football360 logo

کارزار ۱۰ هزار نفری هواداران بایرن؛ توخل را نگه دارید!

07 اردیبهشت 1403 ساعت 11:0527 نظر
کنار رفتن آلونسو و ناگلزمن از گزینه‌های هدایت بایرن ممکن است منجر به بقای توخل شود.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، تعدادی از هواداران بایرن مونیخ در حال امضا کردن کارزاری هستند که از مدیران باشگاه می‌خواهد دوران حضور توماس توخل روی نیمکت باشگاه را یک سال دیگر تمدید کند. 

فاصله بایرلورکوزن با بایرن در صدر جدول بوندس‌لیگا به سطحی غیر قابل جبران رسیده بود و در این شرایط، باشگاه اعلام کرد در پایان فصل با توماس توخل قطع همکاری می‌کند اما صعود باواریایی‌ها به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا با غلبه بر آرسنال ارزیابی رسانه‌ها از کارنامه تیم در این فصل را تغییر داد. ژابی آلونسو در لورکوزن می‌ماند و قرارداد ناگلزمن هم با تیم ملی آلمان تمدید شده. این موضوع باعث شده گزینه‌های مناسب کمتری برای مذاکره در مقابل سران بایرن مونیخ باشند.


هواداران بایرن‌مونیخ در حال امضای بیانیه‌‌ای هستند که از باقی ماندن توماس توخل روی نیمکت باشگاه حمایت می‌کند و سطح دیگر گزینه‌های در دسترس را به مراتب پایین‌تر از سرمربی سابق چلسی می‌داند. تعداد امضاهای این کارزار از سه‌شنبه تاکنون از ۱۰ هزار نفر گذشته، با عنوان «ما توخل را می‌خواهیم، نه رانگنیک» مطرح شده و احتمالاً واکنشی به صحبت‌های رالف رانگنیک در ابتدای هفته است. سرمربی اتریشی گفته بر سر جانشینی توماس توخل در روی نیمکت بایرن مونیخ مذاکراتی با باشگاه داشته است. پیش از این به نظر می‌رسید ژابی آلونسو، سرمربی تیم قهرمان بایرلورکوزن گزینه اصلی حضور در بایرن باشد اما بازیکن سابق مونیخی‌ها ماه گذشته اعلام کرد فصل آینده و همزمان با بازگشت شوراتزروتن به لیگ قهرمانان اروپا در این تیم باقی می‌ماند. از طرف دیگر یولیان ناگلزمن که پیش‌تر احتمال بازگشت به آلیانتس آرنا را ممکن می‌دانست، تصمیم گرفت بعد از جام ملت‌های اروپا هم به همکاری با تیم ملی آلمان ادامه دهد. 


بایرن مونیخ زمستان گذشته و بعد از نابود شدن شانس قهرمانی لیگ (برای نخستین بار پس از ۱۱ فصل قهرمانی متوالی) اعلام کرد «گفت‌وگوهای سازنده بین یان کریستین درسن، مدیر اجرایی باشگاه و توماس توخل» به اعلام خبر جدایی توافقی سرمربی آلمانی منجر شده است. در کارزار هواداران بایرن مونیخ آمده: «با وجود پوشش رسانه‌ای منفی حول محور توخل و مصدومیت‌های متعدد بازیکنان، قهرمان سابق اروپا توانست تیمش را به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان برساند. با تمام احترام به نامزدهایی مانند اونای امری و رالف رانگنیک، آنها سرمربیانی در حد و اندازه‌های توماس توخل نیستند.» فینال فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه آلیانتس آرنا برگزار می‌شود و بایرن مونیخ باید برای رسیدن به آن مسابقه حساس برنامه ویژه‌ای داشته باشد. در ادامه بیانیه این کارزار آمده: با توجه به اینکه «فیناله داهوام» فصل آینده برگزار می‌شود، بایرن مونیخ باید به دارابودن سرمربی فوق‌العاده‌ای مانند ت.ت که متخصص لیگ قهرمانان است، خوشحال باشد.


قرارداد اولیه توخل قرار بود او را تا تابستان ۲۰۲۵ در مونیخ نگه دارد. بایرن در نخستین فصل حضور او به لطف توقف دورتموند در آخرین مسابقه فصل مقابل ماینتس، در عین ناباوری به قهرمانی لیگ رسید اما امسال با ۱۴ امتیاز اختلاف نسبت به تیم شکست‌ناپذیر بایرلورکوزن در رده دوم قرار دارد. با تمام این‌ها، پیروزی قانع‌کننده در مقابل آرسنال منجر به صعود باواریایی‌ها به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا شد و بایرن در این مرحله رئال مادرید را پیش رو دارد. توخل سابقه سرمربیگری در ماینتس، دورتموند، پاری‌سن‌ژرمن و چلسی را در کارنامه دارد و روی نیمکت چلسی جام قهرمانی رقابت‌های فصل ۲۱-۲۰۲۰ لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری