football360 logo

گواردیولا: از اول می‌دانستیم بازی دشوار است؛ آرسنال دیگر امتیاز از دست نمی‌دهد

09 اردیبهشت 1403 ساعت 22:4270 نظر
سرمربی منچسترسیتی امیدی به لغزش مجدد آرسنال ندارد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی در گفت‌وگوی خبری بعد از مسابقه مقابل ناتینگام فارست از خوشحالی خود به دلیل پیروزی تیمش در یک روز دشوار خبر داد. موقعیت‌های ناتینگام راهی به دروازه پیدا نکرد تا ۲ پاس گل از کوین دی‌بروینه منچسترسیتی را به پیروزی ۲ بر صفر برساند. این سیصدمین مسابقه لیگ برتری پپ گواردیولا به شمار می‌رفت و سرمربی کاتالونیایی به رکورد ۲۲۱ پیروزی (۷۳.۶ درصد) و ۷۰۴ امتیاز در سطح اول فوتبال انگلیس رسید که با اختلاف نسبت به دیگر رقبا در این مدت بهترین آمار لیگ برتر به شمار می‌رود.


عملکرد منچسترسیتی از سلطه‌جویی و جاه‌طلبی همیشگی عاری بود اما نتیجه دلچسب به همراه کلین‌شیت به دست آمد. او گفت: «بازی دشواری بود. فصل گذشته در این ورزشگاه به مراتب بهتر بازی کردیم اما به نتیجه مساوی رسیدیم. از شرایط خبر داشتیم و می‌دانستیم بازی قرار است به این شکل پیش برود.» یوشکو گواردیول، زننده گل نخست مسابقه گفته: «بازی سختی بود. از اول می‌دانستیم مسابقه قرار است به این شکل پیگیری شود. به خصوص به این دلیل که چمن به شدت خشک بود. با ۳ امتیاز مهم به خانه برمی‌گردیم.» با این حال گواردیولا شرایط نامناسب چمن را اتفاقی مثبت برای تیمش می‌داند: « ازخوش‌شانسی ما چمن تا این اندازه خشک بود. با توجه به موقعیت‌های تیم حریف، اگر زمین وضعیت بهتری داشت ، آنها به گل می‌رسیدند. از این نظر خوش‌شانس به نظر رسیدیم. در مقابل حریف اذیت شدیم اما وقتی متئو کواچیچ و برناردو سیلوا به زمین آمدند، بسیار بسیار بهتر بازی کردیم.» 


پیروزی در مقابل ناتینگام صعود منچسترسیتی به رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را قطعی کرد. سیتیزن‌ها برای چهاردهمین فصل متوالی در عالی‌ترین تورنمنت باشگاهی زیر نظر یوفا حاضر خواهند بود: «مدیر و مالک باشگاه بسیار خوشحال می‌شوند. ما به لیگ قهرمانان اروپا می‌رسیم. چند باشگاه این موضوع را تجربه می‌کنند؟ این خبر خیلی خوبی است. بارها گفته‌ام  مهم‌ترین هدف رسیدن به لیگ قهرمانان خواهد بود. ما در حالی که هنوز ۴ مسابقه تا پایان فصل باقی مانده سهمیه اروپایی را قطعی کردیم. به باشگاه و بازیکنانم تبریک جدی می‌گویم.» منچسترسیتی همچنان ابتکار عمل در رقابت بر سر قهرمانی را در اختیار دارد اما آرسنال با پیروزی دشوار بر تاتنهام همچنان فشار را روی تیم گواردیولا حفظ کرد: «ترجیح می‌دهیم آرسنالی‌ها در یک مسابقه بازنده شوند اما کنترلی روی نتایج حریف نداریم. دقیقاً می‌دانیم برای قهرمانی باید چه کنیم. آنها نتیجه خوبی به دست آوردند. ۴ مسابقه به پایان فصل مانده و من گمان نمی‌کنم آرسنال از این به بعد امتیازی از دست دهد.» آخرین باری که گواردیولا در مورد پیروزی رقبا اطمینان داد، هم آرسنال و هم لیورپول امتیاز از دست دادند. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری