football360 logo

خاتون بم و رویای قهرمانی؛ به لیگ قهرمانان فوتبال زنان آسیا خوش آمدید!

16 مرداد 1401 ساعت 14:372 نظر
نماینده فوتبال زنان ایران در رویای قهرمانی در سومین دوره آزمایشی رقابت‌های باشگاهی فوتبال زنان در سطح آسیا است.

به گزارش فوتبال 360، کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه اقدامات توسعه‌محور خود در حوزه زنان، به دنبال برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان فوتبال آسیاست و در این زمینه، اقدامات آزمایشی در حال انجام است. برای نخستین‌بار، رقابت‌های آزمایشی باشگاهی فوتبال زنان در آسیا در سال 2019 با حضور نمایندگانی از کره‌جنوبی، استرالیا، چین و ژاپن به عنوان چهار قدرت برتر قاره برگزار شد که نیپون تی‌وی ژاپن توانست عنوان قهرمانی را به دست آورد.

آزمون و خطای «AFC» ادامه دارد

پاندمی کرونا باعث تغییر در برنامه‌ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا شد و در سال 2020، خبری از برگزاری رقابت‌های باشگاهی فوتبال زنان در سطح آسیا نبود اما این رقابت‌ها در سال 2021 با حضور 4 تیم برتر منطقه غرب دنبال شد و نمایندگانی از کشورهای هند، ازبکستان، ایران و اردن در این تورنمنت حضور یافتند که در نهایت جام قهرمانی نصیب امان‌کلاب اردن شد. در این دوره از رقابت‌ها، شهرداری سیرجان، نماینده زنان فوتبال ایران بود و اولین حضور آسیایی یک تیم باشگاهی ایرانی به ثبت رسید.

مدیران (AFC) برای برگزاری سومین دوره آزمایشی لیگ قهرمانان آسیا به سراغ تغییر فرمت برگزاری مسابقات رفته و قصد دارند تا برگزاری همزمان مسابقات در مناطق شرق و غرب آسیا را بیازمایند. در سال 2022، رقابت‌های آزمایشی لیگ قهرمانان فوتبال زنان آسیا قرار است با حضور 7 تیم برگزار شود که 3 تیم در منطقه شرق با یکدیگر رقابت خواهند کرد و 4 تیم نیز در منطقه غرب در قالب مسابقات گروهی دیدارهای خود را برگزار می‌کنند.

پرافتخارترین تیم ایران و رویای قهرمانی آسیا

تایچونگ بلو چین‌تایپه، ایسپه میانمار و کالج اسکالرز تایلند در منطقه شرق حضور دارند و خاتون بم از ایران، گوکولام کرالا هند، اُرتُدُکس اردن و سوگدیانا ازبکستان نمایندگان منطقه غرب هستند. مسابقات منطقه شرق به میزبانی کشور تایلند برگزار خواهد شد و کشور ازبکستان هم میزبان مسابقات منطقه غرب است.

تیم فوتبال زنان خاتون بم که پرافتخارترین تیم فوتبال زنان در ایران به‌شمار می‌رود، بعد از کسب 8 قهرمانی در لیگ داخلی، در سودای کسب اولین قهرمانی خارجی خود است. بمی‌ها برای رسیدن به عنوان قهرمانی، مسیر نسبتاً دشواری را در مقابل خود می‌بینند، چرا که با توجه به تغییر ساختار مسابقات، قهرمانی این تورنمنت بعد از سرگروهی در منطقه غرب و سپس پیروزی در مصاف با صدرنشین منطقه شرق آسیا به دست می‌آید!

کنفدراسیون فوتبال آسیا، 30 مهرماه سال جاری را به عنوان زمان برگزاری مسابقه فینال سومین دوره آزمایشی لیگ قهرمانان فوتبال زنان آسیا اعلام کرده و برترین تیم‌های منطقه شرق و غرب آسیا نیز به مصاف هم خواهند رفت تا تکلیف سومین تیم قهرمان تاریخ مسابقات باشگاهی زنان در سطح قاره آسیا مشخص شود.

اردوی اروپایی خاتون پیش از آغاز بازی‌های آسیایی!

خاتون بم پیش از شروع مسابقات آسیایی خود، اردویی تدارکاتی به میزبانی کشور قزاقستان برگزار کرده و دو بازی دوستانه شاگردان مرضیه جعفری تدارک دیده شده که دیدار نخست در مقابل نایب قهرمان لیگ فوتبال زنان قزاقستان با شکست 2 بر 1 خاتون همراه بود و عصر امروز نیز دومین مصاف دوستانه بمی‌ها پیش از آغاز سومین دوره آزمایشی لیگ قهرمانان فوتبال زنان آسیا مقابل قهرمان فوتبال زنان قزاقستان برگزار می‌شود و سپس شاگردان جعفری آماده اعزام به ازبکستان خواهند شد.

برنامه دیدارهای نماینده ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان فوتبال زنان آسیا 2022:

شنبه 29 مردادماه (ساعت 15:30 به وقت تهران)

خاتون بم - گوکولام کرالا هند

سه‌شنبه 1 شهریورماه (ساعت 18:30 به وقت تهران)

خاتون بم - سوگدیانا ازبکستان

جمعه 4 شهریورماه (ساعت 15:30 به وقت تهران)

خاتون بم - اُرتُدُکس اردن

کنفدراسیون فوتبال آسیا در جدیدترین به‌روزرسانی فرآیند اخذ مجوز حرفه‌ای‌سازی برای باشگاه‌های شاغل در قاره کهن، قوانین ویژه‌ای را برای حضور در لیگ قهرمانان فوتبال زنان آسیا وضع کرده و در تدارک رسمیت‌بخشی به این تورنمنت با حضور برترین تیم‌های قاره از منطقه شرق و غرب است؛ اتفاقی که احتمالا از سال 2024 شاهد آن خواهیم بود و اولین دوره رسمی رقابت‌های لیگ قهرمانان فوتبال زنان آسیا هم برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری