football360 logo

پوگبا تصمیم به جراحی گرفت؛ ریسک جدی برای از دست دادن جام‌جهانی

14 شهریور 1401 ساعت 18:18
غیبت پوگبا احتمالاً تا یک هفته پیش از جام‌جهانی تمدید خواهد شد!
به گزارش فوتبال 360، بازگشت پوگبا به یوونتوس، یکی از خبرهای جذاب نقل‌وانتقالات تابستانی بود و درحالی که هواداران منچستریونایتد از بابت خروج بازیکنی با دستمزد گران‌قیمت از ترکیب تیمشان خوشحال بودند، هواداران یوونتوس امید به تکرار درخشش ستاره حالا باتجربه در ترکیب تیمشان داشتند.
هافبک فرانسوی که سال 2016 به عنوان گران‌قیمت‌ترین انتقال به منچستریونایتد بازگشت و پیراهن یوونتوس را پس از فتح 4 اسکودتوی پیاپی از تن خارج کرد، هرگز نتوانست روزهای درخشانش در ترکیب بیانکونری را در اولدترافورد نیز به نمایش بگذارد و به جز چند دیدار ابتدایی پس از اخراج ژوزه مورینیو، روزهای خوبی را در پیراهن شیاطین سرخ پشت سر نگذاشت. او شانس حضور در ترکیب این تیم را بیش‌تر اوقات به سبب مصدومیت از دست می‌داد و درحالی که هواداران به انتظار تمرینات او زیر نظر کادرپزشکی باشگاه بودند، ویدیوی خوش‌گذرانی‌هایش در امارات متحده عربی و سایر کشورهای توریستی دست به دست می‌چرخید.
ستاره همیشه مصدوم را تحویل بگیرید!
کار به جایی رسید که بسیاری از هواداران یونایتد برای پایان مدت زمان قراردادش روزشماری می‌کردند و درحالی که تحت هدایت اولگنار سولسشائر، مدیران باشگاه می‌توانستند او را به تیم‌هایی چون رئال مادرید و پاری‌سن‌ژرمن به فروش برسانند، اوله اعلام کرد به حضور ستاره فرانسوی در ترکیب تیمش احتیاج دارد و در نهایت بدون آنکه بازی درخشانی انجام دهد با پایان مهلت زمان قراردادش به عنوان بازیکن آزاد راهی یوونتوس شد. همزمان با تور پیش‌فصل این تیم در ایالات متحده، مصدومیت کهنه پوگبا دوباره سر و کله‌اش پیدا شد و زانوی سمت راست، او را مجبور کرد زودهنگام از جمع هم‌تیمی‌هایش جدا شده، به ایتالیا بازگردد تا روند درمانی را پشت سر بگذارد. پوگبا درحالی که باید زانویش را به تیغ جراحان می‌سپرد با هماهنگی کادر پزشکی تیم ملی فرانسه و باشگاه یوونتوس از انجام این کار سر باز زد تا شانس حضور در جام‌جهانی را از دست ندهد.
غایب بزرگ دیدار برابر پاریس
در صورتی که پوگبا به عمل جراحی رضایت می‌داد، مجبور بود 5 تا 7 ماه دوری از مستطیل سبز را تحمل کند و این به معنای پایان رویای حضور در جام‌جهانی 2022 قطر در ترکیب مدافع عنوان قهرمانی بود. عدم انجام عمل جراحی روی زانوی پوگبا، او را نهایتاً تا 7 هفته از مسابقات دور نگه می‌داشت و از طرف مقابل، ریسک مصدومیت مجدد از همان ناحیه و دوری بلندمدت‌تر را به او پیشکش می‌کرد که انتخاب پوگبا، بازی با ریسک مصدومیت و از دست ندادن شانس حضور در جام‌جهانی بود. شاگردان ماسیمیلیانو الگری، سه‌شنبه شب در حساس‌ترین دیدار هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا به مصاف پاری‌سن‌ژرمن خواهند رفت و درحالی که آنخل دی‌ماریا کاملاً از بند مصدومیت رها شده، هافبک فرانسوی غایب بزرگ این دیدار است. شزنی برای بازگشت و ایستادن روی خط دروازه مقابل خط حمله پرستاره پاریس، به احتمال فراوان آماده نخواهد بود و سایر مصدومان این تیم از جمله آدریان ربیو، دنیلو، لئوناردو بونوچی و پاردس، می‌توانند تیم را در این دیدار سخت همراهی کنند. بازگشت کیزا نیز بستگی به صلاحدید سرمربی دارد.
آخر هفته غمگین برای پوگبا
درحالی که مصدومیت‌های گاه‌وبی‌گاه، صدای اعتراض هواداران یوونتوس را بلند کرده و کادر پزشکی باشگاه را زیر فشار انتقادات قرار داده، پیش‌بینی می‌شد پوگبا پس از تجربه 3 هفته ریکاوری در باشگاه ورزشی و استخر، کار با توپ را از هفته گذشته آغاز کند اما حواشی ایجاد شده اطراف این ستاره فرانسوی، روند بازگشت را یک هفته به تاخیر انداخت و پوگبا پس از 4 هفته، کار با توپ را از روز شنبه آغاز کرد. بنابراین، الگری انتظار داشت پوگبا را برای اولین بار در دیدار مقابل بولونیا در اختیار داشته باشد. پل که دیدارهای حساسی از جمله دیدار برابر رم و فیورنتینا را همچون تقابل‌های یوونتوس مقابل ساسولو، سامپدوریا و اسپتزیا از دست داده در دیدار برابر پاریس غایب خواهد بود و پس از حضور نداشتن در ترکیب 11 نفره یوونتوس مقابل سالرنیتانا، بنفیکا و مونزا، پیش‌بینی می‌شد برای دیدار مقابل بولونیا (2 اکتبر) در دسترس سرمربی این تیم باشد اما در جدیترین خبرها، اعلام شده پوگبا، زانویش را به تیغ جراحان خواهد سپرد تا ریسک مصدومیت شدیدتر را به جان نخرد. البته که این جراحی، کمی سبک‌تر از جراحی خواهد بود که پوگبا باید سرانجام تن به آن می‌داد.
پوگبا جام‌جهانی را از دست داد؟
تیم ملی فرانسه در آخرین فیفادی پیش از آغاز جام‌جهانی، درحالی که در قطر باید به مصاف استرالیا، دانمارک و تونس برود از چارچوب لیگ ملت‌های اروپا به مصاف اتریش و دانمارک خواهد رفت و شاگردان دیدیه دشان درحالی که با 2 امتیاز در قعر جدول گروه اول این رقابت‌ها قرار گرفته‌اند، شانسی برای صعود به دور حذفی ندارند و قافیه را خیلی زود به دانمارک و کرواسی باختند. پوگبا با انجام این عمل، از 40 تا 60 روز غایب خواهد بود و احتمال آنکه حضور در جام‌جهانی را از دست دهد، بسیار بالاست.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری