football360 logo

شب تلخ عابدزاده در اسپانیا؛ پایان رویای صعود

01 خرداد 1401 ساعت 11:112 نظر
«پونفرادینا» با شکست سنگین خانگی مقابل لگانس، شانس اولین صعود به لالیگا را از دست داد.

به گزارش فوتبال 360، امیرعابدازده بعد از عملکرد خوبی که در باشگاه ماریتیمو پرتغال داشت، ابتدای فصل دست به تصمیمی عجیب زد و راهی سطح دوم فوتبال اسپانیا شد. امیر که از از دوران جوانی آرزوی بازی در اسپانیا را داشت، بعد از انتخاب تیم پونفرادینا، هدفش از این تصمیم را صعود به لالیگا همراه با این تیم اعلام کرده بود. 

امیر فصل پر فرازونشیبی را پشت سرگذاشت. او که در جام جهانی 2018 روسیه یکی از بازیکنان حاضر در لیست کارلوس کی‌روش بود، تلاش زیادی کرد که در تیم ملی هم فیکس شود. بعد از اشتباه علیرضا بیرانوند مقابل لبنان، دراگان اسکوچیچ این فرصت را به امیر داد تا مرد شماره یک دروازه ایران باشد. فرصتی که امیر از آن نتوانست به خوبی استفاده کند و با اشتباه بدی که مقابل کره‌جنوبی در سئول داشت، از دست رفت. امیر در دقایق پایانی نیمه‌ اول بازی مقابل کره‌جنوبی، یک گل بد از سون هیونگ‌مین بهترین آسیایی این روزهای فوتبال جهان خورد و همین گل باعث شد او در بازی بعدی مقابل لبنان نیمکت‌نشین شده و دوباره بیرانوند به ترکیب اصلی تیم ملی برگردد.

امیر بعد از نیمکت‌نشین شدن در تیم ملی، یک هدف برای این فصل داشت؛ صعود به لالیگا همراه با پونفرادینا. هدفی که شب گذشته برای دروازه‌بان ملی‌پوش از بین رفت و اگر امیر می‌خواهد برای پونفرادینا در لالیگا بازی کند، حداقل باید یک‌فصل دیگر منتظر بماند. 

تیم او شانسی برای اول یا دوم شدن و صعود مستقیم به لالیگا را نداشت اما این شانس را داشت تا از طریق پلی‌آف صعود به لالیگا، خود را به سطح اول فوتبال اسپانیا برساند. با این حال شکست سنگین خانگی رویای صعود را برای امیر از بین برد. پونفرادینا شب گذشته در خانه به مصاف لگانس رفت و شکست ۳ بر صفر را تجربه کرد. پونفرادینا با این شکست درفاصله یک هفته مانده به پایان رقابت‌ها، با 63 امتیاز در رده هشتم قرار دارد و با توجه به اختلاف 4 امتیازی با لاس پالماس رده ششمی، شانسی برای حضور در پلی‌آف نخواهد داشت. (تیم‌های سوم تا ششم برای حضور در لالیگا در پلی‌آف به مصاف هم می‌روند.)

نیمکت‌نشین شدن در تیم ملی و عدم صعود به لالیگا، پایان تلخی را برای امیر در این فصل رقم زد. عابدزاده که حضورش در دومین جام جهانی هم تقریبا محتمل است، کار سختی برای رسیدن به ترکیب اصلی تیم ملی دارد و رویایی بازی در جام جهانی دارد. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری