football360 logo

دوراهی سرنوشت‌ساز برای «اللهیار»؛ سلامتی کامل یا بازی در جام جهانی؟

01 شهریور 1401 ساعت 11:0743 نظر
مهاجم جوان تیم ملی فوتبال ایران بعد از مصدومیت مقابل برنلی در شرایط ویژه‌ای قرار گرفته است.

به گزارش فوتبال 360، یکی از اتفاقات تلخ هفته گذشته فوتبال ایران، مصدومیت اللهیار صیادمنش پدیده جوان تیم فوتبال هال‌سیتی انگلیس بود، بازیکنی که از ابتدای فصل به عنوان یکی از مهره‌های کلیدی هال‌سیتی همواره در ترکیب تیمش حضور داشت اما در دیدار با برنلی دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه همسترینگ شد و گمانه‌زنی‌های فراوانی پیرامون آینده فوتبالی او به میان آمده است.

صیادمنش در شرایطی دچار آسیب‌دیدگی و مصدومیت شده که کمتر از یک ماه تا آغاز اردوی تیم ملی در فیفادی سپتامبر باقی مانده و 3 ماه دیگر هم مسابقات جام جهانی 2022 قطر آغاز می‌شود و اللهیار صیادمنش به عنوان یکی از بازیکنان مورد علاقه دراگان اسکوچیچ شانس بالایی برای حضور در فهرست تیم ملی داشت اما حالا با مصدومیت به‌وجود آمده، حضور اللهیار در تیم ملی در شرایط مبهمی است.

حضور «صیادمنش» مقابل سنگال و اروگوئه منتفی است

اللهیار صیادمنش که بعد از معاینات اولیه مشخص شد دچار پارگی همسترینگ شده، برای بررسی دقیق‌تر شرایط جسمانی خود توسط یک پروفسور متخصص عضلانی در لندن معاینه شده که بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که حداقل صیادمنش 70 روز نمی‌تواند در میادین حاضر شود و این مسئله بدان معناست که پدیده جوان فوتبال ایران فرصت حضور در فیفادی سپتامبر و رویارویی با سنگال و اروگوئه را از دست داده است.

«اللهیار» پای خود را به تیغ جراحان می‌سپارد؟

صیادمنش در گفت‌وگو با روزنامه خبرورزشی درباره آخرین وضعیت جسمانی خود بعد از معاینات انجام شده در لندن گفت: «بعد از معاینه کامل توسط پروفسور، او به من گفت که دو راه برای درمان این مصدومیت پیش روی من وجود دارد. یا باید ناحیه پاره شده همسترینگم را جراحی کنم که قطعاً به جام جهانی نخواهم رسید اما به طور قطع سلامتی کاملم را به‌دست می‌آورم و می‌توانم در ادامه با سلامتی کامل به فوتبال ادامه بدهم».

پدیده جوان فوتبال ایران که با درخشش در چمپیونشیپ انگلیس رویای حضور در جام جهانی را در ذهن خود می‌پروراند اما حالا شرایط به طور کلی برای او تغییر کرده و خطر از دست دادن جام جهانی را احساس می‌کند، درباره شانس حضورش همراه تیم ملی در رقابت‌های جام جهانی گفت: «پروفسور به من گفت که اگر پایم را جراحی نکنم ظرف مدت ۷۰ روز می‌توانم به میادین برگردم و حتی به جام جهانی هم برسم ولی این خطر برایم وجود دارد که با فشار دوباره بر روی ناحیه آسیب دیده در آینده مشکل بیشتری برایم به وجود بیاید».

تصمیم نهایی را «اسکوچیچ» می‌گیرد

اللهیار صیادمنش که احتمالاً تا اواخر نیم‌فصل نخست رقابت‌های چمپیونشیپ انگلیس نمی‌تواند همراه هال‌سیتی باشد، حالا دغدغه حضور در جام جهانی را در ذهن خود دارد و منتظر تصمیم نهایی از سوی کادرفنی تیم ملی است تا یکی از دو راه پیشنهاد شده را انتخاب کند و یا پای خود را جراحی کند و یا بدون عمل جراحی مهیای حضور در جام جهانی شود.

صیادمنش درباره تصمیم نهایی‌اش گفت: «قرار است در این باره نظر کادرفنی تیم ملی را بپرسم و در نهایت تصمیم قطعی‌ام را در رابطه با اینکه کدام‌یک از این دو راه را انتخاب کنم، بگیرم».

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری