football360 logo

خداحافظی شماره 4 افسانه‌ای؛ سوپرمن کفش‌هایش را آویزان کرد

05 تیر 1401 ساعت 15:00163 نظر
جلال حسینی پس از بیش از 2 دهه بازی در سطح اول فوتبال ایران، از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

به گزارش فوتبال 360، جلال حسینی چهره با سابقه و پرافتخار فوتبال ایران، سرانجام روز گذشته تصمیم به خداحافظی از دنیای فوتبال گرفت. این بازیکن با رکوردهای منحصربه فرد و افتخارات تکرار نشدنی به کار خود به عنوان بازیکن خاتمه داد. القابی مثل سوپرمن یا صخره که به این بازیکن داده شد، بیانگر تاثیرگذاری بالای او در زمین است. در پایان بیش از 20 سال دوران حرفه‌ای جلال حسینی، فراز و فرودهایی این بازیکن مرور شده است.

وداع با آخرین بازمانده

جلال حسینی تنها بازیکن باقی‌مانده از اولین دوره لیگ برتر بود. این بازیکن فوتبال حرفه‌ای خود را در ملوان آغاز کرد و با این تیم به لیگ یک سقوط کرد و بازگشت. جلال حسینی تا لیگ پنجم در این تیم باقی ماند و پس از آن به سایپا پیوست و اولین قهرمانی خود را در این تیم به‌دست آورد.

حسینی پس از سایپا به سپاهان رفت و عضوی از نسل طلایی این تیم شد. این بازیکن در 3 فصل بازی در سپاهان به 3 قهرمانی دست یافت و بعد به پرسپولیس پیوست. حسینی بعد در 2 دوره حضور در پرسپولیس موفق به کسب جامی نشد و برای یک‌فصل حضور در فوتبال قطر را تجربه کرد. حسینی در بازگشت از قطر جایی در پرسپولیس نداشت و نفت تهران را برای ادامه دوران بازیگری خود انتخاب کرد. پرسپولیس در لیگ پانزدهم از ضعف دفاعی آسیب زیادی دید و برای ترمیم آن اقدام به جذب جلال حسینی کرد.

بازگشت جلال به پرسپولیس با دوران پرشکوه این تیم همراه شد. این بازیکن با پرسپولیس موفق به 5 قهرمانی پیاپی در لیگ شد. 4 قهرمانی سوپرجام، یک قهرمانی در جام‌حذفی و 2 بار حضور در فینال آسیا سایر افتخارات این بازیکن در پرسپولیس هستند. حسینی با 196 بازی در پرسپولیس، بیشتر دوران بازیگری خود را در این تیم پشت سرگذاشت. او در دوران بازی خود در لیگ برتر، 490 بازی کرد. 23 گل زد، 7 پاس گل داد و 51 کارت زرد گرفت و تنها یک‌بار اخراج شد.

4 رکورد تاریخی شماره 4

جلال حسینی در دوران پرشکوه بازیگری خود رکوردهای منحصر‌به‌فردی از خود به‌جای گذاشته است. این بازیکن 9 عنوان قهرمانی در لیگ دارد، رکوردی که به نظر می‌رسد سال‌ها دست نخورده باقی خواهد ماند. حسینی این 9 قهرمانی را با 3 تیم مختلف به‌دست آورده و رکوردار بیشترین قهرمانی با تیم‌های مختلف در تاریخ لیگ برتر است.

دیگر رکورد منحصر به فرد کاپیتان سابق پرسپولیس، تعداد بازی در لیگ برتر است. این بازیکن 490 بازی در تاریخ لیگ برتر انجام داده است. حسینی  قبل از رسیدن به حدنصاب استثنایی 500 بازی از فوتبال خداحافظی کرد. بین بازیکنان فعال در لیگ، محمدرضا خلعتبری با 431 بازی بیشترین تعداد بازی را انجام داده است و بعید است که بازیکنی در فصول آتی به این رکورد دست یابد.

رکورد دیگر جلال حسینی تعداد پیروزی است. این بازیکن با 237 پیروزی، بیش از هر بازیکنی در لیگ برتر برنده از زمین خارج شده است. جلال حسینی به عنوان بازیکن با 44 تیم مختلف روبرو شده که تمام این تیم‌ها حداقل یک‌بار مقابل جلال حسینی شکست خوردند. پیکان با 19 باخت بیشترین شکست را برابر جلال حسینی داشته است. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری