قطعی کردن چهارمین قهرمانی متوالی خود در لیگ برتر، فارغ از نتایج رقبا، تنها به پیروزی در ۵ مسابقه باقی‌مانده تا پایان فصل احتیاج دارد. بازی‌هایی که به ترتیب در مقابل ناتینگام فارست، ولوز، فولام، تاتنهام و وستهام برگزار می‌شود و باید دید مصاف با نمایندگان لندن چه خاطره‌ای برای گواردیولا می‌سازد.


منچسترسیتی از ۱۳ تقابل اخیر با برایتون ۱۱ بار با پیروزی بیرون آمده‌ بود اما میکل آرتتا و شاگردانش در آرسنال بعد از کسب ۲ پیروزی متوالی امید داشتند ورزشگاه آمکس این بار به محل زمین خوردن قهرمان تبدیل شود. امید البته خیلی زود به باد رفت. فودن در سمت راست کایل واکر را راه انداخت و ارسال او در فاصله ۱۲ متری دروازه به کوین دی‌بروینه رسید تا با یک ضربه سر شیرجه‌ای و تماشایی در دقیقه ۱۷ گوشه بالای دروازه جیسون استیل را هدف قرار دهد. این نخستین گل هافبک خلاق منچسترسیتی با ضربه سر در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر به شمار می‌رفت.


حملات بی‌نقص منچسترسیتی بدون توقف پیش می‌رفت و فیل فودن در دقیقه ۲۶ گل دوم را به ثمر رساند. خود او در پشت محوطه ضربه آزاد گرفت و پشت توپ ایستاد. شلیک بازیکن آماده منچسترسیتی در بین راه به پشت پاسکال گروس برخورد کرد و در خلاف جهت پرش استیل از خط دروازه گذشت تا برتری دوبرابر شود. 


تنها ۷ دقیقه بعد، فشار وحشتناک بازیکنان منچسترسیتی به گل سوم منجر شد. بارکو، استیل و بالبا سعی داشتند در داخل محوطه جریمه خودی پاس‌کاری کنند. ۵ بازیکن منچسترسیتی به داخل محوطه نفوذ کردند و اولین اشتباه توپ را به مقابل پای فودن رساند تا بدون معطلی با یک شلیک زمینی به طرف دورتر دروازه، تیمش را به گل سوم برساند.


خولین آلوارس در شب مصدومیت ارلینگ هالند در ترکیب اصلی منچسترسیتی قرار داشت و حسرت ۳ ماهه (بیش از ۸۰۰ دقیقه‌ای) او برای گلزنی در لیگ برتر در دقیقه ۶۲ به پایان رسید. ادرسون با یک ضربه شروع مجدد بلند توپ را به حوالی محوطه جریمه حریف رساند. کایل واکر یک بازیکن را جا گذاشت و در آخرین ثانیه توپ را از مقابل دروازه‌بان دور کرد تا آلوارس به سادگی گل چهارم را به ثمر برساند. او در مسابقه رفت هم دروازه برایتون را باز کرده بود.


برایتون در ادامه مسابقه بهتر کار کرد اما موقعیت‌‌های این تیم راهی به دروازه ادرسون پیدا نکرد و بازی در نهایت با همان برتری ۴ بر صفر منچسترسیتی به پایان رسید. سیتیزن‌ها با کسب بیست‌وسومین پیروزی فصل همچنان ابتکار عمل در جنگ بر سر قهرمانی لیگ برتر را حفظ کردند. منچسترسیتی از ساعت ۱۹:۰۰ روز یکشنبه در ورزشگاه سیتی گراند میهمان ناتینگام فارست است.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری