football360 logo

خداحافظی با مرد هلندی قطعی است؛ منچستریونایتد، آلمانی می‌شود؟

10 اردیبهشت 1403 ساعت 12:0060 نظر
با توجه به نتایجی که هر هفته کام هواداران منچستریونایتد را تلخ می‌کند، به روزهای آخر تن‌هاخ در اولدترافورد نزدیک می‌شویم.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، با اینکه رویکرد ابتدایی تیم مدیریتی جدید منچستریونایتد حمایت از اریک تن‌هاخ بود و سعی می‌کردند در مصاحبه های خود نشان دهند  برنامه فصل آینده یونایتد هم با هدایت مرد هلندی به پیش خواهد رفت اما نتایج دور از انتظار شاگردان تن‌هاخ در هفته های اخیر باعث شده است دیگر کسی در تئاتر رویاها هواخواه سرمربی نباشد.

گزینه‌های اولیه ناامیدکننده

پس از نارضایتی هواداران شیاطین سرخ در هفته‌های گذشته، نام چند سرمربی پیرامون جانشینی تن‌هاخ شنیده شد که خشم هواداران این تیم در شبکه‌های اجتماعی را رقم زد. مربی‌هایی که هنوز نتوانسته‌اند به افتخار بزرگی در سطح اول فوتبال اروپا برسند، گزینه سران منچستریونایتد بودند؛ گرت ساوت‌گیت و ادی هاو. ساوت‌گیت به واسطه دوستی نزدیک با مالکان جدید یونایتد از شانس بالایی برای جانشینی تن هاخ برخوردار بود اما موج مخالفت هواداران باعث شد کار به مذاکرات نهایی کشیده نشود. پس از شایعات این گزینه‌ها، جوی در رسانه‌ها و طرفداران به وجود آمد که گزینه خوبی فعلا در دسترس نیست تا اینطور القا شود تن‌هاخ بهترین گزینه ممکن برای آینده یونایتد است.

گزینه های امیدبخش 

اما در هفته های اخیر گزینه های جدیدی روی میز مدیران انیوس دیده می‌شود که کورسوی امیدی برای هواداران منچستر روشن کرده است.

توماس توخل

سرمربی آلمانی بایرن مونیخ این فصل در بوندس‌لیگا عملکرد خوبی نداشت. مونیخی‌ها نتوانستند برای دوازدهمین بار متوالی قهرمان شوند و زیر سایه لورکوزن شکست ناپذیر ژابی آلونسو قرار گرفتند اما توخل در لیگ قهرمانان اروپا نشان داد هنوز جزو بهترین مربیان اروپاست. اکثر کارشناسان انگلیسی و آلمانی شانس بیشتری را برای آرسنال قائل بودند تا به مرحله نیمه‌نهایی صعود کند اما شاگردان توخل با ارائه نمایشی منطقی و حساب شده تیم دوم لیگ برتر انگلیس را حذف کردند. با این وجود اما توخل در پایان فصل از بایرن جدا می‌شود. در روزهای اخیر رسانه‌های انگلیسی خبر داده‌اند تماس‌های اولیه بین سران یونایتد و نمایندگان توخل آغاز شده است و ۲ طرف در حال مذاکره هستند. توماس توخل سابقه کار در لیگ برتر را دارد. او با چلسی توانست در فصلی باورنکردنی قهرمانی اروپا شود؛ آن هم چلسی که توسط فرانک لمپارد به ویرانه‌ای تبدیل شده بود. با این حال اما توخل در لیگ هیچ‌گاه عملکرد درخشانی نداشته است به جز پاری‌سن‌ژرمن که در این سال‌ها همیشه قهرمان فرانسه بوده. عملکرد سرمربی آلمانی در جدال‌های بزرگ و اروپایی آنقدر خوب بوده است که گزینه جذابی برای منچستریونایتد به حساب بیاید. احتمال می‌رود اگر مدیران یونایتد با توخل بر سر مسائل مالی و بودجه نقل و انتقالاتی به توافق برسند دیگر مانعی برای آمدن تامی‌تی به تئاتر رویاها نباشد.

زیدان، رویای شیرین اما دشوار 

هفته پیش علاقه زیزو به هدایت شیاطین سرخ نقل محافل شده بود. رسانه‌های انگلیسی اولین مدعی شده بودند زیدان از بین بایرن مونیخ و منچستریونایتد ترجیح می‌دهد به منچستر سفر کند. با گذشت یک هفته مشخص شد خبر توافق اسطوره فرانسوی و مونیخی‌ها از ابتدا شایعه بوده چون بایرن مونیخ با رالف رانگنیک به توافق نهایی رسیده  و به زودی این انتقال رسمی می‌شود. خبر علاقه زیدان به منچستر هم به نظر می‌رسد شیطنت رسانه ها باشد چرا که زیزو در این سال‌ها نشان داده است هر پیشنهادی را قبول نمی‌کند و جایی کار میکند که محبوبیت و مقبولیت بالایی داشته باشد؛ مثل مادرید و تیم ملی فرانسه. در گزارش رسانه انگلیسی یک نکته خیلی مهم وجود داشت. زیدان در صورتی علاقه دارد در منچستریونایتد کار کند که این تیم فصل آینده در لیگ قهرمانان اروپا حاضر باشد. با نتایج اخیر شاگردان تن‌هاخ، سهمیه لیگ قهرمانان از دست رفته و به این ترتیب احتمال آمدن زیزو به انگلیس خیلی پایین است.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری