football360 logo

آرتتا 3 رقمی شد؛ صدمین برد در رقابت سنتی

10 اردیبهشت 1403 ساعت 10:1817 نظر
سرمربی توپچی‌های لندنی صدمین پیروزی خودش در آرسنال را برابر تاتنهام به دست آورد.

به گزارش فوتبال 360، برای رسیدن به دومین بردش روی نیمکت قرمزهای لندنی 8 بازی صبر کرد و بسیاری از هواداران تیمش را در این مدت مایوس کرده بود. با این حال اعتماد سران باشگاه به میکل آرتتا جواب داده است. دومین برد او که در هشتمین بازی به دست آمد، به بردهای بعدی آرسنال متصل شد و روز گذشته در مقابل تاتنهام و در یکی از حساس‌ترین بازی‌های دوران مربیگری، آرتتا به صدمین پیروزی‌اش رسید. صد برد در لیگ برتر انگلیس برای مردی که هنوز می‌تواند آمارش را در این لیگ ارتقا ببخشد و آرسنال او امیدهای زیادی را برانگیخته، می‌تواند یک ایستگاه مهم و قابل توجه نام بگیرد. در این ایستگاه مدیران تیم و مالک آرسنال در جلسه‌ای دور هم جمع می‌شوند، به یکدیگر لبخند می‌زنند و تایید می‌کنند تصمیم درستی گرفتیم!

مسیر صدتایی شدن

در لیگ برتر گاهی تیم‌های در منطقه سقوط به دسته پایین‌تر هم سرسخت و آماده ظاهر می‌شوند و عرصه را بر مدعیان قهرمانی تنگ می‌کنند. به طور کلی رسیدن به پیروزی در لیگ برتر کار آسانی نیست و شما به عنوان سرمربی باید خیلی پشتکار و استعداد داشته باشید تا ظرف 5 سال به آمار صد پیروزی برسید. اولین برد آرتتا در سومین بازی او روی نیمکت آرسنال در لیگ برتر انگلیس و با غلبه بر منچستریونایتد رقم خورد. تیم او در ادامه روند 3 بازی متوالی بدون پیروزی در لیگ را به ندرت شاهد بوده است. آرتتا در 168 بازی به رکورد صد پیروزی رسیده و در این مدت به ندرت دوره‌هایی طولانی‌تر از 2 بازی بدون برد داشته و همواره هر حضیضی برای او و تیمش با اوج بعدی همراه می‌شود. در این میان بازی‌های خاطره‌انگیز بسیاری برای مرد اسپانیایی و شاگردانش سپری شده که توپچی‌های عصر جدید را صاحب خاطرات جذابی برای الهام گرفتن و انگیزه داشتن می‌کند. از این بردهای خاطره‌انگیز می‌توانیم به برد 2 بر یک مقابل تاتنهام در سال 2021 اشاره کنیم. آنها نتیجه یک بر صفر به سود حریف را با به ثمر رساندن 2 گل جبران کردند. برد 4 بر 2 سال 2022 در استمفوردبریج در مقابل چلسی برای آرسنالی‌ها شیرین و به‌یادماندنی بود.  یکی از به‌یادماندنی‌ترین پیروزی‌های آرسنال در این مدت با گل بوکایو ساکا در دقیقه 76 در مقابل لیورپول رقم خورد.بازی برابر 2 تیم با نتیجه 2 بر 2 جریان داشت و سرانجام ساکا، برتری را به آرسنال بخشید. یونایتد هم در سال 2023 در خانه آرسنال این تیم را دچار دردسر کرده بود و وقتی مسابقه تا واپسین ثانیه‌ها با نتیجه تساوی دنبال می‌شد، ادی انکتیا وقت‌های تلف‌ شده بازی را برای درخشش و باز کردن دروازه منچستریونایتد و ثبت یکی دیگر از پیروزی‌های نمادین آرسنال انتخاب کرد. آنها فصل گذشته در ورزشگاه تاتنهام موفق به برد 2 بر صفر شدند. این برد یک طلسم‌شکنی به شمار می‌رفت و عصر جدید توپچی‌ها را به تصویر می‌کشید. بازگشت در مقابل استون‌ویلا، برد مقابل منچسترسیتی نجات از تساوی و گلزنی منجر به پیروزی در دقایق پایانی مقال لوتون تاون، بردهای 6 گله در برابر وستهام و شفیلد، استیلای 5 گله در مقابل چلسی و در داربی لندن و در نهایت برد شیرین روز گذشته پیش روی حریف سنتی و در خانه تاتنهام، نتایج درخشان دیگری است که آرتتا و آرسنال در این بازه به دست آوردند. با همه این احوال پیروزی آخر آرسنال و رسیدن به رکورد صد برد در لیگ برتر انگلیس، برابر تاتنهام در خانه این تیم و در کشمکش قهرمانی چیز دیگری بود و شاید از همه نتایج خوب آرسنال برای هوادارانش در این مدت جذاب‌تر باشد چون هم آرسنال را مدعی قهرمانی نگه داشت، هم آرتتا را 3 رقمی کرد و هم یک طلسم دیگر را در خانه تاتنهام شکست.

طلسم‌شکنی

این مرحله حتی برای آرسن ونگر هم قفل شده بود اما کد رمز آن را آرتتا با سخت‌کوشی و انگیزه پیدا کرده. آرسنال بین سال‌های 2009 تا 2022 فقط یک بار موفق به بردن تاتنهام در لیگ و در زمین حریف شده بود. این تیم از 2014 به بعد هرگز نتوانست داربی شمال لندن در خانه حریف را با پیروزی پشت سر بگذارد تا اینکه فصل گذشته آرسنال اولین طلسم را باطل کرد و تاتنهام را در خانه‌اش با 2 گل شکست داد. در این فصل و با این آرسنال آماده و مدعی قهرمانی نوبت باطل شدن طلسم بعدی بود. توپچی‌های لندنی 35 سال نمی‌توانستند 2 برد متوالی در خانه حریف در لیگ را تجربه کنند. این طلسم هم به دست شاگردان درخشان آرتتا و با هدایت سرمربی موفق اسپانیایی از بین رفت و شکسته شد. آرسنالی‌ها پس از 35 سال 2 پیروزی متوالی در زمین تاتنهام را تجربه کردند تا ابعاد جدیدی از موفقیت و افق‌های تازه‌ای از رویا پردازی برای تیم تحت هدایت مرد جوان اسپانیایی رویت شود و هواداران این تیم به ثبت یک تاریخ بزرگ با آرتتا امیدوار شوند. سرمربی متعصب و پر شور نیمکت قرمزهای لندنی عشقش به تیم انگلیسی را با شجاعت، پشتکار و هدیه دادن خاطراتی جذاب به هواداران تیمش ثابت کرده. شاید وقت آن است سکوهای ورزشگاه امارات هم پس از مدت‌ها رویکردشان را در قبال تیم محبوب خود تغییر دهند. شاید وقت آن رسیده باشد در صورت شکست آرسنال در یک مسابقه و حتی باخت سنگین این تیم در برابر یک رقیب، دیگر کسی پیش از پایان مسابقه زمین را ترک نکند. آرتتا عشقش را ثابت کرد و حالا شاید نوبت هواداران آرسنال است تا در سخت‌ترین روزها هم تیم محبوبشان را تنها نگذارند. شاید در کشمکش روزهای پایانی فصل، شکست دیگری منتظر توپچی‌ها باشد و ممکن است این جاه‌طلبی به قهرمانی در این فصل ختم نشود.در چنین روزهایی باید منتظر پاسخ صبورانه و محبت‌آمیز سکوها به نتایج خوبی باشیم که آرسنال آرتتا گرفته است.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری