football360 logo

آشنایی با رکوردداران سپاهان در تاریخ لیگ برتر؛ یاران محرم

09 مرداد 1401 ساعت 14:498 نظر
در آستانه شروع فصل جدید لیگ، رکوردداران هر باشگاه مرور شده است.

به گزارش فوتبال 360، در 21 دوره برگزاری لیگ برتر، در مجموع 46 تیم در این مسابقات بازی کردند که برخی از این تیم‌ها در حال حاضر وجود خارجی ندارند و حتی در دسته‌های پایین‌تر هم اثری از آن‌ها دیده نمی‌شود. در حالی‌که به روزهای آغاز لیگ بیست‌و‌دوم نزدیک می‌شویم، شاخص‌ترین بازیکنان تیم‌های حاضر در این دوره از لیگ مرور شده است. در این قسمت از معرفی رکوردداران باشگاه‌ها، چهره‌هایی که در سپاهان در صدر فهرست شاخص‌های آماری قرار گرفتند معرفی شده‌ است.

پاپی با ثبات‌ترین مرد طلایی

حسین پاپی طولانی‌ترین حضور مستمر را در سپاهان داشته است. این بازیکن 15 فصل از لیگ چهارم تا لیگ هجدهم در این تیم توپ زد و در 4 قهرمانی سپاهان را همراهی کرد. پاپی با 257 بازی رکورددار بیشترین بازی برای سپاهان در لیگ برتر است. هادی عقیلی، مدافع باسابقه سپاهان پس از 250 بازی به کار خود در سپاهان خاتمه داد دوم است. محرم نویدکیا پرافتخارترین بازیکن تاریخ سپاهان با 5 قهرمانی، سومین بازیکن رکورددار سپاهان در لیگ برتر است که 244 بازی برای این تیم انجام داد. شاید اگر مصدومیت‌های پر تعداد برای این بازیکن اتفاق نمی‌افتاد می‌توانست رکورددار تاریخ این باشگاه شود. احسان حاج صفی با 242 و محسن بنگر با 202 بازی دیگر بازیکنان با سابقه سپاهان محسوب می‌شوند. در بین بازیکنان فعلی سپاهان، جلال الدین علی‌محمدی با 114 بازی در رتبه شانزدهم است.

عماد رضا بهترین گلزن

از 3 گلزن برتر سپاهان 2 بازیکن خارجی هستند. عماد رضا مهاجم عراقی سالهای گذشته سپاهان با 57 گل بهترین گلزن سپاهان در تاریخ لیگ برتر است. محرم نویدکیا در بین بهترین گلزنان سپاهان هم جای دارد و با 43 گل دوم است. ابراهیم توره سنگالی با 36 گل سوم است. سجاد شهباززاده و رسول خطیبی با 33 گل در رده پنجم بهترین گلزنان سپاهان در لیگ برتر جای دارند. شهباززاده در این فصل در سپاهان حضور ندارد و می‌توانست آمار خود را بهبود بخشد. در بین بازیکنان فعلی سپاهان، جلال‌الدین علی‌محمدی با 12 گل بیشترین گل زده را دارد.

اینجا هم قلعه‌نویی بهترین است

امیر قلعه‌نویی امتیازآورترین مربی تاریخ لیگ برتر است. این مربی در 4 باشگاه عنوان امتیازآورترین مربی تاریخ را به خود اختصاص داده که یکی از آن‌ها سپاهان است. این مربی که 2 بار با سپاهان به قهرمانی رسیده با 236 امتیاز، امتیازآورترین مربی تاریخ باشگاه است. زلاتکو کرانچار دیگر مربی قهرمان تاریخ سپاهان با 209 امتیاز دوم است. فرهاد کاظمی مربی‌ای که سپاهان اولین قهرمانی خود را با این مربی به دست آورد با 137 امتیاز سوم است. ژوزه مورایس سرمربی پرتغالی برای اولین بار سرمربی سپاهان شده و باید دید چه جایگاهی در این تیم کسب خواهد کرد.

نیازمند، بالاتر از آرمناک، رحمتی و...

سپاهان در طول تاریخ خود، دروازهبان‌های موفق و معروف زیادی داشته که در بین آنها پیام نیازمند با 46 کلین‌شیت بیشترین آمار بسته نگه داشتن دروازه را دارد. رحمان احمدی که از جمله بازیکنانی است که با این تیم سابقه قهرمانی دارد با 44 کلین‌شیت دوم است. آرمناک پطروسیان که بیشترین سابقه دروازه‌بانی را در سپاهان دارد با 42 کلین‌شیت دوم است. رشید مظاهری سنگربان فعلی سپاهان با 6 کلین‌شیت در رتبه دهم باشگاه جای دارد.

بهترین پاسورهای لیگ در سپاهان

3 پاسور نخست تاریخ لیگ برتر، سابقه بازی در سپاهان را دارند که از این 3 بازیکن، 2 بازیکن در صدر جدول رکوردداران پاس گل در سپاهان قرار دارند. احسان حاج‌صفی با 45 پاس گل بهترین پاسور سپاهان در تاریخ لیگ برتر است و محمدرضا خلعتبری با 31 پاس گل دوم است. محرم نویدکیا و حسین پاپی 2 بازیکن باسابقه سپاهان با 24 پاس گل در جایگاه سوم قرار دارند. در بین بازیکنان فعلی سپاهان، امید نورافکن و محمدرضا حسینی با 8 پاس گل بهترین آمار را دارند.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری