football360 logo

ترین‌های هفته دهم؛ آبی‌تر از آبی

25 آذر 1400 ساعت 11:49
استقلال و فرهاد مجیدی با پیروزی در بازی بزرگ هفته خود را به صدر جدول رساندند و در جمع ترین‌ها هم حسابی خوش درخشیدند.

به گزارش فوتبال 360؛ سرخابی‌ها بعد از مدت‌ها هر دو یک هفته رویایی را پشت سرگذاشتند. برد استقلال البته در بازی بزرگ هفته حال و هوای دیگری داشت و به همین دلیل این تیم در جمع ترین‌ها نقش پررنگ‌تری داشت. از آن سو هم باختن مدعیان دیگری مانند سپاهان و گل‌گهر باز هم پای تیم‌های دیگر را به جمع ترین‌ها باز کرد.  

تیم هفته: استقلال

حدس زدن این که برنده بازی استقلال و سپاهان، آبی‌پوشان پایتخت‌اند کار اصلا راحتی نبود. استقلال که در هر بازی نمایشی متفاوت از هفته قبل ارائه می‌‌دهد حدس زدن عملکردش در هر هفته را به کاری دشوار تبدیل کرده است. تیم فرهاد مجیدی اما نشان داد که بخشی از راه تیم‌شدن را رفته است و با پیروزی یک بر صفر در بازی سرنوشت‌ساز هفته شخصیت تیمی‌اش را ارتقا بخشید. استقلالی‌ها که در این بازی توپ را به بازیکنان سپاهان داده بودند، در فاکتورهای مالکیت و پاسکاری نتوانستند آماری در حد سپاهان داشته باشند اما با 4 شوت در چارچوب خطرناک‌تر از حریف ظاهر شدند. بردن استقلال در این بازی از لحاظ فنی و روحی و همچنین وضعیت در جدول بیش از 3 امتیاز برای فرهاد مجیدی و شاگردانش ارزش داشت.

مربی هفته: رضا عنایتی ( هوادار)

تیم تازه به لیگ برتر آمده هوادار کم‌کم نزدیک بود که خود را به گزینه اول سقوط به آنجایی که از آن آمده بود، معرفی کند و رضا عنایتی در اولین تجربه صعودش به لیگ برتر خیلی زود به خط پایان برسد. با این حال این مربی توانست تیمش را جمع و جور کرده و نشان دهد که تساوی مقابل پرسپولیس خیلی هم اتفاقی و براساس حوادث نبوده است. شاگردان عنایتی با پیروزی مقابل ذوب‌آهن برای دومین هفته متوالی هم گل زدند و هم امتیاز گرفتند تا این تیم با قرار گرفتن در رتبه سیزدهم خود را به رتبه‌های یک رقمی نزدیک کند. آن‌ها 9 شوت به سمت دروازه حریف زدند که آمار بسیار خوبی برای این تیم است و همانطور که عنایتی در کنفرانس مطبوعاتی‌اش گفته بود؛ اجازه ایجاد موقعیت جدی هم به حریف ندادند. 

بازیکن هفته: امید عالیشاه (پرسپولیس)

عالیشاه برای دومین هفته متوالی بهترین بازیکن میدان در بازی تیمش بود. بازیکنی که هفته گذشته رکورددار پاس کلیدی در لیگ بیست‌و‌یکم بود این بازی هم یک پاس گل داد تا پای عیسی آل‌کثیر هم بعد از چند هفته به گل باز شود. عملکرد عالیشاه البته به همین یک پاس محدود نشد. او با 14 نبرد موفق به همراه ایمان اکبری بازیکن پیکان بیشترین پیروزی را داشت. با گرفتن 3 خطا بعد از مجتبی حق‌دوست، بیشترین خطا را در بازی گرفت و دو پاس کلیدی هم داد. با این آمار عالیشاه در روزی که در ارسال پاس‌هایش بادقت نبود و با 63 درصد دقت پاس، کمترین دقت را در چند هفته اخیر به نام خودش ثبت کرد باز هم عصای دست یحیی گل‌محمدی در میانه میدان بود و به او کمک کرد تا برد شیرین سه بر یک را مقابل دستیار سابقش به دست بیاورد. جعفر سلمانی بازیکن استقلال هم با یک تک گل 3 امتیازی و از کار انداختن جناح راست قدرتمند استقلال، گزینه مناسبی برای کسب این عنوان بود.

گل هفته: شروین بزرگ (صنعت نفت)

ضربه برگردان شروین بزرگ همه چی را برگرداند. علیرضا منصوریان، تیمش بعد از دقیقه 8 بازی با استقلال گلی نزده بود در صورت به پایان رسیدن این بازی بدون گل، با بیش از 350 دقیقه گل‌نزدن قطعا مشکلات زیادی را پیش روی خود می‌دید. همچنین از دست رفتن 2 امتیاز این بازی صنعت نفت را به یک‌قدمی قعر می‌رساند. گل برگردان شروین بزرگ در دقیقه آخر بازی اما به زیبایی هرچه تمام‌تر همه چی را برگرداند و یک گل زیبا اتفاقات زیبایی را برای برزیل لیگ برتر رقم زد. یک شوت از راه دور زیبا هم این هفته سهمیه تراکتور بود و رضا دهقانی، بازیکن اول فصل پرسپولیس حسابی هواداران تبریزی را میخکوب کرد.

پاس گل هفته: رضا جعفری (نساجی)

کریم اسلامی مقابل آلومینیوم هرمزگان با 2 پاس بسیار زیبا 2 گل زد اما یکی از گل‌ها آفساید شد. او اولین بار با پاس زیبای مسعود شجاعی توانست دروازه را باز کند که گلش مردود شد. دقایقی بعد اما این‌بار رضا جعفری بود که بعد از یک چرخش زیبا و جاگذاشتن بازیکن حریف یک ارسال بسیار زیبا روی سر کریم اسلامی انجام داد و این بار این مهاجم توانست دروازه آلومینیوم گل‌نخور را باز کند. این گل در نهایت بیش از یک امتیاز را برای ساکت الهامی و تیمش نداشت.

چهره ویژه هفته: رودی ژستد (استقلال)

بازیکن استقلال با 22 نبرد موفق رکورددار هفته دهم لیگ بود و البته مشخص است که بیشتر این نبردها، هوایی بوده است. سود این رکورد برای استقلال یک پاس گل و یک گل سه امتیازی بود. او 2 شوت خارج از چارچوب هم داشت. نکته جالب این است که ژستد به عنوان مهاجم با 5 عملکرد دفاعی از چهار بازیکن این تیم بیشتر در دفاع مشارکت داشت. 


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری